NOVI EXPRESS "Mogu reći da sam se slučajno zatekao na jednoj probi - čini mi se da je bila 'Aida' - i tada sam shvatio da obožavam operu, a ta zainteresiranost kasnije je prerasla u angažman"
Školovao sam se za pomorca, a onda se slučajno zatekao na jednoj probi. Bila je to Aida...
"Najveći hrvatski verdijanski bas" - po mišljenju glazbenih kritičara - taj rođeni Splićanin, danas 60-godišnjak, redovito je u splitskom opernom ansamblu tumačio najzahtjevnije basovske uloge, osobito u talijanskom i hrvatskom repertoaru. Premda njegov prelazak iz Splita u Zagreb nije izazvao provalu emocija usporedivu s nekim nogometnim transferima, zagrebački ljubitelji opere dočekali su ga s velikim oduševljenjem i očekivanjima. Uostalom, Čikeš im je dobro poznat: u posljednjih dvadesetak godina redovito je gostovao na zagrebačkoj pozornici u brojnim opernim ulogama, te kao oratorijski pjevač u djelima sakralne tematike stranih i domaćih autora. Priliku za potvrdu statusa jednog od najvećih hrvatskih opernih pjevača Čikeš će imati već ovaj tjedan kada se u HNK-u premijerno prikazuje opera "Judita" suvremenog hrvatskog skladatelja Frane Paraća. U godini u kojoj se obilježava 500. obljetnica smrti 'oca hrvatske književnosti' Marka Marulića, HNK postavlja novu produkciju opere praizvedene 2000. godine za koju su libreto napisali Parać i Tonko Maroević na temelju istoimene Marulićeve epske poeme u šest pjevanja o prelijepoj udovici Juditi koja zavodi i ubija asirskog vojskovođu Holoferna i spašava židovski narod. Autorski tim nove zagrebačke produkcije "Judite" predvode dirigent Ivan Josip Skender i redateljica Snježana Banović. Čikeš će svojim moćnim basom utjeloviti asirskog vojskovođu - u Paraćevoj operi preimenovanog u Oloferna - a tim je povodom ljubazno pristao na razgovor za Express.