Festival je 1999. bio vrlo blizu sudu. Ivana Banfić bila je druga, čime njezin bivši suprug, producent i menadžer Robert Magić, nije bio zadovoljan te je odlučio tužiti Festival
Skandali na Splitskom festivalu: 'Meni su htjeli dati nagradu na terasi, zaslužujem bolji tretman'
Splitski festival, bez kojeg grad pod Marjanom ne bi bio isti, rezerviran je za dobru zabavu i smijeh. Ipak, 60 godina postojanja festivala obilježili su i skandali.
Davne 1965. godine, kada se festival zvao Melodije Jadrana, Arsen Dedić je nastupao s pjesmom “Stara cura”. Odmah nakon izvedbe stizala su anonimna uvredljiva pisma i prijetnje tužbama.
Arsena su takve reakcije zbunile jer, kako je rekao, u pjesmi je pokušao oživjeti dječačke šibenske uspomene i slike zime sa “starim curama” koje, bojeći se osude, podsmijeha i ruganja, žive skrivene iza svojih škura.
- Ne mogu me svi voljeti… - zaključio je tada.
Ništa manji skandal nije bio 1986. godine, kada je Miki Jevremović pjevao “Vrati mi dane mladosti”, a Tomislav Ivčić, silno ogorčen, sjedio je kod kuće ispred televizora. Njegovu “Večeras je naša fešta” pokojni Zdenko Runjić procijenio je nedovoljno dobrom da uđe na Splitski festival. Ivčiću je jako zasmetalo što na festivalu dalmatinske pjesme nema mjesta za njega, a ima za Beograđanina.
Splitski festival svoj sjaj gubi 1993., kada Zdenko Runjić zbog svađe s festivalskom upravom odlazi s Prokurativa i na Zvončacu osniva svoj festival, Melodije hrvatskog Jadrana, te sa sobom “povlači” Olivera Dragojevića, Terezu Kesoviju (81), Meri Cetinić (67), Gibonnija (51).
Početkom 90-ih počele su priče kako pjevači trebaju platiti da nastupe na Splitu. To nije radio samo Zoran Škugor, menadžer koji je tih godina drmao dance scenom. Od Splitskog festivala dobio je 144.000 kuna kako bi Tony Cetinski (51), Nina Badrić (48), ET, Sandi Cenov (51) i Vlatka Pokos (50) tamo pjevali. Škugor je tražio da im se nastup plati kao i gaža. Sada nam je objasnio zašto je tako postupio.
- Oni su tada bili velike zvijezde i ja sam živio od njihovih nastupa. I kada su mi organizatori ponudili da moji pjevači dođu na Splitski festival, rekao sam da njihove karijere nisu uvjetovane pobjedom na festivalu i da jedino mogu doći kao gosti te pjevati izvan natjecanja, što im se mora platiti kao nastup - govori Škugor.
Estradni menadžer nam otkriva što on smatra skandalom na ovakvim manifestacijama.
- Dogodi se da pobijedi pjesma od koje kasnije ne bude ništa, a pjesma koja se poslije pokaže kao hit, bude lošije plasirana. To je najveći problem takvih festivala - objasnio je.
Splitski festival je 1999. bio vrlo blizu sudu. Ivana Banfić (50) bila je druga, čime njezin bivši suprug, producent i menadžer Robert Magić, nije bio zadovoljan te je odlučio tužiti Festival. Tvrdio je da je imao osigurane nastupe pa je zbog nastupa na Splitu izgubio 24.000 kn.
I legendarni Ibrica Jusić (75) jako se naljutio te godine. Trebao je dobiti posebnu nagradu za doprinos Festivalu, baš kao Mišo Kovač (78), ali mu nije dodijeljena pred splitskom publikom, kao što je svoju primio Mišo.
- Htjeli su mi dati nagradu na terasi kafića. U ono vrijeme sam smatrao da zaslužujem bolji tretman, stoga sam im se zahvalio - priča nam danas Jusić.
Zato je rekao da na tako smiješan i loš festival nikad više neće doći. No onda se ponovno pojavio na splitskoj pozornici, i to zato što je festival preuzeo Tomislav Mrduljaš (58).
- A čujte, svaka nova metla bolje mete. Sretan sam da je gospodin Mrduljaš došao na čelo festivala - iskren je.
Oliver Dragojević je 2010. rekao da mu je “dosta festivala”. Tada je kazao da se ne želi natjecati s ljudima kojima nedostaje mjesto na sceni.
- Čini mi se da se festival pretvorio u cirkus, prelokalan je i neuspješan. Nekad je imao renome i ostavljao je dobar dojam - objasnio je.
Hoće li biti skandala i ovaj vikend, na jubilarnom 60. izdanju Festivala, preostaje nam vidjeti. Naravno, pod uvjetom da Festival, najavljen za 11. i 12. srpnja, ne otkažu zbog pogoršanja epidemiološke situacije.