Bilo je osam ljudi u subotu i deset u nedjelju za koje su se naše službe za posjetitelje morale pobrinuti, rekao je glasnogovornik opere Sebastian Ebling o dvjema izvedbama opere 'Sankta'
Publici u kazalištu pozlilo je od eksplicitne opere o časnama: Morali su pozvati i liječnika!
Nisu svi gledatelji 'imali želudca' za pogledati eksplicitnu operu 'Sankta' do samoga kraja. Igrala je u kazalištu u Stuttgartu, a nekim posjetiteljima je pozlilo od scena koje uključuju izrađivanje piercinga, nesimulirani seks i velike količine lažne i prave krvi.
- Bilo je osam ljudi u subotu i deset u nedjelju za koje su se naše službe za posjetitelje morale pobrinuti - rekao je glasnogovornik opere Sebastian Ebling o dvjema izvedbama opere 'Sankta' austrijske koreografkinje Florentine Holzinger i dodao da je u tri slučaja pozvan liječnik, piše Guardian.
Koreografkinja Holzinger slovi za jednu od onih koji brišu granice između plesnog kazališta i vodvilja.
Ženske glumice uglavnom nastupaju djelomično ili potpuno gole, a prethodne predstave sadržavale su prikaze gutanja mača uživo, tetoviranje, masturbaciju, akcijske scene krvlju i svježim izmetom...
- Dobra plesna tehnika za mene nije samo netko tko može savršeno izvesti tendu, već i netko tko može mokriti na znak - rekla je Holzinger za Guardian.
Njezina prva opera 'Sankta' izvedena je premijerno u Državnom kazalištu Mecklenburg u Schwerinu. Temelji se na ekspresionističkoj operi iz 1920-ih, 'Sancta Susanna' Paula Hindemitha.
Originalna opera tumači priču o mladoj časnoj sestri koja se gola penje na oltar i skida lopaticu s Kristova torza, nakon što ju je uzbudila priča jedne od starijih sestara. Susreće se s velikim paukom koji je tjera da se pokaje za svoje postupke i moli časne da je živu zazidaju.
Opera se prikazala 1922. godinu dana kasnije od planiranog, radi prosvjeda ogorčenih ljudi u Stuttgartu.
Prvobitni nastup ove godine u Stuttgartu zamijenjen je golim časnim sestrama koje se vrte oko šipke u središtu pozornice, zidom razapetih golih tijela i lezbijskom svećenicom koja slavi misu.
Nakon što je Holzinger u lipnju dovela 'Sanktu' u svoj rodni Beč, biskupi iz Salzburga i Innsbrucka kritizirali su je kao karikaturu svete mise bez poštovanja.
Austrijska umjetnica ranije je sugerirala da je njezina opera nije osmišljena da ismijava crkvu, nego da istražuje paralele između konzervativne institucije s jedne strane i kink zajednica i BDSM subkultura s druge strane.