Poznat po nizu kontroverznih igranih filmova, redovito cijenjenih kod kritike i publike, pokojni redatelj često je kritiziran zbog 'opsjednutosti' seksualnošću i crkvom
Preminuo je Ken Russell (84), 'divlji Mesija' britanskog filma
Jedan od najvećih britanskih redatelja svih vremena preminuo je mirno u snu u 84. godini, prenosi BBC.
Karijeru je počeo snimanjem dokumentarnih filmova o slavnim skladateljima za BBC, a prvi veći uspjeh donijela mu je ekranizacija romana D. H. Lawrencea 'Zaljubljene žene' koja je u povijesti filma zapamćena po legendarnoj sceni hrvanja Olivera Reeda i Alana Batesa. Bio je to jedan od prvih prikaza golih muških tijela u mainstream kinematografiji, a film je 1969. nominiran za Oscara u kategoriji režije, scenarija i najboljeg filma. Poznat po nizu kontroverznih igranih filmova, redovito cijenjenih kod kritike i publike, Russell je često kritiziran zbog 'opsjednutosti' seksualnošću i crkvom. Među najuspješnije uratke ubraja se fascinantna ekranizacija opere Tommy u kojoj su nastupila mnoga popularna imena poput Eltona Johna,Tine Turner i Erica Claptona, zatim Demoni te Salomin posljednji ples.
Širu britansku javnost posljednji je put šokirao 2007. godine ulaskom u Big Brother kuću slavnih da bi je zatim, za samo nekoliko dana boravka, napustio.Naša publika imala ga je priliku susresti 2008. godine kada je gostovao na filmskom festivalu u Motovunu gdje mu je uručen The Motovun Maverick Award, nagrada namijenjena autorima koji su zadužili filmsku industriju kršenjem tabua i proširivanjem granica filmskog izričaja.
Ken Russell bio je veliki prijatelj Motovuna
Bio je prvi laureat nagrade Maverick za neukalupljenost i inovaciju u filmskoj umjetnosti.
Bilo je ljeto 2008. godine kad je najava festivala u Motovunu izazvala poprilično uzbuđenje na regionalnoj filmofilskoj sceni. U Istru je te godine, kako bi primio prvu nagradu Maverick za neukalupljenost i inovaciju u filmskoj umjetnosti, došao Ken Russell, legenda europskog i svjetskog filma! I tamo nas je odmah osvojio svojim neopterećenim pristupom, zločestim crnim humorom, opscenim opaskama i golemim zanimanjem za naš mali festival, ali i za gastronomsku ponudu na brdu poznatom po vinu i tartufima. A publika je dobila priliku da se još jednom, iz prve ruke, prisjeti njegovih 'The Devils' (Demoni), 'Tommyja' i drugih naslova kojima je gradio imidž britanskog heroja provokacije.
– Recite, imate li vi euro? Aha, kunu? E, pa koliko bih otprilike kuna trebao dobiti u sklopu te nagrade? Jer ako to nisu bar dvije vreće, ja ću reći da su se zabunili i da uopće nisam njihov čovjek – govorio je tada novinarki koja ga je zatekla u prvom redu motovunskog kina, a tek malen nezatomljeni osmijeh davao je do znanja da se ipak šali, da ni u poznim godinama nije odustao od zločestog 'bockanja' kojim se proslavio.
Unatoč slabom zdravlju i teškom kretanju uz pomoć štapa, svakodnevno se taj velikan penjao u kvrgavo kino Trg, gdje je bio na projekcijama i čudio se energiji mladih ljudi koji su do pet ujutro gledali filmove, a potom se uvukli u svoje male šatore u podnožju. Nakon povratka u London, o svemu tome napisao je velik članak u uglednom Timesu poklonivši Motovunu i Hrvatskoj sjajnu reklamu u zahvalu za dobrodošlicu. Kad je preminuo, ostali smo bez velikog filmaša, ali i pravog, dobrog prijatelja.