Organizatori Zagreb Fashion Destinationa, modnog događaja pod pokroviteljstvom grada Zagreba, izazvali su lavinu kritika na račun svoje nove kampanje. Modni stručnjaci ih optužuju za plagiranje branda Schiaparelli
Plagijat ili inspiracija? Modni znalci ogorčeni su kampanjom zagrebačkog modnog tjedna
Zagreb Fashion Destination, modni događaj pod pokroviteljstvom grada Zagreba, u četvrtak je na objavio svoju novu kampanju. Fotografija plavokose manekenke u ružičastoj haljini smjesta je podigla prašinu jer su modni znalci uočili kako se zapravo radi o kopiji kampanje francuske modne kuće Schiaparelli. Organizatori ZFD-a prvo su nadodali u opis fotografije kako je kampanja inspirirana Schiaparellijem, no ubrzo su je i potpuno uklonili.
Mladi hrvatski dizajner Damir Begović jedan je od mnogih koji su na društvenim mrežama podijelili svoje nezadovoljstvo spomenutom kampanjom. Kaže nam kako smatra da su razni oblici plagiranja prisutni već godinama na domaćoj modnoj sceni, iako su često 'upakirani' tako da ne upadaju u oči 'laicima' koji ne prate modu izvan Hrvatske.
- Jedno je biti inspiriran nečijim radom i dijelom, a drugo iskopirati cijelu kampanju. Sve je identično kao kod Schiaparelli - šminka, kosa, boja haljine, čak i sjena na zidu! – rekao nam je Begović, koji je javnosti najpoznatiji kao jedan od osnivača branda Twins, iako je njegov rad prepoznat i na svjetskoj sceni. Dodao je kako ovu kampanju smatra pljuskom i uvredom svim kreativcima koji se trude napraviti nešto originalno i drugačije.
- Žalosno je što kreativni tim koji stoji iza ovog očitog plagiranja neće biti kažnjen ni na koji drugi način osim medijskog linča. Ovo je za njih čak neka vrsta reklame – kaže i zaključuje kako se nada kako će ovaj skandal dovesti do promjene u funkcioniranju cjelokupne hrvatske modne scene.
Organizatori Zagreb Fashion Destinationa povukli su spornu kampanju i na svojem Instagram profilu objavili priopćenje u kojem objašnjavaju svoj postupak. Ispričali su se svojim suradnicima i kreativnom timu Schiaparellija, te naglasili kako je njihov cilj biti podrška mladim domaćim dizajnerima koje je izuzetno pogodila korona situacija. Navode kako spremaju novu kampanju u kojoj će pripaziti da ne ugrožavaju ničija autorska prava.
- Ljudi koji su radili ovu kampanju nisu imali lošu namjeru i ja im ništa ne zamjeram, a kao odgovorni producent kampanju sam povukao. Za novu kampanju angažirao sam druge ljude. Najjači svjetski modni brandovi često se optužuju za plagiranje, u ovoj industriji granica je tanka. Priča se o modi, a ne o koroni i to je pozitivno – ispričao nam je Tonči Šundov, organizator i producent ZFD-a. Kaže kako ne namjerava odgovoriti na prozivke i psovke na društvenim mrežama jer osuđuje takav način komunikacije.
S obzirom da je sponzor ovog modnog događaja Grad Zagreb, kontaktirali smo Gradski ured za kulturu, no njihov komentar na cijelu situaciju zasad nismo dobili.