Hrvatsko društvo skladatelja objavilo je prosvjedno pismo javnosti, ali prije svega Hrvatskoj radioteleviziji, povodom načina izbora pjesme koja će Hrvatsku predstavljati na Eurosongu
Skladatelji napali HRT: Ovo je prodaja hrvatskog identiteta
Hrvatsko društvo skladatelja objavilo je prosvjedno pismo javnosti, ali prije svega Hrvatskoj radioteleviziji, povodom načina izbora pjesme koja će Hrvatsku predstavljati na Eurosongu. Prenosimo dijelove:
- Neugodno nas je iznenadila i razočarala informacija o presedanu kojeg je učinila Hrvatska radiotelevizija. Nakon 60 godina, Hrvatska se na Eurosongu neće natjecati hrvatskom pjesmom, već pjesmom stranih autora. Postoje barem tri razloga iz kojih smatramo da si Hrvatska ne smije dopustiti da pjesma koju šalje na Eurosong ne bude iz pera hrvatskih autora.
Prvi razlog je što Hrvatska ima glazbenu industriju, uspješnu u zemlji i u inozemstvu. Važna odlika hrvatske glazbene industrije, što uvijek treba naglasiti, jest što je ona gotovo 100% u vlasništvu hrvatskih građana: malih i srednjih poduzetnika i tvrtki.
Drugi je razlog poslovne prirode. Pjevačica na televizijskom ekranu samo je jedan fragment složenog mehanizma glazbene industrije. Svaka pjesma je i komercijalni proizvod, nečiji poslovni poduhvat u kojeg su skladatelj i tekstopisac uložili svoj talent, znanje i vrijeme, aranžer i producent svoje tehničke i stručne resurse, a diskograf i izdavač svoj novac i infrastrukturu. Svi sudionici tog vrijednosnog lanca to stalno i čine producirajući nove pjesme. Koristiti moćnu promotivnu platformu Eurosonga, koja je sufinancirana novcem platiša RTV pristojbe, kako bi se promovirala pjesma koja nije proizašla iz tog nacionalnog lanca, predstavlja propust i štetu nacionalnoj ekonomiji.
Treći je razlog očuvanje hrvatskog identiteta, ili, ako hoćete, domoljublje. Hrvatska je skupo platila svoju državnost i nacionalnu opstojnost. Danas se ona, na sreću, ne čuva puškom, nego njegovanjem hrvatskog jezika, glazbenih i ostalih kulturnih izričaja, te angažiranjem nacionalnih resursa i ljudi koji u Hrvatskoj žive i rade. Tko to ignorira, prodaje u bescjenje dio hrvatskog identiteta.
Na kraju želimo naglasiti da posebno problematičnim nalazimo način na koji je došlo do odabira pjesme 'Lighthouse': odlukom strane korporacije koja si je prisvojila pobjednicu natjecanja 'Voice' (na što možda i ima pravo), ali kojoj su usput prepuštena upravljačka prava nad repertoarom kojeg će pobjednica izvoditi na Eurosongu, što predstavlja neprimjerenu privatizaciju resursa HRT-a.’
Priopćenje je potpisao glavni tajnik HDS-a, Antun Tomislav Šaban.