Marića su naljutili specijalizirani portali koji su, kako je rekao 'lešinarili' i potkopavali jedini i najuspješniji hrvatski festival. 'To rade već godinama i nikad zbog toga nismo reagirali', napomenuo je...
Organizator Marić: Svakog tko nanosi štetu INMusicu ću tužiti
Zoran Marić i Ivana Jelača, organizatori INMusic festivala gostovali su u srijedu na Radio808. Voditelji Goran Pirš Piro, Nora Krstulović i Ilko Čulić su objasnili cijelu zbrku oko prodaje karata za ovogodišnji festival. Naime, na Facebook stranici INMusic je objavio 20. travnja da je ovogodišnja priredba ipak odgođena za iduću godinu i sve kupljene ulaznice vrijedit će 2021., a kako su rekli, trude se da u dogovoru s agencijama i izvođačima, zadrže istu line-up listu. To znači da bi sve najavljene bendove publika vjerojatno mogla vidjeti iduće godine, a to su The Killers, Beck, Deftones, The Lumineers, Nick Mason's Saucerful of Secrets, Belle and Sebastian, Rival Sons, Gogol Bordello.
Zorana Marića naljutilo je pitanje povrata novca za ulaznice iz pretprodaje, budući da se festival ove godine neće održati.
- Prvo – nitko nije donio nikakvu odluku da nećemo vraćati novac, jer bi to značilo da smo to sad odlučili. Odgovornost svakog organizatora u Hrvatskoj je da razmišlja o tome što će se dogoditi u slučaju više sile zbog koje se neka priredba neće održati. INMusic postoji već 15 godina i sukladno Zakonu o zaštiti potrošača imamo od prvog dana raspisana razna pravila i upozorenja. Dakle, to su festivalska pravila stara 15 godina. U tim pravilima je definirano da u slučaju djelovanja više sile povrat ulaznica nije moguć. Festivalska industrija tako funkcionira.
Kako je rekao, u tom smjeru idu pravila svuda u Europskoj uniji. Drugačiji zakon se sad piše u Njemačkoj, Italiji, Španjolskoj i Poljskoj jer su u tim zemljama drugačije regulirana prava potrošača kad su u pitanju koncerti i festivali. U tim zemljama to su učinili sada baš zbog pandemije i novim zakonom reguliraju otkazane događaje:
- U Hrvatskoj očito treba objasniti što znači otkazani, a što odgođeni događaj. Dakle otkazani su oni koji se neće održati, a odgođeni su oni koji će se održati u drugom terminu. Konkretno u Njemačkoj, zbog pandemije korone, donesen je zakon koji propisuje da u slučaju otkazanog koncerta organizator ne vraća novac, ali je dužan izdati kupcu karte vaučer u istoj protuvrijednosti s kojim će se omogućiti ulazak na neki drugi koncert istog organizatora i koji vrijedi do kraja 2021. godine.
Marić se osvrnuo i na broj prodanih ulaznica za ovogodišnji INMusic, te koliko je imao zahtjeva za povratom novca:
- Ukupno smo prodali tek nekoliko tisuća ulaznica publici iz cijelog svijeta, a tek je 15-ak zahtjeva za povratom novca. To nije mnoštvo ljudi, kako neki pišu. To nije mnoštvo ni za klupski koncert, a kamoli za ovakav festival koji u tri dana posjeti stotinjak tisuća ljudi. Naša vjerna publika doista ima razumijevanja za ovu situaciju i dobili smo na tisuće poruka podrške, rekao je Marić kojeg su naljutili specijalizirani portali koji su, kako je rekao 'lešinarili' i potkopavali jedini i najuspješniji hrvatski festival.
- To rade već godinama i nikad zbog toga nismo reagirali, a evo sad ekskluzivno najavljujem – tužit ću ih za štetu koju nanose INMusicu u vrijeme pandemije.
Kako je objasnio Marić, zakonska regulativa u Hrvatskoj nikad se nije pažljivo bavila koncertnim poslovima i upravo je INMusic radio na poboljšanju zakonske regulative i promjene PDV-a za koncertne ulaznice, pa su to donekle izjednačili s ostatkom EU-a.
- Ljudi koji su pisali zakone nisu stručnjaci za organizaciju koncerata i festivala i zato smo mi bili prvi koji su pokrenuli to pitanje, rekao je Zoran Marić.
Dodao je da je INMusic jedini festival u Hrvatskoj koji je proučio zakonsku regulativu. A ona nalaže organizatorima koncerata da jasno postave pravila o kupnji ulaznica i pravima potrošača u slučaju više sile, pa se onda prema tom pravilniku moraju i ponašati.
- Mi smo mislili unaprijed na mogućnost otkazivanja koncerata uslijed više sile i unaprijed smo napisali na našim kartama da u tom slučaju ne vraćamo novac. Drugi organizatori o tome nisu ni promislili, nisu proučili zakonsku regulativu i nemaju to jasno napisano u svojem pravilniku. Upuštali su se u posao koji ne razumiju, a ni oni, kao ni mi, u ovoj situaciji neće vraćati novac. Razlika je u tome što smo mi to jasno napisali, a oni nisu. Tko je onda tu pošteniji?, pita se Marić.