Kad smo krenuli sa snimanjem, počeli smo pomalo, s nižim ciljevima. A kako je snimanje odmicalo, i film je rastao. Tijekom snimanja mogućnosti su se samo otvarale. A mi smo ih grabili, prisjetio se Klarić
'Na filmu Žumberački uskoci svi smo radili kao jedan, ima baš specifičnu povijesnu priču'
Prije svega moram reći da sam jako zadovoljan projektom, prvenstveno zato što je ovo u potpunosti proizvod Večernjeg lista. Režija, scenarij, snimatelji, montaža pa čak i glumci- sve je u produkciji Večernjeg lista, naglasio je glavni urednik Večernjeg lista, Dražen Klarić na zagrebačkoj premijeri filma 'Žumberački uskoci' u utorak u Branimir Mingle Mallu.
Prethodno je film prikazan pretpremijerno na Žumberku, odnosno u prostorijama tamošnjeg lokalnog DVD-a koji je na nekoliko sati postao kinodvorana. Naime, novinari, urednici, suradnici i ostali iz Večernjeg lista, zajedničkim su snagama posljednjih mjeseci snimali film o Žumberačkim uskocima, nekoć vrlo uspješnim vojnicima.
- Napravili smo priču o nečemu što je 45 minuta udaljeno od Zagreba, o predivnom Žumberku. Iako je to nažalost nedovoljno iskorišteno područje, ima jednu specifičnu povijesnu priču. Naime, priča kreće 1530. godine kada je Beč pokušavao zaštititi svoj glavni grad od osmanskih upada i na neki način postavlja te uskoke na Žumberak. Svi znamo za Kliške i Senjske uskoke, no vrlo malo nas zna o Žumberačkim - rekao je Klarić.
Ovaj film, dodao je, na neki je način i povijesni, ali i turistički jer pokazuje svu raznolikost hrvatskog društva i povijesti. Na zagrebačkoj premijeri, osim novinara, urednika i ostalih djelatnika Večernjeg lista, okupila su se i brojna poznata lica, među njima i zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević, bračni par Huljić...
- Kad smo krenuli sa snimanjem, počeli smo pomalo, s nižim ciljevima. A kako je snimanje odmicalo, i film je rastao. Od prvotno zamišljenog manjeg broja ljudi koji su trebali iznijeti cijeli projekt, na kraju se broj od dvoznamenkastog pretvorio u troznamenkasti, a razina izvedbe i kategorija prešli već u ozbiljnu produkciju. Tijekom snimanja mogućnosti su se samo otvarale. A mi smo ih grabili - prisjetio se Klarić.
- Kad te film tako ponese da ne znaš jel’ dan ili je noć, koliko je sati, niti koji je dan u tjednu! Napisao sam glazbu za par stotina dokumentaraca, ali ovako nešto je fantazija - zaključio je skladatelj Matej Meštrović koji je nakon montaže na “sirov” materijal napisao skladbu za film.