To je bio jedan od ključnih marketinških poteza u karijeri Magazina. PR kao takav tada nije postojao, ali reagirali smo spontano, najbolje kako bi to napravili današnji PR-ovci, kaže Huljić 35 godina kasnije
Magazin odbio nagradu 1985: Bili smo neželjeno dijete Splita
Nagradu za “Piši, piši mi” te 1985. odbili smo primiti, ali nakon toga je pjesma postala jedan od najvećih hitova bivše zemlje, a Magazin je kao grupa lansiran u sam vrh. Sljedećih pet godina, do raspada Jugoslavije, bili smo najjači po tiražama, broju koncerata... - rekao nam je Tonči Huljić (58).
Publika je na Zagrebfestu 1985. najbolje prihvatila pjesmu “Piši, piši mi” grupe Magazin. Ipak, pobijedila je Snježana Naumovska s pjesmom “Probudi se”. Kad je izašla otpjevati pobjedničku pjesmu, prisjetio se Edwin Softić, publika je doslovce pljuvala i počela izlaziti iz dvorane.
– Nije je otpjevala ni do pola, već je Lisinski bio prazan – rekao je Softić.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Magazin se te godine naprosto nije htio popeti na pozornicu. Ime pobjednika prvo se pročulo iza pozornice, po garderobama. Glazbenici su negodovali no nisu mogli slutiti kakva će biti reakcija publike. Među 24 šlagera, najviše ih se dojmila pjesma Tončija Huljića, Tereze Kesovije (81) “Nije mi lako” i Đurđice Barlović “Osjećam to”. Samo njih troje su nakon izvedbe aplauzom pozvali da se vrate.
Kad su voditelji Zagrebfesta, Ksenija Urličić (80) i Oliver Mlakar (84), izgovorili ime pobjedničke pjesme, publika je vikala: “Lopovi, lopovi”. Ljudi su demonstrativno izlazili iz dvorane. Savjet Festivala ogradio se od incidenta, ali nije htio potvrditi prijedlog komisije da se pjesmi “Probudi se” oduzme dodijeljena nagrada. Direktor Zagrebfesta Drago Diklić apelirao je tad na autora pobjedničke pjesme Đelu Jusića da vrati nagradu, što je on odbio.
Odbijen je i prijedlog tadašnjeg Društva skladatelja Hrvatske da se završna večer ponovi pod naslovom “Koncert za savjest i publiku”. Mediji su tad pisali da mnogi članovi Društva skladatelja Hrvatske nisu mogli doći k sebi od srama i da se vidjelo da bi od nelagode najradije “propali u zemlju”. I oni su, baš kao i publika, izašli iz dvorane čim su saznali rezultate. I kolege glazbenici stali su uz grupu Magazin.
Kićo Slabinac (76) je tad komentirao da je to “najbolji način da se od daljnjeg sudjelovanja na festivalima odbiju svi ozbiljni autori i pjevači”. Tereza Kesovija je rekla da se na taj način “radi medvjeđa usluga mladoj pjevačici poput Snježane Naumovske”. Sljedeće godine “Piši, piši mi” dobila je nagradu na Zagrebfestu kao najizvođenija pjesma prošlogodišnjeg festivala, a “Probudi se” je pala u zaborav čim su se u Lisinskom 1985. spustile zavjese. Od tada do danas “Piši, piši mi” se vrti po radio postajama i pjeva posvuda.
Huljić je tad dobio snažan vjetar u leđa, a danas nema broja njegovih hitova. Skladatelj je u međuvremenu stvorio grupu Bond, u svijetu se proslavio s Maksimom Mrvicom (45), piše glazbu za film i serije, surađuje sa svjetski priznatim producentima i skladateljima, a zadnja pjesma kojom je oduševio je “Bjankarija”. Radi na novom albumu, ali pjesme “Piši, piši mi” rado se prisjetio.
– To je bio jedan od ključnih marketinških poteza u karijeri Magazina. PR kao takav tada nije postojao, ali reagirali smo spontano, najbolje kako bi to napravili današnji PR-ovci – kaže Huljić 35 godina kasnije.
Pjesmu je skladao u svojim glazbenim počecima, samo koju godinu prije još je obilazio Zdenka Runjića na Radio Splitu i izgovorio ono legendarno: “Barba Zdenko, što vi mislite o ovome?”. Iza njega su te 1985., kao hitovi, bile samo pjesme “Kokolo” i “Vrati mi, vrati sve”. “Piši, piši mi” napisao je u suradnji s Nenom Ninčevićem (58).
– Napravili smo je u Tončijevu malom stanu, na njegovom pianinu. Sjećam se da je Ljiljana Nikoloska bila oduševljena na prvo slušanje. Pjesma joj se neviđeno sviđala – prisjetio se Ninčević.
Pamti da su njih dvojica snimku odnijeli Mati Došenu u kamp blizu Šibenika. Našli su ga na plaži. Došen je tada bio najistaknutiji producent i aranžer. Sve čega bi se primio, govori Ninčević, pretvorio bi u zlato.
– Pustili smo mu kasetu s ‘Piši, piši mi’ na toj plaži i svidjelo mu se. Rekao je da će to uzeti pod svoje, a mi smo znali da pjesmu čeka uspjeh – kaže Ninčević.
Iste te 1985. Magazin je objavio četvrti LP i kasetu “Piši mi”. Na njemu su, uz “Piši, piši mi”, sad već evergreeni poput “Tamare” i “Oko moje sanjivo”, a album je imao dijamantnu nakladu. Stihove su pisali tadašnja Huljićeva djevojka, a danas supruga Vjekoslava Tolić (57), Drago Britvić i Neno Ninčević, a glazbu je, uz Huljića, radio pokojni Zdenko Runjić.
Nakon što mu se svidjela “Piši, piši mi”, Mato Došen je aranžirao i producirao album. Ipak, iako je Magazin imao barem sedam puta veće tiraže od svih ostalih zajedno, Huljić smatra da su bili neželjeno dijete Splita jer nisu pripadali samo Splitu, nego cijeloj bivšoj državi.
– Jedini smo u povijesti zabavne glazbe imali pet turneja zaredom, iz godine u godinu – kaže Huljić.
Danas se ima razloga smijati radi skandala s nagradom jer pjesma se i danas pjeva kao nekad, a u povijesti Zagrebačkog festivala to je svakako velika mrlja. Osim po tom skandalu, tadašnji Zagrebački festival ostao je upamćen i po krađi zbog koje je bila pozvana i policija.
POGLEDAJTE 24 PITANJA S JELENOM ROZGOM:
Dražen Žanko je parkirao svoj auto između današnjega Gradskog poglavarstva i “Lisinskog”, a iz prtljažnika mu je ukraden novi, još zapakiran, videorekorder. Kolege su tad pričali da je to morao učiniti netko od njih, netko tko je znao što Žanko drži u prtljažniku, no lopov nikad nije pronađen.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...