U vrijeme zlatnog doba art decoa, između dva rata, zagrebački je noćni život bio bogatiji i raznolikiji nego danas. Opasni mladi su išli na Trešnju, a kulturniji u HNK
Lude zagrebačke dvadesete: Hit su bili kabarei i bludilišta
Izraz 'ludo i nezaboravno' lako potječe iz dvadesetih godina prošloga stoljeća, barem što se zagrebačkog noćnog života tiče.
Tada, između dva rata, on je, vjerovali ili ne, bio bogatiji i raznolikiji nego danas. Mladima i svima koji su se tako osjećali, u ta su se stara vremena nudili raskošni kabarei, čak njih sedam, a trendi, za neku drugu vrstu ekipe, doduše, bile su i krčme te bludilišta. Pogotovo su bile popularne one u Tkalči, a kriminalci, prostitutke, kockari, avanturisti, boemi, špijuni i okultisti rado su svraćali i na Trešnjevku, čije su ondašnje birtije pak bile najzloglasnije, pravi opasni slum.
Za one kulturnije, nezaobilazno je bilo kazalište. Posvuduše su se tako obvezno pojavljivale u HNK, u kojem su igrale Krležine drame u režiji Branka Gavelle s Titom Strozzijem u glavnoj ulozi. I tu je, međutim, znalo biti itekakvih meteža, a jedan od njih zabilježio je Ranko Marinković u 'Kiklopu'. Neki je, naime, od glumaca, očigledno nevjerojatno razjaren, nakon predstave u Kavkazu korbačem izbičevao kazališnog kritičara. I to ne zbog onoga na što bi se prvo dalo pomisliti - zbog loše kritike, već zbog lude ljubomore. Žena mu je, kako je na svoju, njenu i kritičarevu nesreću otkrio, upravo s tim tipom nabijala rogove.
Takvih i još pikantnijih starogradskih anegdota prepuna je i nova knjiga iz pera Expressove kolumnistice Milane Vuković-Runjić "Faraon iz Ilice je mrtav!". Radi se o dokumentarno-povijesnom krimiću, čija je uzbudljiva radnja s glavnom junakinjom Edvinom Podolsky smještena u Zagreb zlatne epohe art decoa između dva rata. Knjiga u kojoj Vuković-Runjić sjajno prepliće misteriju i glamur ondašnje svakodnevice, dostupna je na stranici mondo.hr po cijeni od 49,90 kuna.