Posjetitelje zagrebačkog kina Europa od 20. do 24. veljače očekuje bogati program četvrtog festivala KinoKino. I dok će djeca osmišljavati originalnu priču za film, učitelji će učiti o primjeni filma u nastavi
'HAVC će klincima omogućiti da sami naprave svoj prvi film'
Ideja festivala je otpočetka bila stvoriti istovremeno atraktivan i edukativan program kojim ćemo utjecatina proces stvaranja novih generacijakino publike svjesne onoga što gleda. To je proces koji traje od malih nogu, rekla je Selma Mehadžić, direktorica Međunarodnog filmskog festivala za djecu 'KinoKino'.
Organizatori su u utorak predstavili program četvrtog izdanja festivala, koji će se od 20. do 24. veljače odvijati u zagrebačkom kinu Europa.
Osam filmova u glavnom programu ima zajedničku nit - njihovi junaci i junakinje u važnim životnim trenucima tako zrelo i s lakoćom preuzimaju uloge odraslih da bi od njih mogli naučiti i oni mnogo stariji. Tako u nagrađivanoj danskoj komediji 'Ja sam William' dječak bez roditelja mora pronaći mjesto u svijetu bez pomoći odraslih, a iz Indije dolazi komedija 'Dječakov san', čiji glavni lik živi u njudelhijskom slamu i najveći mu je san jednoga dana imati vlastiti zahod.
Na festivalu će biti prikazan i prvi hrvatski znanstveno-fantastični film 'Moj dida je pao s Marsa'. Glavni lik filma u režiji Dražena Žarkovića i Marine Andree Škop je robot Dodo, a u filmu se, kažu recenzenti, koriste najsuvremenije filmske tehnologije i dosad nezabilježeni posebni efekti u domaćem filmu za djecu.
No, najzanimljiviji aspekt festivala čini njegov edukativni dio.
Redateljica i članica žirija Čejen Černić, u suradnji s HAVC-om osmislila je radionicu Prvi filmski korak, čiji će sudionici dobiti zadatak da osmisle originalnu priču.
- Radionica je posebno uzbudljiva jer će rezultat zajedničkog kreativnog rada sudionika biti prijavljen na natječaj HAVC-a za razvoj scenarija, a to će možda dovesti i do stvaranja novoga hrvatskog dječjeg filma. Tako mlade pretvaramo u aktere filmskoga procesa i stvaramo film po njihovoj mjeri, odnosno priču koju bi sami htjeli gledati u kinu - rekla je Černić.
I dok će djeca osmišljavati originalnu priču za film, njihovi će učitelji učiti o primjeni filma u nastavi.
- Mnogo predavača i gostiju nastojat će uz zanimljive primjere iz prakse potaknuti primjenu filma u nastavi i razvoj filmske pismenosti kod učenika. Oduvijek nam je bilo važno istaknuti da festival nisu samo filmske projekcije. Radionički program je najbolji primjer sinergije dječje kreativnosti i festivala - zaključila je Černić.