Obavijesti

Show

Komentari 3

Djeca s posebnim potrebama iz 'Supertalenta': Pripreme su bile naporne. Mi smo već pobjednici

Djeca s posebnim potrebama iz 'Supertalenta': Pripreme su bile naporne. Mi smo već pobjednici
16

Djecu s posebnim potrebama u talent show je pozvao Davor Bilman. Kažu nam, svjesni su da je njihov nastup pobudio razne emicije

Teško je izdvojiti trenutak koji je žiri najviše dirnuo. Vjerujemo da ih se dojmila cijela priča i ono što je u pozadini naše priče. Ako bi ipak trebali izdvojiti jedan trenutak, možda bi to bila pojava sretnih i nasmijanih učenika na pozornici prije i poslije nastupa koji je nosio sa sobom snažnu poruku i vrtlog emocija, poruka je učiteljica djece s posebnim potrebama iz OŠ Novska. Oni u posljednjoj epizodi 'Supertalenta' nisu nikoga ostavila ravnodušnima.

Plakalo se ispred malih ekrana, a plakao je i odveć strogi žiri nakon njihovog emotivnog nastupa. Razgovarali smo sada s njihovim učiteljicama koje su nam otkrile kako su izgledale pripreme za nastup, koliko je četiri 'da' značilo učenicima te kako se nose s predrasudama od kojih ne mogu pobjeći u današnjem društvu.

POGLEDAJTE VIDEO:

Svoju točku ova djeca žiriju su najavila kao iznenađenje. Riječ je bila o vrlo emotivnoj predstavi o različitostima među djecom zbog koje je Martina Tomčić od produkcije tijekom njihove izvedba dobila i maramice, plakala je i Maja Šuput, a emocije nisu skrivali ni Davor Bilman i Fabijan Medvešek, kao ni publika. Suze je brisao i Frano Ridjan. Kažu nam, svjesni su da je njihov nastup pobudio razne emocije u svima.

- Naš nastup je svakako pobudio različite i brojne emocije kod svih gledatelja, naših učenika, roditelja i žirija. Poruka koju smo htjeli poslati svojim nastupom doprijela je do onih koji su nas htjeli i mogli shvatiti. Vjerujemo da su neki sebe ili sebi bliske osobe, prepoznali u dijelovima naše priče pa je sigurno i to bio razlog takvim snažnim emocijama. Cijela priča izazvala je cijeli spektar emocija, od radosti i razigranosti, do tuge i razočaranja te na kraju ponosa, zajedništva i zahvalnosti - rekli su nam.

Pripreme za nastup su bile svakodnevne, a za dječicu izuzetno naporne i zahtjevne.

- Poslije nastupa i nakon što su se emocije stišale, naši učenici su, prije svega, bili ponosni na sebe i zajednički nastup. Nakon uspješnog nastupa osjetilo se olakšanje i sreća. Dirnule su ih pohvale i reakcije žirija i publike, osjećali su se kao pobjednici, što za nas i za svoje roditelje oni i jesu - otkrile su učiteljice pa dodale:

- Voljeli bi se ovom prilikom zahvaliti svima onima koji su nam pomogli u ovom našem projektu. Postoje osobe koje su nama posebne i koje su uvelike pridonijele našem projektu, a to su naša Ljubica Rašo Belši koja je napisala ovu našu predivnu priču i Lucija Grdur koja je bila s nama u stvaranju cijelog procesa.

Djecu s posebnim potrebama u talent show je pozvao Davor, a u najavi je otkrio da redom iz Novske. Pitali smo učiteljice i tko je dječici najdraži član žirija.

- Cijelo iskustvo sudjelovanja na 'Supertalentu' našim učenicima je neprocjenjivo i uspomena za cijeli život. Svatko od njih ima svojega favorita u žiriju, a obzirom da naši učenici vole pratiti 'Supertalent', cijela ta priča za njih je posebno velika i važna - otkrile su nam.

Nakon nastupa publika i žiri ustali su se i zapljeskali dječici, a prošli su dalje sa četiri 'da'. Njihov svaki dan u školi je različit, a svakodnevne aktivnosti uključuju razvoj vještina za svakodnevni život i samostalno funkcioniranje u zajednici.

-  Veliki naglasak je na usvajanju znanja i vještina kroz igru i iskustveno učenje. Svi smo mi različiti, pa tako i naši učenici. Vrijeme koje provodimo zajedno u školi je maksimalno prilagođeno našim učenicima i njihovim sposobnostima - ispričali su nam.

Roditelji djece s teškoćama u razvoju svakodnevno se susreću s izazovima odrastanja kao i ostali roditelji. Međutim, pred njima su i brojni različiti izazovi ovisno o teškoći djeteta, što zahtjeva dodatno strpljenje, pristupačnost i snagu.

- Ono što bi poručili roditeljima je da zadrže svoju snagu i vjeru u svoje dijete, a djeci da vjeruju u sebe i svoje mogućnosti i sposobnosti te da životom koračaju svojim malim, ali snažnim i upornim koracima - rekli su nam.

Bilo da je riječ o djeci s posebnim potrebama ili onima s 'osnovnim' potrebama, svakodnevno se susreću s predrasudama. Pitali smo učiteljice i koliko je teško u takvim trenutcima nositi teret današnjeg društva.

-  Živimo u društvu koje u teoriji tolerira različitosti, međutim nerijetko se susrećemo sa situacijama koje dokazuju suprotno. Svakodnevno smo okruženi predrasudama, ali zajedno kroz suradnju škole i roditelja, nastojimo predrasude razjasniti i ukloniti. Kroz godinu, naši učenici uključeni su u brojne aktivnosti škole i Grada, zajedno s ostalim učenicima i sugrađanima te na taj način potičemo inkluziju naših učenika i razvoj empatije ostalih sugrađana i učenika. Naša Osnovna škola i zajednica ljudi koja nas okružuje ulažu velike napore u stvaranju okruženja za djecu i mlade s teškoćama u razvoju, a koje je toplo, sigurno i podržavajuće za njihov rast i razvoj, uz prihvaćanje različitosti - zaključili su za kraj iz Osnovne škole Novska..

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 3