Razgovarali smo s našim eurovizijskim predstavnikom Markom Purišićem i šefom hrvatske delegacije Tomislavom Štenglom prije njihovog odlaska u Švedsku. 'Eurosong u Zagrebu donio bi nam novac', kaže Štengl
Baby Lasagna za 24sata: 'Sve je spremno za Eurosong. Mrle mi je uputio jednu važnu poruku...'
U ugodnom ambijentu i s ukusnim švedskim specijalitetima, srijedu navečer proveli smo u rezidenciji Švedske gdje je bilo organizirano druženje i ispraćaj Baby Lasagne (28) na Eurosong. Anna Boda, veleposlanica Kraljevine Švedske u Hrvatskoj, ugostila nas je zajedno s Markom Purišićem i njegovim timom koji je protekla dva mjeseca vrijedno pripremao nastup za velebnu eurovizijsku scenu. Priveli smo Lasagnu na čašicu razgovora svega tri dana prije prve probe u Malmöu, koja je na rasporedu ove subote.
- ⁠Spremni smo, uzbuđen sam. Imam još puno obaveza prije samog nastupa na pozornici, tako da ne stignem još razmišljati o tom trenutku. Bit će to dobro - priznaje nam Lasagna.
Uživao u delicijama
Štovatelj je švedske glazbe i kulture, a svidjela mu se i hrana koju je veleposlanica pripremila.
- Ukusna je. Čuo sam puno o njihovoj hrani, ali na kraju je fantastična. Probao sam ribu, naravno, ipak sam ja iz Istre pa se s time ne može pogriješiti. Lijepo je ovdje, sviđa mi se. Utjecaj Švedske na glazbu je nevjerojatan tako da ima veće značenje biti ovdje - govori nam jedan od favorita na ovogodišnjem Eurosongu.
Mrle mu se javio
Naučio je u poneku riječ na švedskom, kao što je: 'Skrattar du, förlorar du', što u prijevodu znači: 'Ako se smijete, gubite'. Omiljeni glazbeni izvođač mu je Sabaton, tamošnji metal bend. Govori nam da mu se još nitko s domaće estrade nije javio da poželi sreću, ali savjeta nije manjkalo od Damira Martinovića.
- ⁠Mrle mi je rekao: ‘Uzmi puno odjeće’, jer oni nisu bili pripremljeni za toliko presvlačenja - kaže nam Marko.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Štengl: 'Posvetili smo se svim segmentima'
Na druženju smo sreli i šefa hrvatske eurovizijske delegacije, Tomislava Štengla. Kaže nam da su svi materijali za nastup predani još prije dva mjeseca.
- Za to vrijeme je bila suradnja sa SVT-om (švedska nacionalna televizija), tako da definiramo sve segmente nastupa, od rasvjete, tehničkih elemenata, scenografije, rekvizita i svega što treba biti. Vjerujem da će već na probi sve funkcionirati - govori nam Štengl.
Priča nam da su se posvetili svakom segmentu nastupa i da je teško odvojiti oko čega je bilo najviše posla.
- Teško je to odvojiti. Kad se bavite led ekranima, bavite se i plesom jer to je povezano. Sagledava se cjelokupna priča. Stvarno ne mogu izdvojiti što je bilo najzahtjevnije. Imamo super suradnike koji rade s nama, led ekrane već drugu godinu zaredom radi Tomislav Krajcer. Svake godine smo hvaljeni da su ekrani dobri. Ajmo reći da je to jedan od zahtjevnijih i najskupljih dijelova - kaže Štengl i dodaje da će već u petak po dolasku u Malmö imati malu probu.
- Popodne ćemo malo odmoriti od puta i navečer u nekoj dvorani vidjeti kako stvari stoje, ako se netko slučajno prehladio ili nešto da možemo reagirati - govori.
O kladionicama
Lasagna je trenutno na drugom mjestu na eurovizijskim kladionicama, a šef delegacije to vidi kao dodatnu motivaciju za našeg predstavnika.
- Lasagni je to vjetar u leđa i nama je lakše raditi kad imate neku sigurnost da ćete vjerojatnije proći u finale. Takva podrška publike sigurno znači da je i njemu, pretpostavljam, lakše. Teško mi je znati kako se on osjeća u svojim cipelama, ali vidim da je relativno opušten, da je siguran u sebe. Vjerujem da na pozornici neće imati toliko treme, koliko bi imao da je lošije stoji na kladionicama - iskreno će Štengl pa dodaje:
- Kladionice daju putokaz da vidite gdje ste na početku. Prema njima se vidi koliko su prepartyju bili uspješni ili ne i jesu li način komunikacije, sadržaj, intervjui dobri ili loši.
'Zagreb može biti domaćin'
Upitali smo ga je li Zagreb spreman biti domaćin Eurosonga, ako Lasagna odnese pobjedu s 'Rim tim tagi dimom'.
- Ne vidim problem da Zagreb organizira Eurosong. To je takav spektakl, za kojeg treba uložiti dosta novca, ali on jako puno vraća. Mi bismo, kao turistička zemlja, dobili jedan PR kanal koji traje godinu dana. Sve što se veže uz Hrvatsku bi se moglo iskomunicirati, a može se uključiti i turistička zajednica. Bilo bi to šteta propustiti. Treba uložiti da bismo nešto dobili. Iz iskustva zemalja koje su to radile, a znam neke, nitko nije rekao: 'Bili smo ludi, ne bismo nikad više' - govori nam Štengl.
Obaveza HRT-a je uložiti novac, a tad bi se nadao i potpori grada i države.
- I njima se to kroz nekakve porezne plasmane vraća u kasu. Računajte da bi 100.000 ljudi došlo u Zagreb u petom mjesecu, kad je već itekako toplo. Neka samo pola njih ode do mora, mislim da je to financijski jedan bazen - zaključuje Štengl.