Obavijesti

Sport

Komentari 5

Šebalj o dramatičnom Reliju Dakar: Ostali smo bez motora, kočnice... i plakali smo od sreće!

Šebalj o dramatičnom Reliju Dakar: Ostali smo bez motora, kočnice... i plakali smo od sreće!
6

Nismo smjeli isticati hrvatsku zastavu, a spavao sam čvrsto zbog tableta i posebnih slušalica. Pijesak je na nekim mjestima poput pudera, razbijali smo se na kamenju... i navijali za rukometaše!

Na kraju svega, mukotrpnih 11 dana, na haubi su razvili hrvatsku zastavui ponosno pozirali. Juraj Šebalj i njegov suvozač Ivan Vidaković završili su Reli Dakar, i to ne samo da su stigli do cilja nego su osvojili deseto mjesto! Među 80 posada u kategoriji Classic.

- Ono što je za alpiniste osvajanje Mount Everesta, za nas automobiliste jest dolazak na cilj Dakra - usporedio je Šebalj iz Saudijske Arabije.

VIDEO

Prolazili su kroz sve i svašta. Na neke su stvari bili spremni, na neke baš i ne. Poput zamjene motora još uoči prve etape!

- Na pola puta počeo nam je 'kuckati' motor, i to uoči etape od 1000 km. Pa smo u 22 sata navečer išli ponovno mijenjati motor. I uspjeli su ga složiti i upalili tri minute prije starta! No, ubrzo nam je počelo curiti ulje iz motora pa smo i zbog toga kasnili, a onda sam se htio popeti na dinu... - počeo je Šebalj opisivati i to iskustvo:

Šebalj: U pijesku možeš provesti cijelu noć ukopan

- Da bi se popeo, ne smiješ pustiti gas. Jer to nije pijesak, to je puder! Moraš stisnuti gas 'do daske' u trećoj jer ako se ne popneš, ukopaš se u pijesak i nitko ti neće stati pomoći na tom mjestu pa ondje možeš provesti cijelu noć. No, pri tom penjanju zakačio sam s poluosovinom mali grm, koji je jako čvrst, pa smo zdrobili manžetu i nakon 15 km ostali bez kočnica.

Jedini test za pijesak Saudijske Arabije imao je u Tunisu.

- Iskustvo iz Tunisa je neprocjenjivo, no na Dakru je sve pomnoženo s pet. Svaka komponenta auta jako trpi. Prosjeci brzine koje nam je postavio organizator su prilično brzi, a nakon što prođe 50 automobila ispred tebe, staza je raskopana, pijesak jako mekan i osuđen si na lošije uvjete. U road booku ima puno informacija, ali ne sve. Dakar nije samo pustinjski pijesak, u 70 posto slučajeva si na tvrdoj i teškoj podlozi, koja je nepredvidiva - prenio je Šebalj i nastavio:

Kao da gumenjakom juriš veliki brod

- Pijesak je opet druga priča. Ujutro je relativno tvrd, radi vlage, no između 11 i 13 sati postaje jako mekan i lako se ukopaš. Ako nemaš brzinu veću od 30 km/h, ukopavaš se, s tim da je prvim posadama sve čisto, a nama sa slabijim autima razrovano. Kao da pokušavaš s malim gumenjakom juriti za velikim brodom koji ti je ostavio valove. I onda te ima na sve strane. To su jako teški uvjeti za motor jer na tom puderastom pijesku auto pri 40 km/h nekada jedva ubrzava. I kada tako voziš konstantno recimo 100 km, nešto mora otići. Veliki okretaji, mala brzina i strašan napor.

Putem su potrošili sve rezervne motore koje su imali.

- Uoči treće zamjene motora, bio sam spreman na odustajanje. Vida i ja rasplakali smo se od sreće kad su mehaničari uspjeli upaliti ga nekoliko minuta prije starta etape, u 5 sati ujutro.

Spavali su u šatoru.

Špricnem se po vratu i budan sam

- Dobro smo jeli i spava, mama je sigurno mirna... Svaki je bio u svom šatoru, a unatoč nesnosnoj buci agregata, turiranja i lupanja jer se auti popravljaju noću, ja sam smislio kako uloviti 6-7 sati konstantnog sna. Popio sam tabletu za spavanje od nekih biljaka, stavio slušalice koje sprječavaju bilo kakav zvuk jer imaju specijalne gumice i doslovno te odvoje od vanjskog svijeta i ni buka kamiona nije me mogla probuditi. Redovito smo pili elektrolite, vitamine i ostalo, a imali smo čak i specijalni pripravak protiv spavanja na bazi aromatičnih ulja. Napravljen je za vozače i malo špricnem po vratu, otvori vene i taj čas te razbudi.

Za razliku od višegodišnjih afričkih izdanja Relija Dakar, u Saudijskoj Arabiji nema opasnosti od napada ili pljačkaša.

- Ljudi su ovdje jako gostoljubivi i dobro se osjećamo u Arabiji. Zbog situacije u svijetu organizator je zabranio isticanje nacionalnih obilježja pa smo hrvatsku zastavu istaknuli tek na kraju relija.

Pohvalio je suvozača Ivana Vidakovića:

Zaštitna ploča nam je puknula

- Suvozači su uvijek u drugom planu, no bez njega ništa. On obrađuje sve informacije i daje mi konačna rješenja što me čeka ispred. “Smanji brzinu”, “Drži gas”, “Drži ovaj kurs”... Ima ispred sebe tri uređaja i dvije knjižice i obradi mnogo informacija.

Svjedočio je kako je nekoliko posada odustalo i razbilo automobile, uz trzajne ozljede članova posade. Imali su samo jedan dan odmora, a zadnje su etape vozili po kamenju.

- I to ogromnom! Nasreću, zaštitna ploča je izdržala, pukla je na jednom mjestu, ali izdržala! Naletjeli smo na kamenčinu iza zavoja i malo je nedostajalo da je probije. Pukao nam je i amortizer na kraju, a zaštitna ploča izrazbijana je i ofucana, ali je auto u komadu - zaključio je Šebalj, dok je Vidaković mahao u hrvatskom dresu:

- Da, pratili smo odavde i rukomet!

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 5
Dinamo - Rijeka 0-0: Prvak ostao bez udarca u okvir gola, Zagorac morao spašavati i bod
REMI NA MAKSIMIRU

Dinamo - Rijeka 0-0: Prvak ostao bez udarca u okvir gola, Zagorac morao spašavati i bod

Od 53. do 59. minute Rijeka je imala tri jako dobre situacije za povesti na Maksimiru. Prvo je zicer Djouahre obranio Zagorac, potom mu je opet obranio nešto lošiju priliku, a na kraju je Fruk iz izgledne situacije loše pucao...
Miran Fabjan demolirao Jokera Ilića na krilima prepune Arene!
KAKVA VEČER

Miran Fabjan demolirao Jokera Ilića na krilima prepune Arene!

Slo-Rocky je pobijedio Aleksandra Ilića nokautom u drugoj rundi. Time je Slovenac potvrdio sve što je pričao u uvodu pred borbu
Navijači Dinama: Vratite Jakira, čestitke Hajduku na tituli! Krv iz očiju mi ide kad on primi loptu
VELIKO NEZADOVOLJSTVO

Navijači Dinama: Vratite Jakira, čestitke Hajduku na tituli! Krv iz očiju mi ide kad on primi loptu

Nenad Bjelica će nešto morati mijenjati kako bi okrenuo rezultate u svoju korist, ali i kako bi ponovno pridobio naklonost navijača