Prvi savjetnički posjeti počeli su u listopadu, a cilj je pružanje potpore djelatnicima u odgojno-obrazovnom procesu s posebnim naglaskom na teme - Aktivno učenje i Vrednovanje i ocjenjivanje
Savjetnički posjeti pomažu u novoj reformi: Škola za život
Više od 87 posto učitelja savjetnički posjeti pomogli su u promjenama koje donosi kurikularna reforma Škola za život, pokazuju rezultati upitnika provedenog tijekom prvog takvog posjeta u sklopu kojeg su do sada 262 mentora obišla više od 1.100 škola u Hrvatskoj, izvijestilo je u petak Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
Prvi savjetnički posjeti počeli su u listopadu, a cilj je pružanje potpore djelatnicima u odgojno-obrazovnom procesu s posebnim naglaskom na teme - Aktivno učenje i Vrednovanje i ocjenjivanje. Ove teme izravno se nastavljaju na one u virtualnim učionicama te učitelji, nastavnici, ravnatelji i stručni suradnici imaju priliku uživo, uz potporu predavača, i konkretno raditi na primjeni novih kurikuluma.
Upitnik je ispunilo 15.789 sudionika, a 87 posto ih ističe da su im uglavnom ili u potpunosti aktivnosti tijekom savjetničkih posjeta pomogle u razumijevanju promjena koje donosi reforma obrazovanja.
Srednja ocjena kojom su ispitanici ocijenili svoje kompetencije vezane uz aktivno učenje je 3,91, dok je procjena primjene metoda aktivnog učenja u nastavi ocijenjena srednjom ocjenom 3,78 na skali od 1 do 5.
Ocjenom 3,75 ispitanici su ocijenili svoje kompetencije vezane uz tri pristupa vrednovanju (vrednovanje za učenje, vrednovanje kao učenje i vrednovanje naučenog).
Njih 95 posto ih ističe kako će u svome radu primjenjivati što više metoda aktivnog učenja.
Novi pristupi vrednovanju u potpunosti su jasni 42 posto ispitanika, dok se uglavnom slaže 52 posto ispitanika.
Zadovoljstvo tiskanim udžbenicima za predmete/razrede u koje su uvedeni novi kurikulumi ispitanici su ocijenili srednjom ocjenom 3,50.
Ocjenom 3,54 ispitanici su procijenili svoje zadovoljstvo digitalnim obrazovnim sadržajima za predmete/razrede u koje su uvedeni novi kurikulumi.
- Reforma nije utrka na kratke staze, nego maraton i zato je važna sustavna i kontinuirana potpora školama. Svrha savjetničkih posjeta nije nadzor, već potpora i razmjena dobre prakse. Sa savjetničkih posjeta treba skinuti 'stigmu' nadzora i inspekcije kako bi se razvijala kultura kvalitete i sukreacije reforme - istaknula je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.
Drugi savjetnički posjet održat će se u travnju 2020.. Savjetnički posjeti, uz edukacije u virtualnom okruženju i edukacije uživo koje će se održati tijekom veljače, dio su kontinuirane potpore školama tijekom čitave godine vezano uz provedbu kurikularne reforme.