Obavijesti

Tech

Komentari 3

'S Digitalnom poljoprivredom želimo Slavoniju vratiti među najveće proizvođače hrane'

'S Digitalnom poljoprivredom želimo Slavoniju vratiti među najveće proizvođače hrane'
1

Novi diplomski studij na Agrobiotehničkom fakultetu u Osijeku upisalo je 14 studenata u prvoj generaciji. Studij će pružati tehnološka znanja primjenjiva u suvremenoj poljoprivrednoj proizvodnji

Fakultet agrobiotehničkih znanosti i Fakultet elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija  u Osijeku ove godine upisali su prvu generaciju studenata na diplomski sveučilišni studij 'Digitalna poljoprivreda'.
Studij će se, uz sudjelovanje profesora i predavača iz inozemstva, odvijati na engleskom jeziku, a upisalo ga je 14 studenata. Riječ je o jedinstvenom studiju za poslove budućnosti, čiji će stručnjaci doprinijeti unaprjeđenju poljoprivredne proizvodnje u Hrvatskoj, ali i svijetu, kaže nam Krunoslav Zmajić, dekan Fakulteta agrobiotehničkih znanosti.


- Bitno je staviti poljoprivrednu proizvodnju da bude još više konkurentna na tržištu, kako bi se postojeće tehnike i tehnologije u potpunosti iskoristiti. Mi danas živimo u informativnom dobu u kojemu su informacije i informatika izuzetno bitne, a zatim je to bitno i u području poljoprivrede - kaže Zmajić.

Za četiri semestra 120 ECTS bodova

Ovaj diplomski studij razvio se iz projekta ICT u poljoprivredi, kao suradnja dva velika fakulteta u Osijeku. Cilj je da budući stručnjaci dobiju znanja i vještine iz područja digitalne, precizne poljoprivrede. Mogu ga upisati studenti iz različitih znanstvenih disciplina i s različitih preddiplomskih studijskih programa. Primjerice, studenti koji su završili agronomiju, prehrambenu tehnologiju, šumarstvo, nutricionizam, biologiju, računarstvo, ekonomiju i druge studije iz tih područja. Završetkom studija studenti će steći 120 ECTS bodova i akademski stupanj magistra inženjera agronomije (mag. ing. agr.). Studij kroz 4 semestra uključuje obvezne predmete iz područja poljoprivrede i računarstva, s najvećim naglaskom na nastavne cjeline (teorijske i praktične) primjene informacijskih i komunikacijskih tehnologija u poljoprivrednim proizvodnim, stručnim i znanstvenim sustavima.

Profesori iz inozemstva

Studij je na engleskom jeziku jer je prvenstveno namijenjen studentima iz inozemstva, ali i zbog profesora koje su uključeni u realizaciju studijskog programa.
- Epidemija COVID-19 otežala je internacionalizaciju, ali u studij je već uključeno 10-ak profesora iz inozemstva - istaknuo je prodekan za nastavu i upravljanje kvalitetom FAZOS-a Zdenko Lončarić, koji je idejni pokretač, te voditelj studija ‘Digitalne poljoprivrede.


- Pokretanjem ovog studija Hrvatska ima priliku pozicionirati se kao centar izvrsnosti za digitalnu poljoprivredu. Značajno je što se otvorio upravo u Slavoniji, našoj najvažnijoj poljoprivrednoj regiji, s ogromnim potencijalom za dodatni razvoj koji je, nažalost, nedovoljno iskorišten zbog velikog iseljavanja stanovništva - zaključuje Lončarić.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 3
VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport
INVESTICIJA OD 100 MILIJUNA EURA

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport

Posjetili smo Tehničku školu u Novskoj čiji program tehničara za videoigre upisuju učenici iz cijele Hrvatske. Ovdje počinje i gradnja supermodernog Centra za gaming
Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'
GENIJALAC IZ VELIKE GORICE

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'

OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici već godinama prati potencijalno darovitu djecu. Ronald Podgorski jedan je od takvih učenika
Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
SVE JE SAMA ODRADILA

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u