Mati zaista zelim sve najbolje, ovo govorim bez ikakvog hejta. Nema apsolutno nikakve sanse da Rimac usavrsi autonomna vozila koja ce biti sposobna voziti ljude samostalno tj. bilo kakav oblik robotaxija. Kompanije poput Tesle, Wayma (Google), Mobileye (Intel), Applea, Huaweia, Samsunga, Xiomija, Daimlera, VW-a i sl. da ne nabrajam dalje, nisu pazite sad, NI BLIZU! ostvarivanja mreze Robotaxija. Govorimo o desecima, ako ne i stotinama milijardi dolara koje su te kompanije unazad 15-20 godina investirale ne bi li dosle do Level 4/Level 5 autonomije. Da bi ostvario Level 4/5 autonomiju, moras imati "scale", tj. moras imati barem 5-10 milijuna vozila na cestama i koristiti cisti vision bez lidara, radara i ostalih pomocnih dodataka. Dakle, da bi rijesili autonomnu voznju, morate rijesiti real world AI, a to je uz duzno postovanje, za Rimca i tako malo kompanijicu, nedostizan cilj. Nisam pesimist po prirodi i nikad nikog ne podcjenjujem, ali ovo je mozda i najtezi problem koje je covjecanstvo do sad pokusalo rijesiti. Tako da Mate, budi realan prema sebi i svojoj firmi, ovakvi naslovi ti sigurno ne trebaju. Naravno da ce se ljudi koji znaju nesto o ovoj problematici samo nasmijati... ne samo da bi se kladio u 10 tisuca eura, kladio bih se u mnogo veci iznos, jer znam da bi dobitak bio 100% siguran. Najveci svjetski giganti uz brutalno trosenje nece stici do Level 4 kroz 5 godina, a kamoli Rimac...
sm
smradsatavana
24.5.2021.
Odustani
C_two vec ima autonomiju razine 4 ekspertu.
Te
TechExpert
24.5.2021.
Odustani
u kojem to svemiru? Moras nauciti citati sitna slova! Lijepo na njihovim web stranicama pise da je Concept 2 "capable" of Level 4. Sto znaci da ima potencijal d
a jednog dana vozi na level 4 razini. To ne znaci i da ima level 4. Svaki auto na koji nalijepis 8 i vise kamera, je level 4 "capable"... Tako da nemojte biti naivci. Nitko u svijetu jos barem 5 godina nece biti na level 4. Za level 5 cemo cekati mozda i vise od 15-20 godina. Tako da, Mati svaka cast, ali ne razumijem cemu mu ovakve objave trebaju...
Prikaži još ↓
do
domain
24.5.2021.
Odustani
"Tako da, Mati svaka cast, ali ne razumijem cemu mu ovakve objave trebaju..." Da se uzme i podijeli lova.....
jo
johnny001122
24.5.2021.
Odustani
Od kud tebi to da "capable" znaci da ce mozda jednog dana to biti level 4? Kako si to zakljucio? Capable u prijevodu znaci sposoban, ne u buducnosti vec sad. Np
r. ako neki sustav ima odredjeni capability to znaci da ima sposobnost obavljanja te funkcije u ovom trenutku. Ako to nije istina, onda je to jednostavno lazno oglasavanje mogucnosti proizvoda.
Prikaži još ↓
Te
TechExpert
24.5.2021.
Odustani
istina, upravu si. Capable znaci sposoban, samo nisam htio da ispadne hejt. U tom slucaju, da, moze se tumaciti kao lazno oglasavanje! I ti si sposoban nauciti
primjerice kineski, to ne znaci da ga i znas, zar ne? Nisu iz Rimca dzabe koristili rijec "capable"... pravno je to vrlo egzoticna rijec. Moze biti ovo, a moze i ono. Kako god, nisu ni na level 2, a kamoli level 4.
Prikaži još ↓
MA
Mugler Alien
24.5.2021.
Odustani
TechExpert, evo čitam tvoj komentar i uglavnom se ne slažem s napisanim! Uklanjanje radara i lidara ne pridonosi već smanjuje autonomne mogućnosti vozila ali i
h npr Tesla ne koristi jer su im preskupi ili preveliki a ne zato što su nepotrebni. Ovaj dio s 5do10 mil. automobila je ok, zapravo ih treba puno više jer svi podatci i iskustva iz sličnih kritičnih situacija moraju računalu u automobilu bit dostupna u milisekundi (i dobre i loše procjene) zbog kalkulacije najboljeg izbora u datom trenutku (strojno učenje). Kad pričamo o 4-5 levelu autonomije razmišljamo globalno i to je nešto neizvedivo u ovom trenutku ali kad razmislimo o ovakvom "mini" projektu kakav Rimac najavljuje u Zagrebu stvari su bitno drugačije. Zagreb je zapravo jako mala točkica na karti koju je relativno lako skenirati, mapirati i usavršiti rute jer su to jako male relacije. Npr Tesla reklamira svoj Autopilot (koji to zapravo nije) kao SF a to je relativno jednostavan sustav kamera i strojnog učenja koji funkcionira prilično dobro iako mu nedostaju i lidar i radar s kojima bi sustav bio najmanje 10 puta učinkovitiji jer kamere vide samo dvodimenzionalno pa se Tesla "zbuni" i uleti pod šleper s bijelom ceradom jer "misli" da je to snježna planina u daljini. Automobilske firme u Europi BMW, Daimler i drugi već koriste (zbog trenutnog zakonodavstva samo pokusno) autonomne kamione za dostavu dijelova između tvornica tako da ne vidim problem u realizaciji ovakvog projekta. Sretno!
Prikaži još ↓
Te
TechExpert
24.5.2021.
Odustani
Mugler, cijeli komentar ti ne stoji... tako da je ne slaganje obostrano. Pratim sustave autonomne voznje ima sigurno vec 15 i kusur godina. Znam tocno svaku kom
paniju u kojoj je fazi i s kojim se poteskocama svaki od sustava suocava. Kakve veze ima da li je Zagreb mali ili veliki grad, da li ga je lako ili tesko skenirati i napraviti geofence. Google sa Waymom je skenirao par kvartova u SAD-u i pokazalo se da sustav ima jako puno poteskoca, cak i sa lidarom, radarima, i kamerama. Mobileye je prvi krenuo ispravnim putem i tocno ustvrdio, kamere i pure vision su jedini nacin kako vozilo moze postati u postpunosti autonomno. Jedino rjesavanje "real world" visiona, moze postati rjesenje. Waymo taksije i dan danas (na daljinu) nadziru vozaci u realnom vremenu i imaju jako puno intervencija u toku dana. Sustav nije ni priblizno pihvatljiv za samostalnu voznju i to uz mapiranje podrucja do najsitnijih detalja. Tesla je prihvatila put koji je Mobileye predlozio, i rjesava se radara i koristi samo kamere. Ispravan "labeling" je jedan od najtezih koraka ka autonomnoj voznji. Spominjati Rimca i ovakve igrace u istoj recenici je malo je reci, vrijedjanje inteligencije svakog tko nesto suvislo zna o ovoj temi...
Prikaži još ↓
jo
johnny001122
24.5.2021.
Odustani
u potpuno automatizirana vozila ulazim tek kad samo i iskljucivo takva vozila budu na cesti (npr. odredjen dio grada gdje smiju prometovati samo takva vozila) i
kad sustav bude napravljen tako da vozila medjusobno komuniciraju ili ih nadzire neki centralni sustav koji u svakom trenutku zna gdje se koje vozilo nalazi i kuda se krece. tek tada to moze biti dovoljno sigurno. a ovo da ce auto sam prepoznati sve moguce situacije je jako nerealan scenarij. takvi sustavi ce biti moguci tek kad naprave pravu umjetnu inteligenciju na razini inteligencije covjeka.
Prikaži još ↓
jo
jope82
26.5.2021.
Odustani
Nisam znao da ovoliko zaposlenika tvrtke Rimac ima na ovom portalu. Ajmo ovako: Što je Rimac postigao? Jel to onaj mali kaj je završio tehnički zahtjevan smjer
VERN da bi se obrazovao u auto industriji? I vi mislite da će taj Elon sa Wisha napraviti nešto što tisuću puta veće tvrtka sa sto puta genijalnim ljudima od njega i njegovih zaposlenika? On će prvi uvesti robotaxi u bilo kakav grad? Ne lupetajte. Šteta kaj nema !remindme funkcija da me vrati ovdje za 3 godine da vam se smijem u facu.
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .