Na upravo završenoj 28. Izložbi inovacija i novih proizvoda u Pittsburghu JGL je dobio zlatnu medalju za Aqua Maris sustav za ispiranje nosa i sprej za nos Meralys
Riječka farmaceutska tvrtka JGL spremna za izazove EU
Tržište EU drugo je najveće, svjetsko, farmaceutsko tržište s udjelom 27 posto, odmah iza tržišta SAD-a. Farmaceutski sektor jedan je od sektora s najvećim suficitom u robnoj razmjeni Europske unije od oko 80 milijardi eura (podaci za 2010. godinu). To je tehnološki sektor s najvećom dodanom vrijednosti po zaposleniku (1,7% zaposlenika u sektoru; 5.5% dodane vrijednosti). Predviđanja su da bi do 2016. godine, u odnosu na 2011., tržište moglo rasti 2 do 5 posto godišnje.
Dana 1. srpnja na njega će zakoračiti i hrvatska, farmaceutska industrija koja se za taj iskorak intenzivno priprema još od 2005. godine kada su definirana poglavlja za pregovaranje.
Direktorica razvoja poslovanja u JGL-u, Dunja Siuc Valković, dr.med., koja je aktivno sudjelovala u radnim grupama za pregovaranje, danas naglašava kako su dobra priprema i konkurentnost osnovni preduvjeti za poslovanje na EU tržištima. JGL, naime, proteklih godina značajno investira, izvozi i zapošljava, ima jezgro znanja i sposobnosti, tehnološki zahtjevnu proizvodnju s visokom dodanom vrijednošću i iznimno razvijenom tehnološkom platformom. Tu su i visoke ulazne barijere u smislu razvoja projekata, registracije i GMP certifikacija. Osim što je dokazao da kvalitetom, ali i mogućnostima cjenovnog pozicioniranja, može biti konkurentan, poslovanje tvrtke je potpuno usklađeno s EU normama uz sve potrebne certifikate. Također, da se radi o subjektu koji može biti primjer drugima kao pokretač razvoja domaćeg gospodarstva, potvrdilo je i ovotjedno odlikovanje tvrtke od Predsjednika Republike Hrvatske Ive Josipovića. JGL-u je dodijeljena Povelja Republike Hrvatske za izniman doprinos u gospodarstvu i poticanju društvenog razvoja.
S obzirom na to da ova riječka tvrtka od 1992. godine ima tvrtku kćer na tržištu Slovenije, proces prilagodbe prema zakonima EU na neki je način već savladan. Osim toga, s direktnim distribucijama proizvoda, JGL već posluje u Njemačkoj, Portugalu, Velikoj Britaniji, Mađarskoj. Indirektna prisutnost na tržištima Italije, Belgije, Francuske i ostalih zemalja EU ostvaruje se uz partnere, putem ugovorne proizvodnje.
Osim što će ulazak Hrvatske u EU biti bolje za cjelokupno poslovanje, prema riječima Dunje Siuc Valković pripadnost europskoj obitelji reflektirat će se i na percepciju hrvatske industrije globalno. Naime, poznato je da je EU farmaceutska regulativa, uz američku, jedna od najstrožih, a trend harmonizacije zahtjeva prisutan je na globalnom nivou.
Povećanju uspješnosti, uz inovacije u području tehnologije, dizajna, različitih marketinških strategija i taktika, svakako će doprinijeti i inovacije u formulacijama proizvoda. U JGL-u posebno ističu brendove Aqua Maris i Meralys čija je inovativnost nagrađena i na netom završenom sajmu inovacija u SAD-u. Budući da je na sajmu bilo izloženo 1.800 inovativnih izložaka iz SAD-a i 22 države iz cijelog svijeta, značaj zlatne medalje za Aqua Maris sustav za ispiranje nosa i sprej za nos Meralys tim je veći.
„Meralys je lijek koji je DCP procedurom registriran na 10 i licenciran na 7 tržišta EU-a, te je svakako dokaz da se ulaganjem u znanje i tehnološki proces može doći do dodane vrijednosti koja se može dobro komercijalizirati. Proizvod je licenciran i velikom globalnom partneru što je jedna od iznimno rijetkih licenci koju je jedan hrvatski proizvođač uspio realizirati kao rezultat vlastitog ulaganja u znanje“, naglašava Dunja Suic Valković.
Ulaskom na tržište EU-a JGL svoju prednost pred ostalima vidi u direktnom iskustvu poslovanja, specijaliziranoj proizvodnji i tehnologiji, mreži partnera, portfelju proizvoda koji imaju razne legislativne kategorije i omogućavaju fleksibilnost ulaska na europska tržišta, u razvijenim brendovima koji su već iskoračili na EU tržište te brzim procesima poslovanja.
Dana 1. srpnja 2013. JGL će status proizvođača zaokružiti i zadnjom fazom - puštanjem lijeka u promet, imat će mogućnost registracije centraliziranih i decentraliziranih postupaka, kao i deklariranja proizvoda markom „Made in Europe“, a važno je izdvojiti i značajne uštede u distribuciji lijekova zbog nepotrebnog posjedovanja konsignacijskih skladišta. Samim ulaskom tvrtka postaje interesantan partner i kompanijama koje nisu dio europske obitelji i to za pružanje servisnih usluga u regulativi. Ne treba zanemariti i prilike koje će se u zajedničkom, europskom istraživačkom prostoru, uz vlastita znanja, kompetencije i kapacitete, ukazivati kroz strukturne i kohezijske fondove EU-a.
„Osim zbog ulaska u EU, za JGL je ova godina dodatno značajna s obzirom na to da pokrećemo do sad najveću investiciju Pharma Valley na Svilnom kojom ćemo značajno povećati proizvodne kapacitete i unaprijediti postojeće.“ – zaključuje Dunja Siuc Valković.