Fiskalno pravilo smatra se ispunjenim kada godišnji rast rashoda općeg proračuna ne prelazi referentnu potencijalnu stopu rasta BDP-a ili ne postoji značajno odstupanje u rastu rashoda
Revizija fiskalne odgovornosti: Vlada predlaže uključenost svih ključnih osoba, uključuje i INA-u
Vlada predlaže uključivanje čelnika svih pravnih osoba od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku na popis obveznika sastavljanja izvještaja o fiskalnoj odgovornosti, što uključuje i Inu.
Naime, kako je u srijedu na vladinoj sjednici objasnio ministar financija Marko Primorac, vlada za drugo saborsko čitanje u konačnom prijedlogu izmjena zakona o fiskalnoj odgovornosti, predlaže da obveznici toga zakona postanu čelnici svih pravnih osoba od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku (koje vlada određuje odlukom) neovisno o tome je Republika Hrvatska većinski vlasnik.
Oni bi, prema vladinom prijedlogu, postali obveznici sastavljanja i predaje izjave o fiskalnoj odgovornosti.
"To, dakle, uključuje i Inu", rekao je Primorac.
Zakonom o fiskalnoj odgovornosti propisana je obveza davanja Izjave o fiskalnoj odgovornosti, kao godišnja izjave za čelnika proračunskog i izvanproračunskog korisnika državnog proračuna i proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i čelnika jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te čelnika trgovačkih društava u vlasništvu Republike Hrvatske i/ili jedne ili više jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i čelnika drugih pravnih osoba kojima je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedna ili više jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Čelnik Izjavom potvrđuje zakonito, namjensko i svrhovito korištenje sredstava te učinkovito i djelotvorno funkcioniranje sustava unutarnjih kontrola u okviru proračunom odnosno financijskim planom utvrđenih sredstava.
Zakonom o fiskalnoj odgovornosti određuju se i pravila kojima se ograničava visina rashoda i manjka općeg proračuna i javnog duga.
Fiskalno pravilo smatra se ispunjenim kada godišnji rast rashoda općeg proračuna ne prelazi referentnu potencijalnu stopu rasta BDP-a ili ne postoji značajno odstupanje u rastu rashoda.
Udio javnog duga u BDP-u ne smije prijeći referentnu vrijednost od 60 posto.
Ako udio javnog duga u BDP-u prelazi referentnu vrijednost od 60 posto, razlika između udjela javnog duga u BDP-u i referentne vrijednosti od 60 posto, mora se smanjiti po dinamici koja je u skladu s pravnim odredbama Europske unije.