Mislim da je ovo sa GPS -om razjašnjeno. Dakle, poziciju koja se očita na GPS-u netko nekome treba dojaviti. Bez toga ništa. Neki dan je pisano kako splavi odašilju posebni signal kojeg treba primiti. Čini se da je netko upućen u tu problematiku pojasnio da na brodu postoje dva takva uređaja i da su prenosni. Znači ukoliko radi panike ili nekog drugog razloga uređaj nije aktiviran ( u slučaju potonuća taj uređaj treba ponijeti u splav) nema ništa od signala. A i taj signal, ako je odaslan, treba što prije detektirati jer je u pogonu relativno kratko vrijeme. E sad će netko pitati zašto uređaj nije na splavi i zašto se ne uključi automatski. Pa vjerojatno zato da kod nemogućnosti ukrcavanja u spuštenu splav potraga ne bi krenula za praznom splavi i tako još dodatno smanjila šansu za pronalazak stradalnika. A i ovo sa avionima je problematično. Ako je kopno udaljeno 2000 km treba računati da dolet i povratak aviona sa mjesta potrage potroši valjda 3/4 goriva tako da za češljanje područja ne preostaje puno vremena. Svaki život, a ne samo život Dine je podjednako važan i zbilja je neukusno spominjati samo Dinu. Valjda smo samo loše odgojeni jer što bi drugo moglo biti uzrok tome.
Sveta srdela
12.10.2019.
Odustani
E sada, ja sam vec prije par dana razjasnio s mojim starim o cemu je rijec (pomorac s 33 radnog staza kao chief engineer i 10 kao enviromental officer na R.C.)
Dakle, ne pitaj me terminologiju jer nisam sve zapamtio ali svaka splav ima ovo Emergency position-indicating radiobeacon station (sta dolazi kao default oprema) onda prijenosni "radio" koji se treba uzeti sa sobom i na kraju brod ima na kabini ili iza zavisi od broda jednu kutiju koja u slucaju potapljanja izbacuje se u more automatski i ona odasilje zadnju poziciju broda gdje je potonu.Ok sada kada nam je to jasno........ Zasto splavi nemaju EPIRB jedina predpostavka je da su im nigerijci maznuli jer to je skupo, (imaj na umu da je taj brod bio 6 godina na suhom doku u nigerij a kako kaze moj stari dobro da su nakon 6 godina brod nasli a ne i cijelu opremu),sta se tice prijenosnog nitko od nas ne zna sta se tamo dogadjalo, ovi su uskocili, mozda su cekali da bi ovi uzeli radio itd.itd i trece ta kutija koja se automatski otvara ako veliki val brzo preokrene brod postoji mogucnost da se ona lansira ali i udari negdje i ostane zaglavljena na brodu.
Prikaži još ↓
Hiroo_Onoda
12.10.2019.
Odustani
Ivin komentar je dobrodošao jer nismo svi upućeni u tu problematiku.
Sveta srdela
12.10.2019.
Odustani
I tu se nalazi joj jedan problem, ovi sta su spaseni su imali problema s odvezivanjem splava jer nisu imali noz da prerezu spaguali od natezanja spaga je pukla
i eto.
Prikaži još ↓
Hiroo_Onoda
12.10.2019.
Odustani
U svakom slučaju, čak i kada je sve planirano (ja volim reći da svaki plan ima svojih neplaniranih dijelova), u teškim uvjetima kada se more i vjetar svom snago
m obruše na plovilo moguće je svašta. Kad pogledaš neki filmić sa komandnog mosta o brodovima u oluji koji su dva do tri puta veći od ovoga i kad ih pogodi pramčani val cijeli brod se strese i jasno ti je da sve što je nepričvršćeno na palubi doslovno pomete, a kako ne bi pomeo ljude koji očajnički pokušavaju spustiti splav i ukrcati se.
Prikaži još ↓
Sveta srdela
12.10.2019.
Odustani
"No battle plan survives contact with the enemy" stara americka izreka, u ovom slucaju enemy je more.Ma pricao je meni stari kada su upali u 12 bofora znaci max
sa tankerom, ne supertankerom I kaze kako ih je pocelo bacati, kapetan ga je pozvao i kaze "Davore ovo je vjerojatno zadnji dan u nasem zivotu" Stari gleda valovi doslovno idu preko cijelog broda, preko komandnog mosta.I sada kapetan vadi sanduk Jack Danielsa i kaze "podijeli posadi u makini inace ce umrijeti od straha a trebaju nam ako zelimo imati ikakve sanse" I sta ces popili, nekako odradili i prezivjeli taj horror. Poanta je u tome u kakvom stanju je brod dosao u luku, pramac iskrivljen na lijevo 30+ stupnjeva a krma nesto slicno ali na drugu stranu.
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .