Digital natives, millenialsi, generacije Y i Z, kako god ih zvali – današnji klinci pate na 'Ratove zvijezda' isto, ako ne i više od njihovih očeva.
Ratovi zvijezda – Sila se budi… na društvenim mrežama!
Digital natives, millenialsi, generacije Y i Z, kako god ih zvali – današnji klinci pate na 'Ratove zvijezda' isto, ako ne i više od njihovih očeva. Kako je i zbog čega došlo do toga, teško je reći. Možemo nagađati da to ima veze s popularizacijom nerdova i geekova, s time da su neki od najpoznatijih ljudi svijeta postali Bill Gates i Steve Jobs, da je jedna od najpopularnijih modernih TV serija fokusirana na četvoricu neobičnih znanstvenika… kako god bilo, u našem društvu geekovi i nerdovi prošli su dalek put od Steve Urquella do Sheldona Coopera, pop kultura sve se više okreće pameti i intelektu, a s time nekako prirodno dolaze i 'Ratovi zvijezda'.
Disney (koji je otkupio Lucasfilm i sada radi novi nastavak zvjezdane sage) jako dobro zna što i kako isprezentirati mladim generacijama, pa tako caruje i društvenim mrežama – apsolutnim medijem broj jedan u predstavljanju brendiranog sadržaja ekipi mlađoj od trideset. Na primjer, sama je činjenica da službeni Star Wars profil na Facebooku ima preko 13,5 milijuna fanova fascinantna (zbrojimo sve ljude koji žive u Republici Hrvatskoj.. pa još puta tri!). Na Twitteru imaju preko 1,3 milijuna followera, a i Instagram publika im se polako približava milijunu.
Vrijeme nostalgije im pogoduje
Ono s čime su mene nedavno oduševili upravo su njihove „nostalgične“ objave na Instagramu. Bacite li samo površan pogled na njihov profil, bit će vam jasno da Disney ZNA. Zna da Star Warse neće prodati odlični vizualni efekti nego odlični emocionalni efekti; zna da su Star Warsi kao dobar viski – to bolji što su stariji, a vole ih i tata i sin; zna i da Star Wars fandom djelomično živi na nostalgiji: nostalgiji naših roditelja prema starim vremenima, te našoj hipstersko-romantičarskoj nostalgiji prema dvadesetom stoljeću. A već i vrapci na grani znaju da je video oblik predstavljanja sadržaja trenutno kralj interneta… i oni su spojili oboje! Objavivši nedavno TV spot iz 1970-ih u kojem se predstavljaju akcijske figurice likova iz Ratova zvijezda, osvojili su ponovno srca nekoliko desetaka tisuća ljudi.
Pripadnici Generacije Y mogu osjetiti ironiju u toj nostalgiji: Star Warsi se rugaju sami sebi u prošlosti, i starinskim akcijskim figuricama, oduševljenju njihovim pozama… ali također se slavi njihova dugovječnost i kultni status. One pak starije generacije vjerojatnije neće uopće osjetiti ironiju, i to zbog topline srca koje im se topi pri uspomeni na djetinjstvo i svoje stare igračke te će se sa suzom u oku i pogledom u daljinu prisjetiti „kak' je nekad bilo“. Ova objava obuhvatila je dvije potpuno različite ciljne skupine sa potpuno različitim emocijama i porukom – uz isti sadržaj koji promovira isti proizvod. Treba još i napomenuti da je ovo bio jedan od #tbt postova – tzv. Throwback Thursday, kada četvrtkom korisnici nostalgično objavljuju stare fotke ili snimke. Brand se uspješno, kvalitetno i nenametljivo uključio u popularnu aktivnost #tbt-a. Slučajnost? Slučajnost je također što su postovi objavljeni točno godinu dana prije izlaska filma? I dva tjedna nakon objave prvog trailera, taman kad se malo spustila prašina..? Sve u svemu, savršen brand post na društvenoj mreži!
No, osim što, pomalo očekivano, razvaljuju na svojim službenim kanalima, zanimljivo je popratiti i ostali viralni sadržaj na webu koji nas je sve učinio još veselijima i nestrpljivijima u vezi novog zvjezdano-ratnog filma. Najpoznatiji takav sadržaj zasigurno je „video iz Frankfurta“. Izvjesni Frank Wunderlich objavio je snimku aerodroma u Frankfurtu oko kojeg lete i slijeću razne svemirske letjelice, hodaju divovski ATAT roboti i trčkaraju Stormtrooperi. Naziv videa sugerirao je da je to snimka s pravog snimanja filma, ali se ubrzo otkrilo da je riječ samo o kvalitetnom, ali amaterskom CGI-ju (kompjuterski napravljenim vizualima). Lažni video nije zasmetao fanove, i do sad je skupio preko 8 milijuna pregleda, gomilu komentara, shareova i nebrojeno više osmijeha fanova i iskri u njihovim očima. Budući da je to jedini video koji je Frank Wunderlich ikad objavio na tom YouTube kanalu, te da je baš zgodno objavljen 5 mjeseci prije službenog trailera, nije skroz blesavo pomisliti da video ipak ima veze sa zvjezdanim marketingom.
I obožavatelji su zaslužni za uspjeh
Kako ne bismo sve ostavili na hvalospjevima marketinškom timu i službenim licima Ratova zvijezda, za ekstreman trud i angažman na društvenim mrežama treba pohvaliti i fanove. Naime, Wikia obitelj online enciklopedija, ima i svoju Star Wars članicu – enciklopediju potpuno posvećenu podacima o Ratovima zvijezda – i to zgodnog imena Wookiepedia. Wookiepedia baš ove godine slavi 10 godina postojanja, a sa više od 120.000 različitih članaka, ona je šesta najveća Wikia enciklopedija!
Za kraj, ovo ne bi bio članak o Ratovima zvijezda i društvenim mrežama, kad ne bi bila spomenuta i najzvjezdanija društvenu mrežu od svih: The Forcebook! Forcebook je inačica svima-nam-dobro-poznate društvene mreže za obožavatelje zvjezdanih ratova. Ondje se okupljaju entuzijasti i istomišljenici koji raspravljaju o svim djelovima Star Wars svemira, kako filmova, tako i spin-off animiranih serija, računalnih igara, stripova, knjiga, i svega ostalog zbog čega ih volimo.
S približavanjem novog filma Ratova zvijezda, Epizoda VII: Sila se budi, najavljenog za 18.12.2015., možemo očekivati sve više pobjeda Star Wars tima i na društvenim mrežama. Sigurna sam da nas čeka još službenih i neslužbenih viralnih sadržaja koje ćemo radosno dijeliti, koji će nam povećati nade, očekivanja i broj otkucaja srca u minuti. Hoće li film zaista opravdati hype i hoće li produkcija biti na jednako visokoj razini kao marketing, ostaje nam provjeriti na premijeri 18.12. Za koliko je to točno dana, nestrpljivci mogu pratiti i ovdje.