Nakon više od sat vremena razgovora u Banskim dvorima, Radovan Fuchs u ponedjeljak je prihvatio funkciju ministra znanosti i obrazovanja. Poslušat će Stožer oko povratka učenika na nastavu na jesen
Radovan Fuchs: Sad je važno pripremiti škole za jesen, želim da sva djeca idu na nastavu
Prioritet će mi biti organizirati nastavu na jesen, s obzirom na pandemiju korona virusa, rekao je jučer Radovan Fuchs (66) nakon što je potvrdio da će biti novi ministar znanosti i obrazovanja.
Pred njim je svakako golemi posao, no što će se događati u školama na jesen, nešto je što najviše muči roditelje i nastavnike.
Iako zasad još nema konkretnih mjera i uputa, a u školama se počinju pripremati za sve scenarije, Fuchs će, kako kaže, pokušati organizirati da se svi učenici vrate u škole, ako ikako bude moguće.
- To ćemo vidjeti, to je prva stvar, a onda sve ostalo - rekao je Fuchs.
Na pitanje je li zadovoljan online nastavom, istaknuo je kako je to u tim trenucima bilo jedino i najbolje rješenje.
- Ja sam uvijek pristaša toga da stvari mogu biti bolje. Ako ne bude druge mogućnosti, onda će biti i online nastava, ali pokušat ćemo učiniti apsolutno sve u suradnji sa svim dionicima da se posloži stvar kako bi nastava mogla krenuti u učionice - istaknuo je Fuchs.
Svakako će prije svega pratiti odluke i preporuke koje će donijeti medicinska struka i Nacionalni stožer.
- Ministarstvo je pripremilo tri scenarija, mislim da ih treba uzeti u obzir uz konzultacije i uvažavanje svih stručnjaka, pritom mislim na medicinsku struku, epidemiologe, sociologe itd. Treba pokušati razraditi specifični pristup, kako će djeca ići u školu i ako se nešto dogodi, kako reagirati - pojasnio je u razgovoru za Večernji list.
Pazit ćemo na rizične skupine
Fuchs smatra kako u suradnji s osnivačima škola treba “identificirati rizične skupine unutar nastavnog kadra”. To bi značilo da treba pripremiti model za nastavnike i učitelje koji boluju od kroničnih bolesti te koji su podložniji virusu, da im se osiguraju zamjene ako će se raditi u školama. Treba uzeti u obzir čitav niz faktora, naglasio je, poput činjenice da brojna djeca dolaze iz okruženja u kojem i po tri generacije žive skupa. No Fuchs ističe kako će prije svega uzimati u obzir mjere koje propisuju Nacionalni stožer, HZJZ i ostali medicinari, a koje smatra točnima.
Što se tiče ostalih stvari u obrazovanju, od projekata Blaženke Divjak i problema koji se nisu rješavali ni u njezinu mandatu, Fuchs naglašava kako ni jedan ministar ne dolazi na mjesto prethodnog ministra kako bi nešto namjerno pokvario.
- Uglavnom radi onako kako misli da najbolje radi i mislim da se na tome možemo zaustaviti - rekao je Fuchs.
Njegov je cilj ponovno vratiti čim više posla u ruke obrazovnih agencija, od Agencije za odgoj i obrazovanje do Agencije za strukovno obrazovanje. Tu ne smije biti ignoriranja i rada na svoju ruku, smatra Fuchs.
A ono što Fuchs posebno najavljuje kao jednako važan posao na početku svojeg mandata je analiza svega dosad napravljenog i nenapravljenog u sustavu obrazovanja.
Bio je najbogatiji ministar
Osim projekata Blaženke Divjak, od “Škole za život” do izmijenjenih brojnih pravilnika, tu su i brojni dokumenti na koje kao da se zaboravilo, poput Državnog pedagoškog standarda, sustavnog i kvalitetnog vrednovanja nastavnika itd. Na sve to novog ministra podsjetio je i Željko Stipić, predsjednik sindikata Preporod. Nastavnici nisu bili dovoljno dobro pripremljeni za provođenje kurikularne reforme, nije riješen posvemašnji nered pri zapošljavanju, a nije se radilo ni na micanju politike iz obrazovnog sustava. Stipić posebno upozorava kako nitko ne zna jesu li učenici u protekloj školskoj godini uopće uspjeli usvojiti gradivo, s obzirom na sve okolnosti. A nitko ne zna jer nije provedena nikakva analiza.
Inače, Fuchs nije novi čovjek u Ministarstvu znanosti i obrazovanja. Bio je ministar znanosti, obrazovanja i športa od 2009. do 2012., u vladi Jadranke Kosor, a prije toga je u istome ministarstvu bio državni tajnik. Kao ministar proveo je model besplatnog školovanja u visokom obrazovanju za one koji redovito ispunjavaju svoje obaveze.
Neke druge zakone vezane za visoko obrazovanje ipak nije uspio provesti zbog velikog otpora na sveučilištima.
Osim što je Plenkoviću bio savjetnik za obrazovanje, bio je i koordinator Ekspertne radne skupine za provođenje cjelovite kurikularne reforme. Fuchsa, koji dolazi iz poznate zagrebačke obitelji, često su proglašavali i najbogatijim ministrom. U Ministarstvo znanosti i obrazovanja dolazi iz Institutu za medicinska istraživanja i medicinu rada, gdje je od posljednjeg ministarskog angažmana vodio međunarodno zapažene znanstvene projekte. Većina stručnjaka za obrazovanje te onih koji dolaze iz sustava prosvjete i visokog obrazovanja ipak smatraju kako je Fuchs u ovom trenutku najbolje rješenje za ovaj sektor.