U Lepoglavi je patentiran vodonepropusni premium namještaj Furnatur izrađen od drveta, a vlasnik brenda najavljuje i izradu cijele kupaonske linije. Prva na redu je tuš kabina...
'Radimo drvene umivaonike od kvalitetnog slavonskog hrasta'
Jedina smo tvrtka u drvnoj industriji u Hrvatskoj koja ima patent u namještaju. Riječ je o našem drvenom umivaoniku Pavao brenda FURNATUR, koji je vodonepropustan, a za nekoliko mjeseci, na tržište stavljamo i vodonepropusnu tuš kadu. Ja sam peta generacija obitelji Hodalj u ovom poslu. Moj pradjed se bavio proizvodnjom bačvi, od koga je moj djed Pavao, po kome smo nazvali i naš umivaonik, naslijedio zanat i otvorio osamdesetih pilanu u mjestu Gora, između Petrinje i Gline, odakle sam rodom, da bi devedesetih moj otac pod silom Domovinskog rata preselio dio strojeva u iznajmljene prostore u Lepoglavi te otpočetka krenuo u proizvodnju, započinje priču mladi inovator Tomislav Hodalj zaslužan da je EGORRA svjetski poznata tvrtka čije inovacije svakodnevno naručuju brojni zaljubljenici u drveni namještaj ali i ručnu izradu diljem svijeta.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Uz EGORRA se veže i njihov novi brend FURNATUR poznat kao ekskluzivni brend vodonepropusnog namještaja od hrastovine. Posebna zvijezda je drveni umivaonik koji je u međuvremenu patentiran i već je nagrađen s dvije prestižne nagrade za inovaciju - na 14. Međunarodnom sajmu inovacija u poljoprivredi, prehrambenoj industriji i poljoprivrednoj mehanizaciji Agro Arca 2023. u Prelogu te brončanom medaljom za inovaciju na manifestaciji Istanbul International Inventions Fair u Turskoj - ISIF2023.
Umivaonik je dizajniran u tri verzije pa se prodaje samostalno kao umivaonik sa slavinom i sifonom, kao umivaonik na metalnom postolju te kao umivaonik na metalnom postolju pakiran u prigodnu kutiju na drvenim kotačima, koja se može upotrijebiti i kao kupaonski ormarić. Odakle ideja, pitali smo.
- Kao dijete sam već razmišljao kako učiniti drvo vodonepropusnim! I evo, evo malo smo se igrali i shvatili kako te to na kraju i patentirali. Uspjeli smo to i u orahu, bagremu, ali ne i s bukvom. Igramo se i istražujemo i dalje. Cilj nam je proizvodnja cijele kupaonske linije. Uz tuš, koji razvijamo, željeli bismo kroz naš brend napraviti i WC školjku i bide. Po tome želimo biti prepoznati - govori mladi poduzetnik i dodaje da proizvodnju žele zadržati u Lepoglavi iako su imali i inozemnih ponuda za prodaju patenta...
- Drvo je naša strast!, je slogan obiteljske tvrtke koja nije klasična tvrtka u drvnoj industriji. Kupcima se ne predstavljamo kroz svakodnevne i obične proizvode, primjerice daske, elemente, stolove i stolice i sl. Mi smo vodonepropusnim drvenim namještajem tržištu ponudili nešto potpuno novo, inovativno. To spada u kategoriju ekskluzivnog namještaja koji uzimaju ljudi koji znaju što hoće i spremni su to i platiti. Radimo namještaj od ekskluzivnog drva, hrasta, koji čini 90 posto naše proizvodnje i prerade, i vrlo cijenjen te vrlo skupa vrsta u svijetu, a mi toga u Hrvatskoj nismo ni svjesni. Neke zemlje hrasta niti nemaju. Primjerice, Engleska nema hrasta, Austrija i Njemačka vrlo malo, a u Francuskoj je izuzetno porozan u odnosu na naš. Zato svi dolaze kupovati kod nas, tu "egzotu" - govori nam Tomislav objašnjavajući da je naziv za svoj brend osmislio kao spoj dvije engleske riječi furniture (namještaj) i nature (priroda).
Umivaonik za sada prodaju na malo. Imaju i upite velikih trgovačkih lanaca, no za to je potrebna serijska proizvodnja za koju su trenutno u postupku nabave strojeva.
- Testirali smo naš umivaonik u proizvodnom pogonu postavljen prije četiri godine. Mokar je non stop, ali još je u prvobitnom stanju. Dakle garantiramo za naše proizvode. Umivaonik Pavao uskoro će dobiti društvo u obliku vodonepropusne tuš kade iz linije FURNATUR, a interes za ovu inovaciju ne prestaje. Prototip je napravljen, rezultati su očaravajući, a proizvod prolazi zadnje faze testiranja - kaže Hodalj.
Tuš kada razvijena je u suradnji s prof. dr. sc. Alanom Antonovićem s Fakulteta šumarstva i drvne tehnologije u Zagrebu. Sam razvojni proces, bio je, kaže Hodalj jedno drugačije i novo iskustvo u razvoju brenda. Prof. Antonović u laboratoriju je stvorio utekućeno drvo. Riječ je o masi koja je gustoće meda koju inovator i profesor testiraju u svakodnevnoj primjeni drvene tuš kabine.
Dok je pokazivao svoje inovacije u prostorima obiteljske tvrtke, Tomislav Hodalj se osvrnuo i na probleme koje inovacija i proizvodnja sa sobom nosi. Kako je rekao - nije sve ružičasto i unatoč činjenici da tvrtka odlično posluje, svakodnevno je suočena s brojnim izazovima hrvatske drvoprerađivačke industrije. Kao najveći problem u poslovanju Hodalj navodi nemogućnost nabavljanja adekvatne sirovine.