NOVI EXPRESS Izgradnja Splita 3 započela je 1970. godine. Bitan dio izgrađen je do 1985. godine. S promjenom društvenog uređenja prekinuta je izgradnja, a time i gotovo svaki obimniji građevinski zahvat u Splitu
Rađanje Splita 3: Jedinstveni eksperiment, graditeljski podvig i nedovršena priča
Uvijek ima pomoći, ali je potrebna neovisnost struke uz političku podršku. Split treba osvijestiti činjenicu da je u zadnjih deset godina izgubio gotovo 30.000 stanovnika i da se sa svakom novom zgradom na periferiji jedna zgrada u centru grada isprazni. Grad izgradnju ne prati ni najosnovnijom komunalnom i prometnom infrastrukturom, a kamoli ozbiljnijim realizacijama potrebnih javnih i društvenih sadržaja. Istovremeno isti takvi sadržaji u "centru" grada postaju beskorisni pa se najčešće pretvaraju u turističke kapacitete. Nužno je okrenuti se ka konsolidaciji postojećih kvartova, aktivaciji zelene infrastrukture, poticaju preostale kakve takve industrije i poduzetništva te konačno aktivnim i preciznim javnim politikama poticati stanovnike da se vrate u grad, rekla je Vesna Kukoč, umirovljena docentica s Katedre za urbanizam Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije u Splitu.