Prva potpuno električna Toyota stigla je na vrijeme da bi zainteresirani kupci za nju mogli zatražiti i državne poticaje. Automobil se nudi s prednjim i s pogonom na sve kotače
Prva električna Toyota stigla u Hrvatsku na vrijeme za poticaje
Samo tjedan dana nakon što smo novu Toyotu bZ4X vozili na svjetskoj premijeri u Danskoj, prva potpuno električna Toyota stigla je i na hrvatsko tržište. Na vrijeme da bi zainteresirani kupci za nju mogli zatražiti i državne poticaje.
Toyota je jedan od predvodnika elektrifikacije automobila koji već 25 godina uspješno prodaje hibridna vozila tako da su svoje iskustvo s razvojom i kon strukcijom baterija dobro iskoristili i na novom modelu.
Novi Toyota je futuristički i atraktivni SUV desetak centimetara duži od RAV4. Nudi obilje prostora u unutrašnjosti , pogotovo na raskošnoj stražnjoj klupi i solidan prtljažnik obujma 452 litre.
Automobil se nudi s dva pogona. Osnovna verzija ima pogon na prednje kotače i 204 KS, dok snažnija varijanta ima dva motora, pogon na sve kotače i 218 KS. Oba modela dolaze s istom baterijom kapaciteta 71,4 kWh, a to im ovisno o pogonu i opremi daje električni doseg od 411 do 516 kilometara.
Vrlo nisko težište i kruta konstrukcija rezultiraju vrhunskim dinamičkim voznim osobinama koje su mnogo bolje nego kod usporedivih konvencionalnih SUV-ova. Također, i udobnost je na zavidnoj razini.
Osnovni model do 100 km/h stiže za 7,5 sekundi, snažnija verzija za 6,9 sekundi. Međuubrzanja su još uvjerljivija što preticanja čini vrlo brzima i jednostavnima, a maksimalna brzina je ograničena na 160 km/h.
Auto je posebno dobar u terenskim uvjetima, a proizvođač tvrdi da je ovo najbolji terenac u klasi. Na primjer, može proći kroz vodu do pola metra dubine, a tu je i sustav koji automatski drži brzinu na velikim uzbrdicama i nizbrdicama. Vozač pritom mora samo upravljati volanom. Pogonski sustavi razvijeni su u suradnji sa Subaruom.
Punjenje baterije na brzom punjaču do 80 posto kapaciteta traje oko pola sata, a AC punjač ima snagu od 6,6 kW. Toyota najavljuje da će od kraja ove godine ugrađivati jači AC punjač od 11 kW. Posebno su ponosni na svoju bateriju. Tvrde da je izdržljivija i dugotrajnija od konkurentnih te daju jamstvo do 10 godina i jedan milijun kilometara da će baterija imati više d 70% originalnog kapaciteta. Takvo jamstvo je vezano uz dodatni program Extended Battery Care (pod uvjetom da se auto svake godine servisira u ovlaštenom servisu) dok je standardno jamstvo na bateriju osam godina i 160.000 kilometara.
Prodaja bZ4X je počela. Cijena osnovnog modela je 412.100 kuna, a model s pogonom na sve kotače košta od 434.600 kuna. Nude se četiri razine opreme: Elegant, Executive, Style i Premium, a cijena najskupljeg modela s 4x4 pogonom i Premium opremom je 516.900 kuna. Uz državne poticaje moguće je dobiti 70.000 kuna za kupnju ovog modela.