U petoj sezoni popularne akcije Boranka održano je 6 velikih akcija pošumljavanja požarišta u kojima je sudjelovalo više od 1000 volontera.
Završena peta sezona akcije Boranka – u pošumljavanju sudjelovalo 10,000 volontera
Najbrojniji su bili izviđači, učenici i studenti, članovi i volonteri brojnih udruga građana, zaposlenici tvrtki sponzora i mnogi drugi. Time je do sada u akcijama pošumljavanja u Boranki sudjelovalo gotovo 10,000 volontera iz Hrvatske, ali i brojnih zemalja svijeta čime je Boranka postala najveća volonterska akcija pošumljavanja u čitavoj Europi.
Boranku su 2018. godine pokrenuli Savez izviđača Hrvatske, Hrvatske šume i Hrvatska gorska služba spašavanja uz glavnog medijskog pokrovitelja 24Sata te u suradnji s Ravnateljstvom civilne zaštite, kreativnom agencijom IMAGO Ogilvy i Splitskim skautskim zborom kao odgovor na katastrofalne šumske požare koji su 2017. poharali pola Dalmacije. Pomoć organizatorima pružile su brojne institucije, lokalne uprave, nevladine udruge, a u akcije pošumljavanja su se uključile stotine organizacija iz čitave Hrvatske pa čak i svijeta. Volonteri Boranka, uz stručnu pomoć Hrvatskih šuma, na požarištima su posadili više od 100,000 stabala u sadnicama, sjemenu i žiru. Do sada je održano 33 akcije pošumljavanja požarišta i to u okolici Splita, Solina, Makarske, Zadra i Trogira. Kako šumski požari svake godine progutaju stotine novih hektara šuma, za očekivati je da će se u narednim godinama i akcija Boranka nastaviti, ali i proširiti na neke druge gradove oko kojih su stradale šume i zelenilo.
Boranka je zbog svoje učinkovitosti i originalnosti postala najnagrađivanija neprofitna kampanja u hrvatskoj povijesti, osvojivši brojne vrijedne nagrade u Hrvatskoj i inozemstvu. No najveća nagrada su brojni zadovoljni volonteri i nove šume koje će zazeleniti požarišta. Jedan od posljednjih uspjeha Boranke je širenje ideje i koncepta na ostale države. Tako je Savez izviđača Makedonije, uz pomoć agencije IMAGO i Saveza izviđača Hrvatske, upravo u Makedoniji započeo s provođenjem makedonske inačice kampanje Boranka, odnosno po makedonski Borenka. Našim makedonskim prijateljima želimo puno uspjeha u provođenju Boranke te što manje šumskih požara u budućnosti.
Iako su akcije pošumljavanja u ovoj sezoni završile, volonteri Boranke nastavit će zalijevati posađene sadnice s obzirom da i dalje traje sušno razdoblje uz relativno visoke temperature. Zalijevanje sadnica nakon pošumljavanja, ali i u ljetnim mjesecima kada su velike vrućine i manjak oborina, pokazalo je da uvelike pomaže u uspjehu sadnje i preživljavanju posađenih sadnica. Tako je procjena šumarske struke da se zalijevanjem povećava vjerojatnost preživljavanja na više od 70% što je u dalmatinskim opožarenim područjima izuzetno visok postotak.
Veliku pomoć volonterima i organizatorima Boranke u akcijama pošumljavanja i zalijevanja već petu godinu zaredom pruža marka Dacia, koja svake godine pa tako i ove, akciji Boranka besplatno osigura korištenje po dva Dacia Dustera. Marka Dacia u Boranki je našla prirodnog partnera jer njezine odrednice marke koja je istodobno esencijalna a opet cool, robusna i okrenuta prirodi, ekološka i racionalna u potpunosti odgovaraju svemu što Boranka promovira i radi. Tako su i Dusteri zbog svojih terenskih performansi zahvaljujući višestruko testiranom i pouzdanom pogonu na sva 4 kotača od izuzetno velike koristi pri pošumljavanju i zalijevanju na teže pristupačnim terenima kakvi se nalaze na većini požarišta Dalmacije pa ne čudi što ih organizatori Boranke svake godine rado koriste.
Taxi prijevoz u poslovnom svijetu: Može li smanjiti troškove poslovanja?
U Dzierżoniówu, gdje je kruna u grbu, nalazi se početak nogometaša Piąteka
Posjetili smo adrenalinski park u Vukovaru