Na visokom učilištu EFFECTUS - poduzetnički studiji u suradnji s eminentnim hrvatskim stručnjacima održan je okrugli stol na temu Digitalnih izazova u gospodarstvu, obrazovanju i društvu.
Vodeći digitalni stručnjaci pružili uvid u stanje hrvatske digitalne i ICT scene
Na okruglom stolu sudjelovali su Bernard Gršić, državni tajnik, Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ante Mandić, bivši vlasnik IN2 grupe, jedne od najuspješnijih IT tvrtki na ovim prostorima, Nikola Dujmović, jedan od osnivača i predsjednik Uprave, SPAN, Bože Šarić, predsjednik Uprave, Diverto Marijo Volarević, Director of Digital Excellence & CDO, JGL te Miroslav Varga, Google certified trainer, Martech specialist, Escape Digital Agency.
Postoji li u Hrvatskoj digitalna nejednakost, koja je razina digitalnih vještina u RH, koji su izazovi obrazovanja u digitalno doba, što je digitalna inteligencija, koliko smo svjesni cyber sigurnosti, što je potrebno da bi Nacionalna koalicija za digitalne vještine i radna mjesta realizirala svoj potencijal u RH, neka su od ključnih pitanja na koja su panelisti nastojali dati odgovore.
Hrvatska je prema DESI (Digital Economy and Society Index) indeksu redovito rasla, iako posljednje dvije godine mjeri pad s 19. na 21. mjesto među 27 država članica EU-a. Uvjet da bi se osigurao daljnji rast je svakako upoznavanje građana s digitalnom tehnologijom i unapređenje digitalnih javnih usluga kako bi se što veći broj građana mogao koristiti istima, istaknuo je državni tajnik Bernard Gršić.
Bez obzira na pad DESI indeksa, Hrvatska ima dobre rezultate u digitalnim vještinama, dok se fokus ne stavlja na rang koji zauzimamo već na akcije koje je potrebno poduzeti kako bi se očitovao napredak. Nikola Dujmović, jedan od osnivača i predsjednik Uprave SPAN dodao je kako Hrvatska ima priliku bolje se suočavati s izazovima digitalizacije, a ključ leži u suradnji države i gospodarstva.
Također, panelisti su se složili da je najveći izazov prilagodba društva na nove tehnologije. Cilj je imati ljude koji su sposobni funkcionirati u digitalnom društvu. Osim prilagodbe društva, tvrtke su te koje trebaju brže reagirati na promjene i time doprinositi bržoj digitalnoj transformaciji naglasio je Marijo Volarević, Director of Digital Excellence & CDO, JGL.
Kroz panel se zaključilo kako je neophodno osigurati digitalne vještine u obrazovnom sustavu. Upravo je na privatnim sveučilištima da iskoriste svoje prednosti bržeg reagiranja na promjene i educiraju mlade koji tek kreću u poslovni svijet. Bivši vlasnik IN2 grupe Ante Mandić savjetuje reformu školstva i povećanje interesa za digitalizacijom kao mjere koje bi ojačale sektor ICT-a. Isto tako je potrebno povećati edukaciju o informacijskoj i cyber sigurnosti koja se iz dana u dan suočava sa sve većim izazovima dodaje Božo Šarić predsjednik Uprave, Diverto.
Raspravljalo se i o digitalnom marketingu i umjetnoj inteligencije gdje se posebno istaknuo stručnjak za online marketing, Google certified trainer Miroslav Varga koji objašnjava kako je digitalizacija u marketingu omogućila brže ostvarivanje povratnih informacija. Zaključeno je kako se lagano odmičemo iz svijeta statistike, a ulazimo u svijet teorije igara. Također, Varga smatra komunikacijske vještine okosnicom daljnjeg razvoja. Naravno da je važno imati visoke razine stručnosti, ali je još važnije imati osnovnu kulturu komunikacije, dodaje.
Kraj rasprave zaokružili su panelisti isticanjem kritičkog razmišljanja, problem solvinga, radnih navika, komunikacije i znatiželje kao jednih od najvažnijih znanja i vještina koje bi svaki IT-ovac trebao posjedovati.
Nova generacija Uplift akademije: 32 poduzetnika kreće na put poslovnog razvoja
Kako jednostavnije uživati u kavi, ali bez kompromisa? Otkrijte nove instant napitke
Opremite dom vrhunskom tehnologijom – Alles asortiman po vašoj mjeri