Većina kupaca se odlučuje za kupovinu upravo kod trgovca kojem vjeruju. Oznaka povjerenja je vrlo važna i zbog toga što se cijeli proces kupovine odvija digitalno i vi kao kupac nemate nikakvog kontakta s online trgovcem
Što označavaju oznake povjerenja online trgovina?
Svakim danom je sve više potrošača koji kupuju preko interneta i povjerenje je sigurno jedan od glavnih faktora zbog kojih se odlučuju za kupovinu u određenom web shopu. Većina kupaca se odlučuje za kupovinu upravo kod trgovca kojem vjeruju. Oznaka povjerenja je vrlo važna i zbog toga što se cijeli proces kupovine odvija digitalno i vi kao kupac nemate nikakvog kontakta s online trgovcem.
Povjerenje je ključan element za daljnji razvoj web trgovina
Tvrtka sMind je u suradnji s istraživačkom agencijom Valicon provela istraživanje, a rezultati su pokazali da učestalost online kupovine u Hrvatskoj iz godine u godinu ustrajno raste, što znači da se povećava povjerenje samih potrošača.
Bez obzira na to, još uvijek postoje određene prepreke koje sprječavaju daljnji razvoj, a neke od njih su ključna pitanja sigurnosti u web trgovinama. Među potrošačima koji ne kupuju na internetu, čak 44 % njih zbog nepovjerenja ne želi ostavljati svoje osobne podatke na internetu, a velik broj njih zabrinjava zloupotreba kreditne kartice.
Jesu li sve oznake povjerenja iste?
Vjerojatno ste do sada već vidjeli neke oznake povjerenja, ali jeste li se zapitali po čemu se razlikuju? Oznake obično znače slijedeće:
• Trgovac kvalitetno brine za svoje kupce i prati njihovo zadovoljstvo.
• Nakon što kupac obavi kupovinu, trgovac ne prestaje brinuti za njega, nego osigurava da se zadovoljni kupci nastave vraćati.
• Trgovina ima uređen etički kodeks poslovanja i implementirane odgovarajuće sustave i platforme za rješavanje pritužbi i sporova.
Oprezno! Važno je da znate prepoznati oznaku koja će vas stvarno zaštititi kao kupca. Većina oznaka se može jednostavno kupiti i time vam ne pružaju nikakvu sigurnost, nego samo izgledaju lijepo na stranici trgovca. Kod drugih se pak provjeravaju samo tehničke karakteristike web trgovine, što isto tako ne označava da je trgovac vrijedan povjerenja.
Oznaka povjerenja CERTIFIED SHOP® temelji se na 3 ključna kriterija sigurne kupovine preko interneta!
CERTIFIED SHOP® je nacionalna oznaka povjerenja koja potvrđuje da je trgovina pouzdana i sigurna, te da joj možete vjerovati. Označava sve online trgovce koji posluju u skladu sa strogim standardima, služe kao primjeri dobre prakse i nude visoku kvalitetu usluga. To je jedina oznaka povjerenja u regiji čiju je kvalitetu prepoznala i poduprla krovna organizacija EMOTA.
Shopper’s Mind Hrvatska kao neovisna organizacija u postupku stjecanja oznake provjerava navedene kriterije:
• Pozitivno mišljenje kupca – Mišljenje kupaca jedan je od najbitnijih elemenata sigurne kupovine, te je zato ključan u certifikaciji. Na kraju krajeva, kome ćete najviše vjerovati, ako ne kupcima koji imaju iskustvo s kupovanjem u određenoj online trgovini.
• Sukladnost s tehničkim standardima – Provjerava se posluje li web shop u skladu sa strogim europskim standardima.
• Ocjenu tajnog kupca – U svakoj certificiranoj trgovini tajni kupac obavi kupovinu da bi provjerio pouzdanost. Sam pregled tajnog kupca ne utječe na ocjenu, ali trgovina neće dobiti oznaku ako se utvrdi da web trgovac kupcu ne ponudi pomoć u kupovini koja mu pripada po zakonu.
Gdje sve možete pronaći oznaku CERTIFIED SHOP®?
Oznaku možete vidjeti na različitim mjestima na stranici, ali svaka mora imati poveznicu do aktivnog certifikata trgovca, što jamči njenu vjerodostojnost. Ukoliko oznaka nema poveznicu do certifikata, postoji rizik da je oznaka lažna i mogućnost pokušaja prevare. Ne savjetujemo vam da kupujete u takvoj online trgovini.
Zanima li vas koje su trgovine osvojile oznaku povjerenja CERTIFIED SHOP®, te je kupovina u njima sigurna? Popis certificiranih trgovaca možete provjeriti bilo kada na portalu Shopper's Mind Hrvatska – smind.hr.
Projekt CERTIFIED SHOP® kupcima također omogućuje da postanu dio zajednice Shopper's Mind Hrvatska. Tako možete jedni drugima pomagati svojim savjetima i iskustvima kupovine u pojedinim online trgovinama. Nakon izvršene kupovine pomozite trgovcu, ali i ostalim kupcima svojim mišljenjem! Želimo li podići kvalitetu online kupovine u Hrvatskoj, moramo ostavljati svoje ocjene i komentare.
3 točke za sigurnu online kupovinu:
• pogledajte popis svih trgovaca s važećom oznakom CERTIFIED SHOP®
• postanite dio zajednice Shopper's Mind Hrvatska
• pratite svježe novosti s područja online kupovine na portalu Shopper's Mind Hrvatska – smind.hr
Posjetite jedini adventski program s kojeg i po danu možete vidjeti zvijezde!
Pravila nagradnog natječaja: 'Čokoladne priče za svaku situaciju'
Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'