Svakog influencera u Hrvatskoj koji ima minimalno 50% pratitelja u našoj domovini analiziralo se kroz četiri dimenzije - reach, resonance, relevance, return. Tu su se našli pjevači, glumci, youtuberi, voditelji...
Stigla analiza kraljeva influencera! Objavljujemo rezultate velikog istraživanja
Na event se možete prijaviti putem sljedećeg linka (u nastavku) i pratiti tko su kraljevi influencerske scene: https://tia2021.24sata.hr/
Suradnja Styrije i Nielsena na velikom istraživanju ovakvog tipa u Hrvatskoj korak je prema razbijanju mitova o influencer sceni i dubinskoj analizi činjenica. Ponosni smo što vam u suradnji s Nielsenom prvi donosimo rezultate najdetaljnijeg i najrelevantnijeg istraživanja influencerskog tržišta u Hrvatskoj. Rezultati će možda mnoge iznenaditi, neke pozitivno, a neke negativno, ali ovim istraživanjem želimo potaknuti i same influencere da se dodatno angažiraju i potrude oko hrvatske publike na što pozitivniji način kako bi imali šansu ući na listu top 10 influencera iduće godine. Svakog influencera u Hrvatskoj koji ima minimalno 50% pratitelja u našoj domovini analiziralo se kroz četiri dimenzije - reach, resonance, relevance, return. Dakle, društvo je bilo šaroliko, pa su se tu našli i brojni pjevači, glumci, youtuberi, voditelji, blogeri itd...
Podsjetimo, cijelu analizu influencera radili smo pomoću alata InfluenceScope. On se razlikuje od drugih po tome što se temelji na jedinstvenoj metodologiji i algoritmu koji je razvio Nielsen Media. Kad se prikupe svi algoritmi, Scorecard nam omogućuje da usporedimo influencere i odredimo koji su najefikasniji po kojoj metrici. Scorecard se sastoji od četiri glavne varijable, koje smo već spomenuli: reach - odnosi se na ukupan doseg influencera (po određenoj platformi ili sumarno) i kvalitetu pratitelja (algoritam automatski izdvaja sumnjive accounte, npr. masovne followere i neaktivne accounte), relevance - odnosno relevantnost, odnosi se na stupanj podudaranja između baze followera pojedinog influencera i ciljane demografije klijenta (primjerice, koje su glavne kategorije interesa followera pojedinog influencera), resonance - uzima u obzir engagement rate po objavi i pridruženi sentiment. Govori koliki je stupanj aktivacije followera na objave influencera. Generalno, koje su snage i slabosti influencera, te dimenzija return - prosječna procijenjena vrijednost (u novčanom ekvivalentu) po objavi u odnosu na prosječnu procijenjenu vrijednost po sponzoriranoj objavi. Može se iskoristiti u pregovorima s influencerom.
- Pokrenuli smo istraživanje koje će promijeniti tržište influencera. Ovo je prvo istraživanje ovakvog tipa čiji će rezultati pokazati tko su top influenceri. Mediji, influenceri, agencije... svatko metrike tumači na svoj način. Tako se nameće potreba na tržištu za unificiranim metrikama i analitikama. Styria je najjača medijska kompanija i odabrali smo zato najutjecajniju istraživačku agenciju, Nielsen. Cilj istraživanja je da se pravednije ulaže marketinške budžete i planira strategiju oglašavanja. Ovo će istraživanje koristiti svim medijima, agencijama, influencerima i ostalim akterima u digitalu koji imaju kontakt s tom vrstom oglašavanja - pojasnio je Matej Lončarić, direktor JoomBoosa, miss7 i video odjela 24sata.
Koliko je bitna suradnja Nielsena i Styrije na ovom istraživanju pojašnjava direktorica Nielsena za Hrvatsku, Žorž Miketek:
- Cilj suradnje je definiranje tržišnih standarda mjerenja i evaluacije marketinških aktivnosti influencera. Želimo pružiti mogućnost svim sudionicima medijskog tržišta da temelje svoje poslovne odluke na nezavisnoj i pouzdanoj metodologiji mjerenja influencera.
Možda na prvu zvuči apstraktno, kad spominjemo mjerenje koliko je netko top influencer, no zato se tome pristupa kroz InfluenceScope.
- Sveukupno je devet kategorija u kojima se dodjeljuju nagrade i to za tri društvene platforme: Instagram, YouTube, Tik Tok. Za svaku platformu dodjeljujemo nagrade u tri kategorije: Top influencer (po sveukupnim kriterijima), Influencer s najviše fanova na mreži te Influencer s najviše engagementa - otkrio je Dominik Beber, glavni urednik JoomBoosa.
Suradnja Styrije i Nielsena iznjedrit će prvi put listu top influencera u Hrvatskoj. Salvatore De Angelis, senior menadžer digitala i društvenih mreža u Nielsen Internationalu, približio nam je u detalje spomenutu metodologiju kojom su analizirali i istraživali influencere u Hrvatskoj: - Krenuli smo od naše baze podataka, koja uključuje 100 milijuna različitih karaktera, odnosno ljudi, na velikim platformama društvenih mreža. Da bismo odredili top influencere u Hrvatskoj na različitim platformama, morali smo proći kroz tri faze filtriranja, počevši s gotovo 50.000 influencera koji su dostupni kod vas. U prvoj fazi dva filtra (odabirom Instagrama, TikToka i YouTubea te da ima najmanje 50% publike iz Hrvatske) iskoristili smo kako bismo se fokusirali na relevantne platforme i izabrali one influencere s jakim utjecajem na publiku u Hrvatskoj (minimum od 50%).
Onima koji su već sada priznati kao top influenceri od strane Nielsena želimo ovim putem čestitati jer nije mala stvar pronaći se u ovakvom društvu.
Tri faze filtriranja na relevantnim platformama
Znamo da u influence marketingu jedna te ista stvar ne odgovara naravno svima, a jednadžba ‘što veće, to bolje’ nije nužno istinita. Iz tog razloga Nielsenov inovativni alat InfluenceScope kombinira pristup temeljen na podacima i kvalitativnu razradu koju je proveo naš međunarodni tim stručnjaka, zaključuje Salvatore De Angelis te ističe kako je misija Nielsena dati nejneovisniji, cjeloviti i pouzdani pogled prilikom istraživanja.
Hladnoća i problemi s nogama? Evo kako se zaštititi i olakšati tegobe
Star Wars Racers kolekcija autića na daljinsko upravljanje - savršen poklon za sve
Ne znaš što pokloniti bliskim osobama ovog Božića? Donosimo popis ideja