Gost ovotjedne emisije je Nebojša Kereš, generalni direktor tvrtke Knauf za Hrvatsku te Bosnu i Hercegovinu.
Sigurnost zaposlenika kontrolira aplikacija, a cilj je postići nula ozljeda na radu
U timu Nebojše Kereša nema dileme što koristiti kod pregrađivanja prostorije: knauf ili gipskartonske ploče. Jer, ipak govorimo o kompaniji Knauf!
Knauf je na hrvatskom tržištu prisutan od 1994. To znači da ove godine slavite 30. godišnjicu! Kako ćete proslaviti?
Kereš: Upravo tako, naša priča datira još iz 1994. godine kad smo krenuli s prodajom proizvoda iz segmenata suhe gradnje. U tadašnje vrijeme smo robu dobavljali iz susjedne tvornice u Austriji, djelomično iz Njemačke. Međutim 2004. godine odlučili smo izgraditi proizvodni pogon u općini Biskupija nedaleko od grada Knina. U listopadu 2021. otvorili smo naš drugi proizvodni pogon u Krapini. Ondje proizvodimo stopostotno čiste gipsane žbuke, ljepila i električarski gips.
Ove godine imamo dva jubileja – 30 godina postojanja Knaufa u Hrvatskoj i 20 godina od otvaranja prve tvornice u Kninu. Ideja je nakon ljeta napraviti veliku proslavu, pozvati sve naše partnere, dobavljače i sve one koji su kroz godine bili ovdje s nama te zajedno s nama rasli da bismo danas bili gdje jesmo. A to je tržišni lider u domeni suhe gradnje.
Najnovije europske regulative osim brige za okoliš tvrtkama nalaže i brigu za vlastite radnike. Što vi radite po tom pitanju?
Kereš: Unutar Knauf Hrvatska smo napravili vlastitu aplikaciju u kojoj svaki djelatnik po dolasku na posao – uključujući i posjetitelje – imaju mogućnost prijaviti svako potencijalno nesigurno ponašanje, događaj ili situaciju koji mogu dovesti do ozljede na radu odnosno do fatalnog ishoda.
Sve prijave se prate i temeljem njih se izrađuju akcijski planovi. Uz to svaki tjedan provodimo follow up aktivnosti kako bismo bili sve bolji. Interni cilj Knauf grupe je da bude nula ozljeda na radu, 365 dana godišnje, tri smjene dnevno.
Koji je vaš glavni proizvodni asortiman?
Kereš: Ono što je slabije poznato na hrvatskom tržištu je to da Knauf u svom proizvodnom i prodajnom asortimanu ima i fasadne sustave, tekuće estriche, ljepila, hidroizolacije. Tako da pričamo o širokom spektru proizvoda koje možemo ponuditi na tržištu.
Poznati ste kao tvrtka koja odlično surađuje s lokalnom zajednicom. U čemu se ogleda ta suradnja?
Kereš: Sponzoriramo velik broj sportskih klubova, infrastrukturnih projekata, doniramo puno humanitarnim udrugama - ili kroz donacije u materijalima ili kroz novčana sredstva. Knauf je prvenstveno društveno odgovorna kompanija i gdje god u svijetu, Europi, pa tako i u Hrvatskoj postoje njegove podružnice, cilj i želja je biti prisutan u lokalnoj zajednici. Odnosno rasti i razvijati se zajedno s njom.
Smanjenje emisije CO2 je prioritet odgovornog poslovanja. Na koji način u Knaufu smanjujete emisiju ugljičnog dioksida i koje su daljnje aktivnosti po ovom pitanju?
Kereš: Mi smo se kao kompanija na korporativnoj razini obvezali da ćemo do 2032. godine smanjiti emisije CO2 za čak 50 posto. A do 2045. godine da ćemo smanjiti emisiju CO2 u potpunosti. Tako da je to jedan od velikih iskoraka koji je dosta onako optimističan, ali rekao bih i ostvariv.
Osim toga smo u završnoj fazi pripreme potrebne dokumentacije za instalaciju fotonaponskih panela i takozvane sunčane elektrane u pogonu u Kninu. Uz to i pred realizacijom reciklažnog postrojenja za vlastiti tehnološki otpad.
Četvrta, ali ne manje važna stavka je vezana uz potrošnju i redukciju vode. Kroz naše odjele istraživanja i razvoja radimo na novim tehnologijama kako bismo ubuduće u proizvodnji koristili manje vode, a istovremeno u proizvodima zadržali sadašnju razinu kvalitete.
Ovdje u kninskoj tvornici educirate montere suhe gradnje. Koliki je interes i na koji način privući mlade ljude u građevinarstvo?
Kereš: Interes je veliki, stoga planiramo nastaviti s našom dobrom praksom održavanjem novih 40-50 edukacija godišnje za sadašnje, ali i buduće montere suhe gradnje. Edukacije održavamo u grupama od 10-12 montera kako bismo se svakome od njih mogli posvetiti i što kvalitetnije prezentirati načine ugradnje te nove proizvode i tehnologije. Jer u konačnici oni su naši ambasadori na terenu.
I kako privući mlade ljude u građevinarstvo?
Kereš: Pa to je dobro pitanje. U zadnjih nekoliko godina smo pokrenuli poslovnu suradnju s brojnim institucijama, primjerice s Poslovnim veleučilištem Marko Marulić u Kninu. Zatim i suradnju s Obrtničkom školom u Splitu. Cilj nam je u suradnji s prosvjetom educirati mlade ljude jer na tržištu imate jedan veliki paradoks. S jedne strane je posao montera suhe gradnje deficitarno zanimanje, a s druge strane nemate nezaposlenog radnika te struke.
Planira li Knauf nove investicije u Hrvatskoj?
Kereš: Naravno. Svaka uspješna tvrtka mora imati investicijski ciklus. Kada govorimo o investiranju u naše djelatnike i njihovo radno okruženje, upravo traje rekonstrukcija upravne zgrade proizvodnog pogona u Kninu. Također preuređujemo zajedničke prostorije za naše djelatnike iz odjela proizvodnja ploča, profila, mehaničkog održavanja i ostalo.
Govoreći o proizvodnom pogonu Knina i Krapine, u fazi je proširenje dijela proizvodne linije te investicija u nove proizvodne linije za potencijalnu proizvodnju novih proizvoda.
Pogledajte cijelu emisiju i pretplatite se na naš YouTube kanal kako ne biste propustili najzanimljivije i najaktualnije vijesti iz građevinskog svijeta.
Taxi prijevoz u poslovnom svijetu: Može li smanjiti troškove poslovanja?
U Dzierżoniówu, gdje je kruna u grbu, nalazi se početak nogometaša Piąteka
Posjetili smo adrenalinski park u Vukovaru