Obavijesti

Promo sadržaj

Oznakom Vrgorac Quality do prepoznatljivosti i garancije kvalitete proizvoda

Oznakom Vrgorac Quality do prepoznatljivosti i garancije kvalitete proizvoda
4

Oznake kvalitete različitih proizvoda postaju sinonimi za prednost na tržištu jer upućuju na određenu kvalitetu proizvoda, a imaju promotivnu i reklamnu funkciju te dokazuju da je proizvod zadovoljio zadane kriterije

U moru proizvoda s kojima je preplavljeno naše tržište, kupci kroz godine razviju odanost određenim brendovima koji im se sviđaju zbog kvalitete, cijene ili same ambalaže. No kad je riječ o poljoprivrednim proizvodima, odnosno voću i povrću, kupac teško može biti siguran da zna što kupuje, pa se u svijetu, a u posljednje vrijeme i kod nas sve više takvoj vrsti proizvoda dodjeljuju oznake koje će potrošačima nuditi određene garancije da kupuju ono što su i tražili.

Oznake kvalitete različitih proizvoda postaju sinonimi za prednost na tržištu jer upućuju na određenu kvalitetu proizvoda, a imaju promotivnu i reklamnu funkciju te dokazuju da je proizvod zadovoljio zadane kriterije. U pravilu su potrošači spremni izdvojiti više novca za proizvod koji na sebi nosi neki znak kvalitete. To je pokazalo i posljednje veliko online istraživanje o prehrambenim navikama Hrvata i poznavanju oznaka na hrani gdje je 37 posto ispitanika odgovorilo da najviše pažnje pri odabiru namirnica daju kvaliteti, a 30 posto njih deklaraciji, odnosno sastavu i porijeklu.

Prepoznatljiv po svojim slatkim jagodama, Grad Vrgorac odlučio ih je na neki način zaštititi, jer su mnogi trgovci, svjesni njihove popularnosti, ali i više cijene, bezukusne uvozne jagode prodavali kao vrgoračke. Tako se rodila ideja o uvođenju jedinstvene oznake kvalitete Vrgorac Quality. No, kako uz jagodare na području Vrgorca djeluje oko 450 obiteljsko poljoprivrednih gospodarstava koji proizvode i tone breskvi i nektarina, šljiva, kruški, jabuka, krumpira, bijelog luka, meda, grožđa te vina, svoju oznaku Grad će dodjeljivati i za sve ostale proizvode koji zadovolje tražene kriterije.

O ovoj oznaci razmišljamo već duže vrijeme, a cilj nam je označiti kvalitetne poljoprivredno-prehrambene proizvode s područja Grada Vrgorca kako bi se jasno razlikovali od konkurencije. Osim toga, s oznakom želimo zadržati, ali i podići kvalitetu tih proizvoda te poticati njihovu prodaju na lokalnom, regionalnom i nacionalnom tržištu. Oznaka će kupcima jamčiti da su kupili vrgorski proizvod - a to znači da je zdrav, ukusan, kvalitetan i isključivo iz vrgorskih polja i brda, proizveden s nježnošću, grubim težačkim rukama vrijednih vrgorskih poljoprivrednika“ pojašnjavaju iz Grada Vrgorca te dodaju kako je plan pokriti što više domaćih proizvoda ovom oznakom i u projekt uključiti što više naših OPG-ova. Želja je da svi proizvodi s vrgorskog područja održe razinu kvalitete koju traži Vrgorac Quality i da uz pomoć oznake s vremenom „vrgorski proizvod“ postane sinonim neupitne kvalitete u poljoprivredi. Oznaku su dosad dobili jagodari i jedan vinar, dok ostali poljoprivrednici čekaju da sazriju njihovi proizvodi kako bi mogli aplicirati za oznaku.

Sličnu oznaku kvalitete za poljoprivredne i prehrambene proizvode sa svog područja ima Južni Tirol - Südtirol Quality - koju je Europska komisija nakon ispitivanja sukladnosti oznake kvalitete s pokrajinskim zakonom i s EU ugovorom, odobrila u jesen 2005. godine. Danas su ti proizvodi, zahvaljujući oznaci, prepoznatljivi u cijeloj Europi, a proizvođače redovito posjećuju neovisni inspektori koji prate sukladnost s proizvodnim zahtjevima. I Grad Vrgorac želi biti siguran da oznaku imaju samo oni koji zadovoljavaju sve tražene uvjete, pa je predvidio i kontrole korištenja oznake te super analize koje se može pokrenuti temeljem pritužbi članova Udruga, korisnika Oznake, nezadovoljnih potrošača, trgovaca ili ovlaštenih inspektora.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Posjetite jedini adventski program s kojeg i po danu možete vidjeti zvijezde!
PROMO

Posjetite jedini adventski program s kojeg i po danu možete vidjeti zvijezde!

Advent na trgu zagrebačkog Z Centra donosi spektakularan planetarij, adventske kućice, klizalište i brojna besplatna događanja za sve generacije
Pravila nagradnog natječaja: 'Čokoladne priče za svaku situaciju'
PRAVILA NATJEČAJA

Pravila nagradnog natječaja: 'Čokoladne priče za svaku situaciju'

Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'
NAPUSTILA SHOW NAKON 12 TJEDANA

Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'

Tonka je na posljednjem vaganju imala 179,3 kilograma, izgubila je 3,2 kilograma, što je 1,8% tjelesne mase.