Već se godinama piše o važnosti pčela za funkcioniranje čitavog ekosustava, pri čemu su posebno važne solitarne pčele čiji je opstanak ključan za opstanak brojnih biljnih vrsta koje se oprašuju upravo uz njihovu pomoć
Otvara se natječaj Kad odrastem želim BEEti
Za razliku od medonosnih pčela, solitarne pčele ne žive u zajednicama i kod njih se svaka ženka sama pobrine za svoje potomstvo. Pritom je bitno spomenuti da su vrlo učinkovite pa su tako jedan od najvažnijih oprašivača u okolišu - jedna solitarna pčela opraši koliko i 100 medonosnih pčela zajedno.
Upravo zbog problema opstanka solitarnih pčela, uz pomoć stručnih pčelara, po prvi puta u ovom dijelu svijeta, A1 Hrvatska i Go2Digital 2022. godine osmislili su projekt GigaBEEtno koji mnogobrojnim aktivnostima nastoji poboljšati živote pčela u Hrvatskoj. U okviru projekta dosad je postavljeno pet hotela za pčele – četiri u Zagrebu te jedan u Varaždinu. Uz njih, na Medvedgradu je postavljeno 10 malih hotela za pčele.
Osim izgradnje hotela za pčele, A1 Hrvatska i Go2Digital rade na podizanju svijesti o važnosti pčela kod onih najmlađih kroz organizaciju nagradnog natječaja s ciljem edukacije i osvještavanja, već treću godinu zaredom.
Ovogodišnji nagradni natječaj održava se pod nazivom „Kad odrastem želim BEEti“, i kroz njega temu zaštite pčela želimo približiti najmlađima. Natječaj je započeo 7. listopada za sve osnovne škole i dječje vrtiće, a od grupa i razreda koji se prijavljuju očekuje se izrada crteža koji prikazuje njihova buduća željena zanimanja kroz vizual pčelice. Osim prilika za interaktivno učenje i podizanje svijesti o važnosti očuvanja pčela, koje očekuju sve natjecatelje, oni najbolji osvojit će i vrijedne nagrade.
„Uključivanje i edukaciju djece o važnim temama za društvo i okoliš smatramo ključnima za stvaranje bolje sutrašnjice. Prošlogodišnji uspjeh GigaBEEtno natječaja i veliki broj prijavljenih osnovnih škole i dječjih vrtića jasan nam je znak da djeca žele učiti i usvajati pozitivne oblike ponašanja. Pozivamo sve zainteresirane da nas i ove godine oduševe svojim radovima za koje će zauzvrat biti nagrađeni vrijednim znanjem i iskustvom, ali i nagradama koji će im boravak u školskim i vrtićkim prostorima učiniti još ugodnijim“, izjavila je Dubravka Štefanac, direktorica korporativnih komunikacija u A1 Hrvatska.
Ukoliko se želite uključiti u ovaj nagradni natječaj, pošaljite grupne likovne radove svojih polaznika ili učenika na e-mail komunikacije@a1.hr. Radovi će potom biti objavljeni na službenoj stranici projekta, a glasovanje za najbolje radove započinje 21. listopada te će trajati do 7. studenoga 2024. godine.
Pravila nagradnog natječaja nalaze se ovdje.
Taxi prijevoz u poslovnom svijetu: Može li smanjiti troškove poslovanja?
U Dzierżoniówu, gdje je kruna u grbu, nalazi se početak nogometaša Piąteka
Posjetili smo adrenalinski park u Vukovaru