Obavijesti

Promo sadržaj

Nova vizija, novi izazovi i nove velike mogućnosti

Nova vizija, novi izazovi i nove velike mogućnosti
5

Odjel Odnosi s javnostima Sveučilišta Sjever ima novu pročelnicu – prof. dr. sc Ivu Rosanda Žigo.Kako nas uči iskustvo ali i praksa, svaki novi voditelj tj. lider ima određeni, vlastiti, jedinstveni pogled na dinamiku, razvoj i perspektivu o tome što i kako želi ostvariti

Nova pročelnica Odjela, jednog od prva dva diplomska odjela koje je na putu svojega razvoja pokrenulo Sveučilište Sjever prije više od desetljeća, ne krije kako želi u narednom razdoblju redizajnirati ovaj studij te mu dati posve novu dimenziju.

Profesorice Rosanda Žigo, što Vas je motiviralo da preuzmete vođenje studija Odnosa s javnostima na Sveučilištu Sjever?

„Iskustvo i praksa pokazuju kako svaki novi lider donosi svježe ideje i dinamiku razvoja. Stvaranje i vođenje našega Doktorskog studija Mediji i komunikacija otvorilo mi je put u jednu novu perspektivu i pokazalo kako sustav visokoga obrazovanja naprosto mora biti dinamičniji, ići u korak s vremenom i brže reagirati na promjene koje se događaju u realnom sektoru. Stoga, želim redizajnirati ovaj studij i dati mu novu stratešku dimenziju. Ovaj studij već ima snažnu komunikacijsku bazu znanja koju želim podići na višu, stratešku razinu. Prvi koraci u tom smjeru već su i učinjeni pa studente čeka redizajnirani program obogaćen sadržajima iz područja umjetne inteligencije, medijske analitike i sl.“

Što donose promjene studija na kojem se obrazuju stručnjaci u polju koje je iznimno zanimljivo ne samo mladim ljudima, već i onima koji se odlučuju za promjenu poslovne karijere?

„Naš diplomski studij Odnosi s javnostima nastavlja se na prijediplomske studije, posebice na naš preddiplomski studij Komunikologija, mediji i novinarstvo, a iz čega se može razlučiti snažna komunikacijska baza znanja studenata. Tu bazičnu komunikacijski kompetenciju na diplomskoj razini želimo podići na stratešku razinu. Stoga, slobodno mogu istaknuti kako će ovaj studij u naredne dvije godine postati snažan, kompetentan i prepoznatljiv studij strateškog upravljanja i strateškog komuniciranja. Tu viziju želim prenijeti prije svega na svakog nastavnika i suradnika, upravu, a zatim na studente i buduće studente. Sveučilište Sjever vrlo brzo će postati najrelevantnija visokoškolska ustanova koja će obrazovati najbolje studente i najkonkurentnije buduće praktičare u ovom području, i to ne samo u Republici Hrvatskoj. Za tako visoko postavljen cilj imamo pokriće, imamo nastavnike, imamo infrastrukturu i ono što je najvažnije - to istinski i želimo pa iz toga razloga i donosimo tako snažne odluke“.

U skladu s time buduće studente već očekuju nove promjene u novoj akademskoj godini?

Promjene na Studiju odnosa s javnostima započinju odmah.

1) Prvi korak je redizajn programa u mjeri koliko to dopuštaju propisi i Zakon o kvaliteti. Odmah uvodimo kolegij Umjetna inteligencija (AI) u odnosima s javnostima na kojem će biti angažirani najbolji znanstvenici i praktičari. Nije nam cilj samo pratiti što se događa na tom području, nego aktivno upravljati alatima. Potaknuti ovim nastojanjima razmišljamo i o pokretanju Centra za primjenu umjetne inteligencije u području odnosa s javnošću.

2) Dizajnirat ćemo cijeli paket kolegija koji će se baviti strateškim upravljanjem i planiranjem. Strateška dimenzija uvodi se u sve pristupe, zapravo u sve kolegije. Strateško organizacijsko djelovanje unutar studija dat će nam novu dimenziju vođenja ovako zahtjevnog procesa. Izradit ćemo komunikacijsku strategiju Studija, ali i cijelog Sveučilišta. Strategija će uskladiti sve naše dionike u zajedničkom ostvarivanju visoko postavljenih ciljeva.

3) Svijet se nalazi u vrlo izazovnim vremenima, kako na globalnoj tako i na lokalnim razinama. Gotovo svakodnevno se otvaraju nove makro i mikro krize, a načini na koji se upravlja i komunicira u kriznim situacijama izazovni su, ali često i nejasni. Nejasnoća može proizići i iz nekompetencije upravljanja ovim procesima. Krize neće nestati. Najbolji će se pripremati za „svoje“ krize i tražiti način kako odgovoriti na izazove. Studij Odnosi s javnostima Sveučilišta Sjever upravo kriznom upravljanju, kriznom planiranju i kriznom komuniciranju želi posvetiti više vremena i znanja, ali i istraživanja i prakse. Želimo osposobiti novu generaciju studenata za nove i zahtjevne komunikacijske izazove. Želimo obrazovati nove i najbolje praktičare za krizno upravljanje. I to ćemo opet nastojati strateški dizajnirati i provoditi. Upravljanje krizama kroz znanje i vještine naš je novi strateški izazov.

4. Hrvatska je geografski mala zemlja. S obzirom na ustavnu strukturu zemlje od najniže lokalne samouprave pa do Sabora, Vlade, predsjednika RH u Hrvatskoj značajan broj osoba sudjeluje u političkim i izbornim procesima. Te osobe kreiraju naše zakone, propise i upravljaju našim životima. U nastojanju da visoko obrazovanje postane kvalitetna usluga društvu i gospodarstvu, ojačat ćemo naše programe kolegijima Političkog liderstva, političkog komuniciranja i političkih kampanja. Na taj način akterima političkih procesa pružit ćemo najbolje znanje i prakse za upravljanja politikom i društvom.

5. Nadalje, sport generira velike društvene resurse i ima sve veći utjecaj na društvene procese. Njime se bave mnoge mlade osobe pokazujući pritom svoje talente i predanost napornom radu. Svjedoci smo značajnih promjena i u ovom segmentu u kojom se sve više razaznaje prijelaz iz amaterske prema upravo strateškoj sferi. Strateško tretiranje sporta i obrazovanja novi je izazov društva, a time i visokog obrazovanja. Znanstveno istraživanje, znanstveno izučavanje sporta naša je nova grana razvoja.

Odnosi s javnostima prisutni su u svim segmentima društva, a zasigurno ćete i na tom polju raditi i na razvoju studijskog programa?

Studij odnosa s javnostima od sljedeće akademske godine kreće s bitno izmijenjenom organizacijskom shemom, a izučavat će se i istraživati i odnosi s javnostima u korporacijama, zdravstvu, NGO, državnim tijelima, sudstvu, i svim drugim granama gospodarstva, ali i područjima društvenog života.

Studente zasigurno očekuju i pojačanja u kadrovskom djelu odjela, jer potruditi ćete se osigurati im predavanja i gostovanja ne samo domaćih, već i stranih stručnjaka iz područja komunikacija?

Kadrovsko jačanje bit će nužno u narednim godinama. Ponajprije unutarnje popunjavanje. Angažiranje najboljih vanjskih suradnika iz Hrvatske i svijeta. Treba iskoristiti mogućnosti tehnologija i online angažmana u omjeru koji nam je, dakako, dopušten. Jačanje veze znanstvenik-praktičar bit će nužno kako bi se postiglo znanje (što je što) i vještine (kako se nešto provodi).

Uz praktična znanja koja svima trebaju, usporedno planirate i jačanje u znanstvenom dijelu?

Na Sveučilištu Sjever ima dovoljno konferencija i časopisa za znanstveno publiciranje istraživanja u našem području, no otvorit ćemo razgovore kako bi proširili bazu djelovanja. Znamo da studentima treba osigurati i što više stručne literature, pa planiramo i izdavanje znanstvenih knjiga s našeg užeg i šireg područja u nakladi Sveučilišta Sjever. U skladu s aktualnim trendovima bit će objavljene i u elektroničkom obliku kako bi bile što dostupnije svima zainteresiranima za ovu temu.

Znamo da zapravo obrazovanje nikada ne prestaje i cijelog života trebamo stjecati nova znanja. Područje komunikacije iznimno je atraktivno, ali i s brzim promjenama. Na koji način planirate djelovati na tom području?

Živimo u vremenu brzih promjena i novih trendova na koje želimo odgovoriti ne samo uz promjene u našem studiju, već i nizom radionica, međunarodnih i domaćih gostujućih predavanja, pa i do novih segmenata u obrazovanju za što širu zajednicu. Upravo navedeno realizirat će se kroz formiranje PR Akademije koja će funkcionirati u sklopu studija.

Specifičnost ovog studija je da uz izvanrednu kvotu studenata, od prošle godine studirati se može i redovno, dakle bez plaćanja školarine?

„Da, do prošle akademske godine studij se odvijao samo kao izvanredni, što je odgovaralo studentima koji već rade. Međutim, sada se uz izvanredni studij može studirati i redovno dakle bez plaćanja školarine. Jednako tako, studenti različitih područja prethodnoga studiranja koji su na prijediplomskoj razini stekli 180 ECTS bodova, također, mogu upisati ovaj studij. Nastojimo osigurati dostupnost visokoga obrazovanja svima. To je važan korak prema stvaranju inkluzivnog okruženja koje podržava raznolikost i pridonosi rastu i razvoju svakog pojedinca. Stoga pozivamo sve zainteresirane studente koji ispunjavaju uvjete da se prijave i iskoriste ovu priliku za obrazovanje.“

Kakva su iskustva iz prošlih generacija? Je li diploma Sveučilišta Sjever otvorila nove mogućnosti sada već bivšim studentima?

Ponosni smo što možemo reći kako naši diplomanti već po završetku studija pronađu svoje mjesto na tržištu rada. Neki od njih odlučili su se i na znanstvene karijere, drugi rade u struci i to širom Hrvatske i u privatnom i državnom sektoru. Svakako je zanimljiva informacija da među našim alumnijima ima i onih koji su primjerice diplomirali na drugim fakultetima i sveučilištima, a onda odlučili steći i diplomu iz odnosa s javnostima, iz razloga što im je ova danas vrlo atraktivna, široko rasprostranjena ali i dobro plaćena struka, otvorila nove vidike i nove poslovne mogućnosti. Uvijek nam je drago čuti povratne informacije od naših studenata, jer nam i to daje „vjetar u leđa“ da još bolje razvijamo naš studijski program.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Grijanje zimi, hlađenje ljeti: Vodič za svako godišnje doba uz Klima Koncept
PROMO

Grijanje zimi, hlađenje ljeti: Vodič za svako godišnje doba uz Klima Koncept

Osigurajte ugodnu temperaturu u domu tijekom cijele godine uz stručnjake iz Klima Koncepta koji donose savjete za odabir idealnog klima uređaja i dizalice topline uz atraktivne Black Friday popuste
Istraživanje pokazalo kako je polovica ispitanika doživjela pokušaja financijske prijevare
PROMO

Istraživanje pokazalo kako je polovica ispitanika doživjela pokušaja financijske prijevare

Anketa provedena među 902 ispitanika uključuje 621 klijenta Addiko banke
Lanac mjenjačnica Exclusive Change postaje dio mreže Auro Domusa
PROMO

Lanac mjenjačnica Exclusive Change postaje dio mreže Auro Domusa

Usluge otkupa zlata i srebra, zaloga zlata te kupovine investicijskog zlata i srebra bit će dostupne u Exclusive Change poslovnicama u City Centeru one West, u Zagrebu, od 19. studenoga te u City Centeru one Split, u Splitu, od 25. studenoga