Obavijesti

Promo sadržaj

Komunikacija roditelja s tinejdžerima o alkoholu izuzetno je važna

Komunikacija roditelja s tinejdžerima o alkoholu izuzetno je važna

Odgoj djece, posebno tinejdžera, uvijek je veliki izazov za roditelja

U odrastanju djece i mladih roditeljske kompetencije dolaze do izražaja u situacijama kada s djetetom ima značajnijih problema - od emocionalnih do problema u ponašanju. U navedenim situacijama, roditelji moraju pokazati veću snagu, odvažnost, ljubav i spremnost da pomognu u prevladavanju krize, što će rezultirati suradnjom na relaciji roditelj-dijete. Stoga je izuzetno važno imati dobar odnos s djetetom. On se stvara od rođenja djeteta i zasnovan je na podršci, ljubavi, brizi, posvećenosti, razumijevanju, nadzoru, kvalitetnoj komunikaciji, povjerenju, ali i jasno postavljenim granicama i disciplini, kao i mnogim važnim čimbenicima za zaštitu mentalnog zdravlja djeteta.

Upravo su stoga iznimno interesantni rezultati istraživanja o odnosu Generacije Z prema alkoholu, koje je za Grupaciju proizvođača piva pri HGK krajem ljeta 2023. godine provela agencija Valicon. Prema dobivenim rezultatima istraživanja, djeci i mladima je vrlo važna komunikacija s roditeljima o alkoholu, a većina tinejdžera (66%) otvoreno razgovara s roditeljima o iskustvima konzumacije alkohola. Ta otvorenost je posebno karakteristična za mlade koji su probali alkohol i nakon toga ga nisu nastavili konzumirati.

Tinejdžeri koji povremeno konzumiraju alkohol, pokazalo je istraživanje, kažu da razgovaraju o toj temi otvoreno s roditeljima, što ukazuje na odnos povjerenja i poštivanja normi obiteljskog ponašanja te poticaja na društveno prihvatljivo ponašanje. Ipak, kad razgovaraju, njih 18% navodi iskustva vršnjaka, a ne govore o vlastitima, što zapravo indicira određeni sram ili strah da se otvoreno razgovara o ovoj temi.

Takav način razgovora, kroz iznošenje tuđih - ili „tuđih“ – primjera, ne treba zabrinjavati. I on je način na koji dijete na neki način traži podršku i mišljenje roditelja, temeljem čega će dobiti uvid o razmišljanju roditelja, ali i samo formirati stav. Na taj način moguće je djetetu dati dobar poticaj na apstinenciju i vjeru da se može obratiti roditeljima ukoliko se i samo nađe u sličnoj situaciji.

Kada je riječ o odnosu roditelja prema konzumaciji alkohola srednjoškolaca, primjetno je da prema odgovorima mladih koji povremeno konzumiraju alkohol (67%) roditelji znaju za to i da im dozvoljavaju konzumaciju u minimalnim količinama, što se u ruralnim sredinama tolerira donekle više no u urbanim. Prema podacima istraživanja, samo 4% roditelja zna da njihova maloljetna djeca povremeno piju alkohol, ali ih pri tome ni malo ne ograničavaju. Iako se može činiti da je to mali postotak, on je važan sve dok je njegova vrijednost veća od nule.

Ohrabrujuće je vidjeti da prema dobivenima rezultatima istraživanja čak dvije trećine tinejdžera smatra kako bi voljeli detaljno, dodatno razgovarati o alkoholu s roditeljima, a 23% je to reklo i za nastavnike u školi. Mladi koji nekada konzumiraju alkohol nešto su skloniji o toj temi detaljnije razgovarati s prijateljima izvan škole (61%) ili onima u školi (56%), nego s roditeljima (54%), što je u skladu s odrastanjem i povezivanjem s vršnjacima s kojima mogu dijeliti mišljenja i stavove bez osuda ili moraliziranja.

Upravo ovi rezultati dodatno ukazuju na važnost jedan od osnovnih ciljeva kampanje - ukazati roditeljima na važnost povjerenja i stvaranja odnosa u kojem roditelj pomaže, potiče, ohrabruje i stvara povjerenje, bez prigovaranja, kritiziranja, prijetnji i kažnjavanja. Povjerenje je vrlo složen odnos koji se između roditelja i djeca gradi godinama, zahtjeva puno truda i vremena, ali je višestruko važan i koristan za ukupno bolju budućnost novih naraštaja.

Piše: Sonja Jarebica, socijalna pedagoginja

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VAR d.o.o. iz Sesveta održao dane otvorenih vrata i Parents Kids day
PROMO

VAR d.o.o. iz Sesveta održao dane otvorenih vrata i Parents Kids day

VAR d.o.o. održao Dane otvorenih vrata, predstavivši Hyster 12-tonski viličar s Li-Ion baterijom. Događaj je spojio edukaciju, testiranja i umrežavanje za poslovne partnere
5 najčešćih online prevara za Black Friday i savjeti za zaštitu
PROMO

5 najčešćih online prevara za Black Friday i savjeti za zaštitu

Dok s uzbuđenjem čekate brojne Black Friday ponude, online prevaranti s nestrpljenjem očekuju nove žrtve koje će pridobiti svojim uvježbanim taktikama
Ivana Bekavac: Kreativna je kuhinja za sve, ne samo za profesionalce!
PROMO

Ivana Bekavac: Kreativna je kuhinja za sve, ne samo za profesionalce!

Ledo na još jednoj zabavnoj kulinarskoj radionici pokazao ovosezonske novitete, a chefica Ivana Bekavac otkrila sjajne recepte