Obavijesti

Promo sadržaj

Komentari 2

Krađa podataka je lakša i češća nego ikad: evo kako se lako možete zaštititi

Krađa podataka je lakša i češća nego ikad: evo kako se lako možete zaštititi

Glavna svrha digitalizacije je stvaranje većeg prihoda i novih prilika s dodanom vrijednošću. To je poslovna strategija bez koje danas tvrtke ne mogu napredovati. Donosimo nekoliko korisnih digitalnih usluga koje možete primijeniti u poslovanju

U posljednje tri godine svaka je četvrta tvrtka u svijetu pretrpjela neku vrstu povrede podataka. Problem je to koji je neke od njih skupo koštao - čak do 20 milijuna dolara, ali i više, navodi se u PwC-ovu godišnjem istraživanju o povjerenju u digitalne tehnologije, Global Digital Trust Insights Survey, u kojem je sudjelovalo više od 3500 poslovnih, sigurnosnih i IT čelnika u raznim industrijama, u više od 60 zemalja.

Najnovija je poslovna praksa tako pokazala da su krađa podataka i kibernetički napadi najčešća opasnost koja vreba tvrtke u modernom poslovanju, zbog čega je budžet za održavanje kibernetičke sigurnosti u mnogim kompanijama u sve većem porastu. Dvije trećine ispitanih rukovoditelja smatra kibernetički kriminal svojom najvećom prijetnjom u nadolazećoj godini i zato je vrlo važno kako će i s kojim partnerom kompanija provesti proces digitalizacije.

Digital,Crime,By,An,Anonymous,Hacker

Hrvatski poduzetnici mogu putem Fininih sveobuhvatnih rješenja prevenirati ugrožavanje sigurnosti u poslovanju na digitalnim kanalima kroz pet usluga koje će omogućiti znatnu uštedu vremena, novca, prostora i ostalih resursa. Prednosti su također vidljive u ubrzavanju i optimizaciji poslovnih procesa, povećanju transparentnosti, minimiziranju utjecaja ljudske pogreške te očuvanju okoliša. 

Uz Finine digitalne usluge dobivate sveobuhvatno rješenje za digitalizaciju poslovanja, personaliziranu uslugu prema vašim željama i potrebama te, ono najvažnije, sigurnost u poslovanju na digitalnim kanalima.

Business,People,Group,Meeting,Shot,From,Top,View,In,Office

Više ovakvog sadržaja pročitajte u specijalu Kvaka24.

1. Arhiviranje, prijevoz i digitalizacija papirnate dokumentacije

Finina usluga arhiviranja izvorne dokumentacije, mikrofilma i drugih medija u skladu je sa svim pravilima arhivske struke te takav sadržaj čuva u vrhunskim mikroklimatskim i mikrobiološkim uvjetima koji osiguravaju dugoročno očuvanje izvornog sadržaja dokumentacije. Sva dokumentacija pohranjena u Fini dostupna vam je na zahtjev u svakom trenutku. Isporuku tražene dokumentacije možete ugovoriti sukladno svojim potrebama, a dostupna vam je dostava na vašu lokaciju, poštom ili putem e-maila.

Dokumentacija se prevozi službenim Fininim vozilom. Pri prijevozu važnih dokumenata, kad je važno poštovati najviše sigurnosne standarde i propise, ovlašteni Finini zaposlenici službenim vozilima preuzimaju dokumentaciju na dogovorenoj lokaciji te je dostavljaju na lokaciju koju klijent odredi, u dogovorenom vremenu.

U Fini možete ugovoriti i uslugu skeniranja, odnosno digitalizaciju velikih volumena dokumentacije uz obradu i indeksiranje.

Tax,E,Invoice,Document,Software,And,Digital,Transformation

2. FINA Digitalni certifikati i FINA Vremenski žig

Fina je prvi izdavatelj kvalificiranih certifikata u Republici Hrvatskoj koji izdaje digitalne certifikate za javnost. Digitalni certifikat je elektronički identitet koji omogućava sigurnu i povjerljivu komunikaciju internetom, pomoću kojeg dokazujete svojim poslovnim partnerima, suradnicima i prijateljima te elektroničkim servisima da je informacija koju su od vas primili autentična. Drugim riječima, certifikat predstavlja elektroničku identifikacijsku iskaznicu koja sadrži ključ i informacije o vlasniku, svojem vijeku trajanja, izdavatelju, te ovjeru, odnosno potpis izdavatelja, a ujedno povezuje vlasnika certifikata s njegovim javnim ključem.

Što se tiče vremenskog žiga, on jamči neizmijenjena svojstva dokumenta nakon njegova nastajanja. Kvalificiranim vremenskim žigom može se produljiti razdoblje pouzdanja u elektroničke potpise ili dokazati da je elektronički potpis bio valjan u trenutku potpisivanja. Također, kvalificirani vremenski žig pruža dodatnu sigurnost pri postupcima arhiviranja podataka jer štiti njihovu autentičnost i cjelovitost za cijelo vrijeme pohrane.

3. FINA e-Potpis i FINA Validator

Elektronički potpis omogućuje identifikaciju korisnika i provjeru vjerodostojnosti potpisanog elektroničkog dokumenata. Fina je razvila nekoliko aplikativnih rješenja koja vam omogućuju elektroničko potpisivanje dokumenata, za manje subjekte, pojedinačno ili velik broj dokumenata za veće subjekte, ovisno o vašim potrebama. Dodatna vrijednost potpisanog elektroničkog dokumenta postiže se primjenom kvalificiranog elektroničkog potpisa, koji je povezan isključivo s potpisnikom te ga nedvojbeno identificira. Ovaj potpis u potpunosti zamjenjuje potpis na papiru.

Electronic,Signature,Concept,,Electronic,Signing,Businessman,Signs,Electronic,Documents,On

Validator služi za provjeru valjanosti kvalificiranog elektroničkog potpisa i/ili pečata i naprednog elektroničkog potpisa i/ili pečata uz podršku kvalificiranog certifikata.

4. FINA e-Račun

Riječ je o najsigurnijem servisu za elektroničku razmjenu računa između dobavljača i kupca, namijenjenom poslovnim subjektima za upravljanje cjelokupnim poslovnim procesom izdavanja, primanja i arhiviranja e-računa. Korisnicima servisa omogućeno je slanje e-računa prema obveznicima javne nabave i drugim poslovnim subjektima, kao i primanje e-računa. Račun izdan ovim putem istovjetan je papirnatom računu.

Servis FINA e-Račun temelji se na tehnologiji Public Key Infrastructure (PKI), temeljenoj na digitalnim certifikatima, čime se jamči visoka razina sigurnosti i autentifikacija korisnika servisa. Svi e-računi automatski se arhiviraju u izvornom obliku u skladu s propisima iz područja računovodstva i poreza.

Young,Man,Entrepreneur,Small,Business,Sme,Freelance,Press,The,Calculator

5. FINA e-Arhiv

Ovaj servis omogućava elektroničku pohranu, odnosno arhiviranje svih oblika digitalnih i naknadno digitaliziranih dokumenata, dokumenata i korisničkih podataka elektroničkih servisa koji su povezani sa servisom FINA e-Arhiv ili bilo kojih drugih vrsta dokumenata i podataka koje će korisnik generirati i potom arhivirati.

Neke od prednosti ove usluge su ugovaranje bez ugovorne obveze te dostupna automatska pohrana razmijenjenih e-računa i besplatna pohrana priloga uz e-račun. Također, FINA e-Arhiv pruža sigurnu i pouzdanu pohranu, koju možete fleksibilno klasificirati, upravljati metapodacima (opisnim podacima) i hijerarhijskom strukturom te napredno i brzo pretražiti.

kvaka24 passica
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 2
'Otkad sam krenula u privatni biznis, dišem punim plućima, puno učim, radim i uživam'
SAMA SVOJA ŠEFICA

'Otkad sam krenula u privatni biznis, dišem punim plućima, puno učim, radim i uživam'

Alma Krpan, diplomirana ekonomistica i konzultantica iz područja financija, nakon 18 godina rada u bankarskom sektoru krenula je u poduzetničke vode, članica je HUP-Udruge malih i srednjih poduzetnika
'Potencijala i znanja imamo, ali više pažnje treba posvetiti intelektualnom vlasništvu'
STRUČNJACI SLOŽNI:

'Potencijala i znanja imamo, ali više pažnje treba posvetiti intelektualnom vlasništvu'

O tome koliko su u današnjem svijetu važne gaming i ICT industrije, ali i koliko je važno zaštititi ih, razgovarali smo sa stručnjacima na trećoj radionici, pod nazivom 'Zaštitite svoje intelektualno vlasništvo - Gaming i ICT industrije'
'Najčešći pozitivan feedback koji dobivamo jest da je FIRA jednostavna za korištenje'
INTERVJU MARKO JURJEVIĆ

'Najčešći pozitivan feedback koji dobivamo jest da je FIRA jednostavna za korištenje'

Biti poduzetnik i obrtnik danas znači igrati više uloga. A kad na red dođu financijski aspekti poslovanja, ne snalaze se svi baš najbolje. S Markom Jurjevićem razgovaramo o aplikaciji FIRA i o tome kako im ona može olakšati posao