Obavijesti

Promo sadržaj

Istraživanje pokazalo kako je polovica ispitanika doživjela pokušaja financijske prijevare

Istraživanje pokazalo kako je polovica ispitanika doživjela pokušaja financijske prijevare
2

Anketa provedena među 902 ispitanika uključuje 621 klijenta Addiko banke

S razvojem tehnologije i pokušaji financijskih prijevara sve su češći i sofisticiraniji. 83 % ispitanika navelo je da zna kako je prijavljivanje sumnjivih aktivnosti banci prvi korak zaštite. Ova statistika pokazuje nam uspješnost ulaganja u jedan od naših dugoročnih prioriteta, a to je da svaki naš korisnik prepoznaje zlouporabu i načine zaštite svojih financijskih podataka“, ističe Ivan Cvitan, direktor Kontrole rizika, odgovoran i za odjel Operativni rizici i upravljanje prijevarama u Addiko banci.

Anketa provedena među 902 ispitanika uključuje 621 klijenta Addiko banke. Rezultati su pokazali da je čak 53 % ispitanika barem jednom kontaktirao nepoznati subjekt s ciljem dobivanja osjetljivih podataka poput PIN-a ili CVV broja kartice, a gotovo trećina ispitanika je bila žrtva neke prijevare ili poznaje osobu koja je bila žrtva neke prijevare.

Oko 40 % ispitanih korisnika smatra se vrlo informiranima o vrstama financijskih prijevara, dok je 52 % upoznato samo s nekim oblicima.

Čak 59 % sudionika navodi kako uvijek provjerava detalje email adrese s koje su primili sumnjiv upit, dok tri četvrtine njih redovito prati svoje bankovne izvode – što je ključna praksa za prepoznavanje sumnjivih transakcija.

Iako se o njima ne govori dovoljno često u društvu, financijske prijevare u digitalnom okruženju postaju sve raširenije i sve ih je teže otkriti, a pojavljuju se u raznim oblicima, poput phishinga, skimminga i spoofinga. Kako bi zaštitila građane u ovom izazovnom okruženju, Addiko banka kontinuirano ulaže u edukaciju i informiranje, čime aktivno doprinosi jačanju financijske i digitalne pismenosti građana Republike Hrvatske.

„Najvažnija poruka korisnicima bankarskih usluga je da su lozinka i PIN isključivo njihovo vlasništvo i da ih nijedna banka nikada neće tražiti da te podatke pošalju putem e-maila, telefonski ili da ih ažuriraju preko posrednika. Zatim, da je internetskom bankarstvu potrebno pristupati isključivo putem službene stranice banaka te da ne otvaraju pozivnice koji dolaze od neprovjerenih izvora. Pozivam sve građane da korisne informacije i praktične savjete o zaštiti pronađu na našoj web stranici Informacijska sigurnost – Addiko Bank Hrvatska“, savjetuje Cvitan.

Provedeno istraživanje, zajedno s drugim obrazovnim aktivnostima, dio je sveobuhvatne inicijative usmjerene na unaprjeđenje financijske pismenosti i sigurnosti u digitalnom okruženju, čime se aktivno odgovara na rastuće izazove u online svijetu.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Philips 27B2U6903 monitor na testu: Može li zadovoljiti i profesionalce i gamere?
PROMO

Philips 27B2U6903 monitor na testu: Može li zadovoljiti i profesionalce i gamere?

Philips 27B2U6903 monitor nudi odličnu 4K kvalitetu slike i Thunderbolt 4 tehnologiju, čineći ga sjajnim izborom za profesionalce s visokim zahtjevima, koji se uz to mogu na njemu i sasvim ugodno igrati
Bol kao inspiracija: Razgovarali smo s Paulom Kraljević o autoimunoj bolesti i izložbi
PROMO

Bol kao inspiracija: Razgovarali smo s Paulom Kraljević o autoimunoj bolesti i izložbi

Zagrepčanka, naime, boluje od autoimune bolesti zbog koje joj rapidno stradavaju zglobovi u tijelu, a kojoj je poželjela posvetiti izložbu pod nazivom “Pain and Love”
Uspješna sportska godina s pariškim olimpijskim pečatom
PROMO

Uspješna sportska godina s pariškim olimpijskim pečatom

Sportska godina na izmaku donijela je hrvatskom sportu obilje sjajnih rezultata, a središnji događaj bile su ljetne Olimpijske igre u Parizu, s kojih su se naši predstavnici vratili sa sedam medalja (po dvije zlatne i srebrne te tri brončane)