Omiljeno hrvatsko pivo, Ožujsko, ove godine slavi svoj jubilarni 130. rođendan. Kako bi se na pravi način obilježio ovaj veliki događaj, Žuja je odlučila napraviti novo visokokvalitetno pivo
Hrvati dobili trosladno pivo s plemenitim hmeljem: Evo kako je nastalo Ožujsko Legendarno
Povodom okruglog rođendana, željelo se istovremeno odati priznanje Žujinoj dugoj tradiciji, ali i nagraditi vjerne potrošače trajnim članom Ožujsko obitelji. Riječ je o novom pivu Ožujsko Legendarno koje je Žuja nedavno plasirala na tržište.
Legendarno je posebno trosladno pivo bogatog okusa s notama karamelnog slada i upečatljive zlatno-bakrene boje napravljenog s dodatkom odabranih sorti plemenitog hmelja što ga čini jedinstvenim na tržištu. Nastalo je kao rezultat praćenja tržišnih trendova gdje je uočena sve veća preferencija potrošača prema bogatijim i slađim okusima piva.
Od ideje do police u trgovini
Krenuli su s velikim istraživanjem čiji je cilj bio dobiti detaljan uvid u kvalitetu i profil okusa piva koja su dostupna na našem tržištu te otkriti preferencije okusa naših potrošača. Pritom je analizirano više od 30 domaćih i internacionalnih pivskih brandova dostupnih na tržištu.
- Prvo smo napravili senzorske analize kako bi dobili detaljan uvid u okuse i karakteristike svakog od njih. Zatim smo iste brandove stavili na 'slijepi' test gdje su potrošači kušali pivo ne znajući o kojem brendu se radi, te nam dali odgovore o svojim preferencijama okusa. Kombinacijom oba istraživanja dobili smo vrlo jasnu sliku trenutnog pivskog tržišta odnosno klastere sličnih okusnih profila piva i njegovih preferencija među potrošačima. Očekivano najveći klaster s najvišom preferencijom potrošača su klasična svijetla lager piva, međutim primijetili smo i novi klaster s velikom potencijalom kojeg karakteriziraju izražene slatke note i blaga gorčina. I upravo tim profilom piva smo željeli dodatno proširiti našu ponudu - prisjetio se samih početaka Vedran Frinčić, insights i innovation menadžer koji je bio zadužen za detektiranje tržišnih prilika i razvoj koncepata te za sva istraživanja.
No put do novog piva na policama trgovina ili hladnjaka naših omiljenih kafića nije jednostavan. Ništa se ne prepušta slučaju. Barem kod iskusnih profesionalaca. Nakon pomnog istraživanja, slijedi proizvodnja koja ima svoje zakonitosti, a potom taj proizvod trebaju pratiti i marketinške aktivnosti kako bi ono postalo omiljeni izbor potrošača. Sve o tom dugotrajnom procesu, osim Vedrana Frinčića koji je bio zadužen za istraživanja, znaju menadžer proizvodnje piva Tomislav Bačurin i marketing menadžer za domaće brendove u Zagrebačkoj pivovari Zlatko Novaković.
Uzbudljiv projekt u poznatoj pivovari
Stvaranje Legendarnog u Zagrebačkoj pivovari bilo je praćeno velikim uzbuđenjem. Osim što je riječ o novoj i uzbudljivoj kategoriji, proces je dodatno bio poseban i po izvrsnoj suradnji među timovima. Iako nije jednostavno razviti nešto sasvim novo, proces nastanka Legendarnog opisuje se kao projekt na kojem se radilo s “guštom”. Timovi koji su radili na novom pivu iz svih razina kompanije su imali punu podršku i poticaj za realizaciju ideje. Riječ je o iznimno kvalitetnim sirovinama i procesu nastajanja piva kakav je inače karakterističan za Zagrebačku pivovaru. Svi članovi tima, a posebno Tomislav Bačurin, menadžer proizvodnje piva, iznimno su ponosni na postignuto.
Proces proizvodnje uključivao je brojne korake: od mljevenja sirovine i pripreme do proizvodnje sladovine te kasnije fermentacije. Sve se odvija u kontroliranim uvjetima, uz kontinuiranu provjeru kvalitete i testiranja te usavršavanja okusa. Nakon što su se iskristalizirale ideje, krenuli su razvijati pivo s vrhunskim sastojcima koje će istovremeno objediniti tradiciju i inovativnost. Uslijedilo je testiranje nekoliko prototipa novog piva. U svakoj od inicijalnih proba stvorene su različite tekućine koje su se razlikovale po gorčini i aromi. Nakon tri probe, timovi su znali kako imaju pobjedničku tekućinu. Ono što majstore pivare i sve uključene u proces nastanka piva najviše raduje je pozitivan feedback na degustacijama i kod ispitivanja tržišta. Legendarnom nije manjkalo pohvala.
130 godina pive i uspjeha se nastavlja
- Bilo je dosta zahtjevno. Iza nas je i nekoliko vrlo izazovnih tjedana, ali ponosan sam jer je sve prošlo bez ikakvih problema i poteškoća. Naši ljudi koji su sudjelovali u procesu izvrsno su prihvatili projekt i pristupili mu s puno entuzijazma. U Zagrebačkoj pivovari rade istinski ljubitelji piva što je u procesu nastanka Legendarnog posebno došlo do izražaja - ističe Bačurin.
Novim pivom Žuja je htjela odati počast tradiciji proizvodnje vrhunskog piva u Zagrebačkoj pivovari dugoj 130 godina te skuhati pivo koje će biti na ponos Ožujsko brenda, ali i svih zaposlenika.
- Želja nam je da Legendarno postane punopravni član široke ponude piva Zagrebačke pivovare u godinama koje dolaze i omiljeni odabir ljubitelja piva koji od svojeg lagera žele nešto više - istaknuo je Zlatko Novaković, marketing menadžer za domaće brendove Zagrebačke pivovare.
Ime koje se svima sviđa
- Legendarno je bio jedan od prijedloga naše kreativne agencije koji nam je svima u marketing timu odmah zapeo za uho. Znali smo da je catchy, da savršeno opisuje kvalitetu piva i da će se jako dobro uklopiti u Žujin komunikacijski tone of voice. Na istraživanju smo uz Legendarno testirali i brojna druga imena, ali i potrošači su većinski potvrdili da je Legendarno najbolje ime za naše novo pivo, potvrđujući tako i naš prvotna razmišljanja. U konačnici, htjeli smo da ime okarakterizira samu esenciju onog što smo za Žujin veliki jubilej htjeli postići – skuhati najbolje lager pivo na tržištu, ne uspoređujući se pritom s craft segmentom. Vjerujemo da smo u tome i uspjeli - kažu.
Osim što se mnogima svidjelo ime novog piva, nije izostao ni dobar okus. Novaković kaže da su reakcije na kvalitetu piva zasad odlične.
- Prije nego smo predstavili javnosti Legendarno, poslali smo ga na takozvani ‘test na slijepo’ odabranim utjecajnim ljudima iz medija, biznisa, glazbe i sporta. Pivo je već bilo proizvedeno i kušano, tim koji ga je proizveo bio je zadovoljan rezultatom, ali smo htjeli su čuti i opinion leadere. I dobiti njihove ocjene bez predrasuda. Rezultati tog istraživanja su sjajni! Više od 80 posto ispitanika preporučilo bi drugima Legendarno, a čak više od 70 posto njih misli da je ono bolje od drugih piva na tržištu - zaključuje Novaković.
Taxi prijevoz u poslovnom svijetu: Može li smanjiti troškove poslovanja?
Posjetili smo adrenalinski park u Vukovaru
U Dzierżoniówu, gdje je kruna u grbu, nalazi se početak nogometaša Piąteka