U Hrvatskoj, najnovije istraživanje koje je provela Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) pokazalo je izniman porast od 41% u broju pretplatnika, otvarajući put za daljnji rast i razvoj digitalne ekonomije.
Digitalne pretplate u Hrvatskoj doživljavaju značajan porast
Prema rezultatima istraživanja provedenog u prvom kvartalu 2024. godine, broj pretplatnika na digitalne usluge u Hrvatskoj je u zadnjih 6 mjeseci značajno porastao te danas brojimo 43 tisuća pretplata na hrvatske portale. Ovaj rast ne samo da je potvrdio dominaciju digitalnih platformi već i ukazao na promjene u potrošačkim navikama i preferencijama.
Nedavno izvješće Ampere Analyticsa ukazuje na pozitivan trend pretplate i na streaming usluge u Hrvatskoj. Od prošle godine broj pretplatnika porastao je za 16% i dosegao ukupno 628 tisuća pretplatnika u Hrvatskoj. Ova brojka sugerira ukupni potencijal pretplata na hrvatske portale jer je riječ o publici koja danas konzumira i plaća digitalni sadržaj putem interneta.
‘Rast digitalne pretplate ima tektonski značaj za medijsko tržište. Situacija u kojoj portali ne žive od čitateljskih prihoda, već od globalnih platformi ili državnih mastadona, naprosto nije normalna ni zdrava. Prve su podložne čestim promjenama koje preko noći ugroze poslovne modele, a druge željeznom stisku i traženju amoralnih protuusluga. Zato je ovaj rast krucijalan. Bez kvalitete kakvu čitatelji žele platiti, neće više biti uspješnih digitalnih medija’. – Miran Pavić, osnivač i direktor Telegram Media Grupe
Javlja se potreba za stvaranjem sadržaja koji će odgovarati interesima i navikama publike. Također, porast broja pretplatnika može se povezati s rastućom ponudom kvalitetnog i raznolikog sadržaja koji je sada dostupan putem različitih digitalnih platformi. Rast ne samo da pokazuje transformaciju potrošačkog ponašanja već i otvara vrata za nove prilike za tvrtke koje se bave digitalnim sadržajem i uslugama. S obzirom na pozitivan trend, očekuje se da će ulaganja u digitalne platforme i tehnologije dalje rasti, što će dodatno potaknuti inovacije i konkurentnost na tržištu.
HUDI-jevo istraživanje također ističe važnost strategija zadržavanja korisnika, naglašavajući potrebu za kontinuiranim ulaganjem u kvalitetu sadržaja i korisničko iskustvo. Uz to, istraživanje predviđa daljnji rast tržišta digitalnih pretplata u Hrvatskoj, s obzirom na tehnološki napredak i promjene u potrošačkim navikama gdje se ističe sve veće povjerenje u kartično plaćanje na internetu.
Porast tržišta digitalnih pretplata u Hrvatskoj odražava se i u globalnim trendovima, gdje se očekuje da će digitalni mediji nastaviti s rastom i razvojem. S obzirom na to, hrvatske medijske kuće i izdavači imaju priliku iskoristiti ovaj pozitivan zamah i dalje razvijati svoje digitalne pretplatničke modele, pružajući visokokvalitetan i relevantan sadržaj koji će zadovoljiti potrebe i očekivanja modernih potrošača.
Izvršni odbor HUDI čine Igor Cenić, član upravnog odbora Hanza Medije, Marin Katušić, direktor razvoja sadržaja, Index promocija, Maja Blumenšajn, direktorica novih medija Nove TV, Tonko Weissmann, izvršni potpredsjednik i član uprave RTL-a Hrvatska, Zoran Turković, izvršni direktor i član uprave u 24sata, te Miran Pavić, osnivač i direktor Telegram Media Grupe; dok je predsjednik HUDI-a Matej Lončarić, glavni direktor digitalnog poslovanja, CME Adria.
O HUDI-ju: Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) vodeće je strukovno udruženje za okupljanje online medija i svih ostalih industrija koje sudjeluju u digitalnom oglašavanju. Osnovali su je Hanza Media, Index promocija, Nova TV, RTL Hrvatska, Styria i Telegram Media Grupa. Sve novosti iz Hrvatske udruge digitalnih izdavača možete pratiti na HUDI webu, Facebooku, Instagramu ili LinkedInu.
ZABA pokrenula program preporuke: Nagrađuje postojeće klijente s 20, nove s do 70 eura!
Istraživanje HGK otkriva koja su nam omiljena mjesta za kupnju i koliko smo lojalni kupci
Peugeot je spreman za budućnost!