Obavijesti

Promo sadržaj

Demografija je goruće pitanje u Hrvatskoj – do kraja stoljeća će nas biti svega dva milijuna

Demografija je goruće pitanje u Hrvatskoj – do kraja stoljeća će nas biti svega dva milijuna
6

Svoje viđenje o budućnosti Hrvatske dalo je 43 stručnjaka iz raznih industrija u knjizi „Što se krije ispod vala?“ kojom agencija Val grupa slavi 20 godina djelovanja

U Hrvatskoj će u narednim godinama ključni problem biti demografija, no budućnost je ipak optimistična – ako se kao društvo usredotočimo na niše u kojima možemo graditi konkurentnost na globalnom tržištu, zaključeno je na panel-raspravi održanoj u povodu predstavljanja knjige „Što se krije ispod vala?“ u izdanju Val grupe. Ova knjiga donosi viđenje o tome kako će izgledati budućnost naše države iz perspektive 43 relevantna donositelja odluka iz područja znanosti, obrazovanja, sporta, politike, psihologije i brojnih drugih disciplina. Zanimljivost knjige je u tome što se dio njezina sadržaja vidi isključivo na sunčevoj svjetlosti simbolizirajući na taj način da je znanje ključno za optimističan i svijetao pogled na budućnost.

Jačanje gospodarstva za poticanje imigracije

O mogućim političkim, demografskim i društvenim promjenama kao i promjenama u poslovnom okruženju koje bi se mogle dogoditi u Hrvatskoj kroz nekoliko sljedećih godina na panel-raspravi pričali su Maruška Vizek, pomoćnica ravnateljice Ekonomskog instituta, Zagreb, Hrvoje Balen, član Uprave Visokog učilišta Algebra i predsjednik udruženja HUP ICT, dr. sc. Dragan Bagić, izvanredni profesor, Odsjek za sociologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu te dr.sc. Jakov Žižić s Hrvatskog katoličkog sveučilišta, dok je moderator bio Mario Aunedi Medek, član Uprave Val grupe.

Dragan Bagić istaknuo je problem radne snage, odnosno strukture tržišta rada. „Medijalna plaća u Hrvatskoj je niska, pogotovo u odnosu na troškove života. I tu ćemo imati osnovni problem u budućnosti – kako popuniti dio radnih mjesta koji se odnosi na ispodprosječne kvalifikacije i prihode, odnosno kako privući i zadržati strane radnike koji popunjavaju taj dio tržišta rada. Ovdje je ključno kako ćemo upravljati useljavanjem i poreznom politikom, upravo će to odrediti koliko ćemo uspjeti privući radnike iz inozemstva“, naveo je Bagić te naglasio da će Hrvatska bez snažnije imigracije stanovništva koje želi ostati u našoj zemlji teško u budućnosti ostvariti prirodni prirast stanovništva.

„Ako želimo popraviti stopu fertiliteta, moramo popraviti položaj žena u društvu, trebamo veće osnaživanje žena, ženskih prava i omogućavanje boljih uvjeta na tržištu rada. Po svim projekcijama nas će do kraja stoljeća biti od 2 do 2,5 milijuna, ali ta tema trenutno ne zanima nikoga jer je to dugo razdoblje. Demografski trendovi se jako teško mijenjaju, a nama trebaju kvalitetne imigracijske politike, ne samo da nam dođu ljudi na sezonu, nego da tu žele ostati i rađati djecu. Da bismo to imali, trebamo atraktivnu gospodarsku situaciju“, istaknula je Maruška Vizek. Jakov Žižić je naglasio da kod demografskih politika nije problem u javnom novcu koji se izdvaja, nego u nepovjerenju ljudi prema institucijama.

„Dok god postoji percepcija nepravde i gaženja dostojanstva ljudi u odnosima s institucijama, imat ćemo velik problem jer imamo institucije zarobljene partikularnim interesima“, komentirao je Žižić. Osvrnuo se i na slabu zainteresiranost mladih za politička pitanja te smatra kako bi uvođenje građanskog odgoja u obrazovni sustav moglo imati pozitivan ishod na njihov interes. S druge pak strane, panelisti su se složili da se uključivanje u politička pitanja uvijek događa samo kad su individualni interesi pojedinca u pitanju, a rijetko za opća javna pitanja.

Hrvoje Balen je prokomentirao kakva je budućnost ICT sektora u Hrvatskoj.

„Projekcije kažu da bi do 2032. udio ICT sektora u BDP-u mogao rasti na 11 posto. Dakle, u tom bi razdoblju mogao narasti dva i pol do tri puta te stvoriti 60 000 radnih mjesta. Istovremeno, ova je industrija osjetljiva na događanja na terenu i u tom kontekstu moramo što prije prihvatiti da ne postoji hrvatsko tržište rada, niti hrvatsko tržište kao takvo – u potpunosti smo integrirani u EU. Zato nema smisla raditi lokalne gospodarske politike – ne možemo se odvojiti od onog što se događa u konkurentskim zemljama. Poduzetnici su ti koji usmjeravaju poslovanje u smjeru u kojem mogu uspjeti, ovo najbolje vidimo pri premještanju sjedišta i razvojnih centara u druge zemlje. U tom kontekstu imamo dosta dobru šansu ako se posvetimo afirmiranju rada kao vrijednosti“, smatra Balen.

Važnost komunikacije u svim aspektima ljudskog djelovanja

Kao jedan od bitnih faktora koji će imati neprocjenjiv utjecaj na svaki segment javnog i društvenog života kroz nadolazeće vrijeme ističe se komunikacija čiji se značaj posebno dokazao u razdoblju pandemije koronavirusa.

„Ono što vidimo je da se komunikacija u protekle tri godine dodatno etablirala kao strateški važna funkcija bilo koje organizacije i upravo ovaj kontekst od nas komunikatora traži posvećenost izvrsnosti i nikad veće znanje. Svjesni smo činjenice da je o budućnosti teško pričati u točnim parametrima, ali je važno shvatiti da se sve oko nas mijenja te da je potrebno znanje za razumijevanje dubljih promjena kako bi na valu njih znali funkcionirati u političkom, socioekonomskom i poslovnom okruženju“, smatra Mario Aunedi Medek iz Val grupe te dodaje:

„Komunikacija će imati sve jaču ulogu i u objašnjavanju svrhe pojedinih kompanija različitim dionicima – zaposlenicima, partnerima, potrošačima, široj javnosti, medijima… Više nije važno samo ostvarivati profit, nego je važno imati pozitivan utjecaj na društvo koje kompanijama donosi bolje pozicioniranje među različitim javnostima. Najveća zamka u tom procesu je odrediti svrhu, a ne biti u mogućnosti je slijediti i adekvatno iskomunicirati.“

U duhu stalnih promjena kojima se komunikatori prvi trebaju znati prilagoditi te ih razumjeti kako bi bili strateška podrška klijentima, Val grupa je iz klasične PR agencije Media Val evoluirala u grupu specijaliziranih i međusobno povezanih agencija koje oblikuju promjene u svim segmentima društva kroz sve dostupne oblike komunikacije. Osim procesa transformacije Val grupe koju čine Alpheus (javni poslovi), Jedinica (upravljanje brendom i digitalna komunikacija), Produkt (iskustveni marketing) te Val grupa (komunikacijski menadžment), agencija je prošla i proces rebrendiranja kojim je pokazala prilagodljivost tržišnim promjenama kao i sposobnost pozicioniranja novih trendova.

Usmjerena na znanje, Val grupa osigurava da su poduzeća s kojima rade održiva i relevantna, a pouzdan je, odgovoran i snažan partner u podržavanju privatnih i javnih tijela u izgradnji sigurnog i transparentnog društva.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
ZABA pokrenula program preporuke: Nagrađuje postojeće klijente s 20, nove s do 70 eura!
PROMO

ZABA pokrenula program preporuke: Nagrađuje postojeće klijente s 20, nove s do 70 eura!

Zagrebačka banka pokrenula je program Zajedno do nagrada, unutar kojeg nagrađuje vjernost postojećih klijenata, kao i povjerenje novih klijenata
Istraživanje HGK otkriva koja su nam omiljena mjesta za kupnju i koliko smo lojalni kupci
PROMO

Istraživanje HGK otkriva koja su nam omiljena mjesta za kupnju i koliko smo lojalni kupci

Kao podloga za određivanje novih trendova provedena su dva istraživanja: istraživanje o kupovnim navikama u Hrvatskoj po kategorijama proizvoda te istraživanje o potrošačkim navikama generacije Z.
Peugeot je spreman za budućnost!
PROMO

Peugeot je spreman za budućnost!

THE NIGHT OF ALLURE je za Peugeot bila posebna noć koja predstavlja svojevrsnu proslavu za marku Peugeot