Obavijesti

Promo sadržaj

‘Dalmacija ima izuzetno snažan identitet mjesta i karakterističan životni stil’

‘Dalmacija ima izuzetno snažan identitet mjesta i karakterističan životni stil’
8

Poznati dizajn studio Filburg odnio pobjedničku nagradu za dizajn vizualnog identiteta TZSDZ

Na natječaju za dizajn vizualnog identiteta Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije koji je organiziralo Hrvatsko dizajnersko društvo rad Andreja Filetina i Mile Marine Burger iz studija Filburg pod nazivom 'Lipo li je' odnio je pobjedničku nagradu.

Na javno-pozivni natječaj pristiglo je ukupno 20 radova, a Ocjenjivački sud sastojao se od stručnih i cijenjenih imena hrvatskog dizajna kao i predstavnika naručitelja.

'Ocjenjivački sud pohvaljuje prepoznavanje komunikacijskog potencijala pojma ‘Dalmacija’ te visoku razinu razrade predloženog rješenja. Posebno uočavamo širok spektar primjena i razvoj predloženog identitetskog sustava koji je usklađen u svim elementima.', prenio je HDD.

Razgovarali smo s njima i otkrili kako razmišljaju.

Nedavno je vaše rješenje odabrano na natječaju za dizajn vizualnog identiteta Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije. Da li je ovo prvi put da ste radili na brandingu županije? Kako je tekao proces prijave? Koliko je ljudi radilo na razradi koncepta?

“Da, prvi smo puta radili na brandingu županijskog entiteta, u ovom slučaju Turističke zajednice. Filburg je kao jedan od pozvanih timova predložio svoje idejno rješenje na kojem je u prvoj fazi radilo troje ljudi.”, odgovara Andrej Filetin.

U posljednja dva desetljeća rada, Andrej Filetin dizajnirao je na stotine projekata u online i offline prostorima, žirirao niz dizajnerskih natjecanja, vodio multidisciplinarne kreativne timove i radio s klijentima na četiri kontinenta.

Jeste li imali predodžbu da će upravo vaše rješenje biti odabrano kao pobjedničko?

“Nismo, naravno. Mislim da je teško biti član takvog žirija i da odlučivanje nije jednostavno, pogotovo kad se radi o ovako vidljivoj instituciji i kompleksnoj temi. Nadali smo se dati svjež i autentičan pogled na to što Dalmacija u svojoj srži jest i na taj način doprinijeti diskusiji o tome. To nam se zapravo čini kao glavna svrha javnih natječaja ovog tipa.”, objašnjava Mila Marina Burger.

Mila Marina na području kreativnih industrija radi preko 15 godina, a kao izvršna direktorica Filburg studija vodi projekte strateškog brendiranja i savjetovanja. 

Što sve stoji iza vaše ideje?

“Dalmacija ima izuzetno snažan identitet mjesta i karakterističan životni stil. Pretočiti sve ono što nama znači Dalmacija, sve mirise, zvukove i bezvremene uspomene u vizualni jezik koji će istovremeno nešto značiti i gostima širom svijeta tražilo je puno promišljanja i odmjeravanja. Prije svega željeli smo vizualnim jezikom prenijeti eleganciju i šarm dalmatinskog umijeća življenja i pritom nam je na prvom mjestu bila specifična art direkcija fotografija koje bi trebale na spontan način oslikavati neponovljive male trenutke koji su esencijalno dalmatinski.”, objašnjava Andrej.

Pitali smo ih i koliko je u Hrvatskoj osviještena važnost ulaganja u branding jedinica lokalne (gradovi i općine) i područne (županije) regionalne samouprave.

Mockups Design

“U Hrvatskoj općenito u brandingu ritam nameće privatni sektor. Svakako su korporacije te koje u pravilu rade s profesionalcima i dugoročno ulažu u intelektualno vlasništvo i percepciju kompanije. Što se tiče javnog sektora, neki njegovi dijelovi idu u korak sa suvremenim praksama komunikacije koja uključuje upravljanje percepcijom, neki još ne. Branding ima određeno mjesto u fazi razvoja lokalnih i županijskih samouprava, dakle, mislim da nije oportuno ulagati u strateško brendiranje ako prvo nisu riješeni neki problemi koji omogućuju neku suvislu razinu kvalitete života. S druge strane, ne treba ga ni stalno odlagati jer za sustavni pristup treba vremena. Za početak bi bilo lijepo vidjeti da javne institucije koje puno rade s ljudima imaju promišljeno i profesionalno oblikovane vizualne komunikacije i web stranice uključujući bolnice, škole, vrtiće, kolodvore i prijevozničke firme, fakultete. Svima bi koristilo da se to usustavi i to traži određenu transparentnost procesa, aktera, cijelog sustava.”, objašnjava.

Svaka županija u marketinškom smislu se brendira kao samostalna destinacija. Ima li po vašem mišljenju odstupanja i prevelikih razlika u brendiranju pojedinačnih županija u Hrvatskoj?

“Tim smo se pitanjem dosta bavili radeći na prijedlogu novog krovnog identiteta Hrvatske kao turističke destinacije ali i u pripremi dalmatinskog. Ponegdje individualnost ima smisla, ponegdje je to prvenstveno pitanje logistike ili politike, ali ponegdje bi sa strane brandinga svakako imalo smisla objediniti komunikacijske napore nekih susjednih županija. Neki nacionalni brandovi naprosto imaju prejak potencijal da bi ih se zbog administrativnih razloga dijelilo i oslabljivalo.”, govori nam Andrej.

I za kraj, pitali smo koje su specifičnosti Dalmacije kroz ovo rješenje prenesene u vizualni identitet.

“Bezvremenost, drevna elegancija, šarm i spontanost. Mjesto gdje se susreću suprotnosti i rezultiraju neponovljivim trenucima.”, odgovorili su.

Filburg je studio za branding, dizajn i komunikacije sa sjedištem u Zagrebu. Portfolio studija uključuje radove za javnu upravu, međunarodne organizacije, startupe i MSP-ove u Kini, Australiji, Europi i SAD-u. Rad studija nagradili su Art Directors Club New York, United Kingdom Sign Design Society, Hiiibrand, awwwards i drugi a kreativna rješenja studija objavljena su na izložbama, u publikacijama i dizajnerskim magazinima kao što su Zagreb Design Week, Izložba hrvatskog dizajna, Print, How, Atlas of Graphic Design, First Choice i dr. Povrh osmišljavanja vizualnih i brand narativa Filburg je specijaliziran za oblikovanje vizualnih identiteta i ključnih poruka te oblikovanje svih vrsta primjena vizualnih identiteta uključujući digitalne kanale.

Više o studiju Filburg pogledajte na njihovoj web stranici.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

VIDEO

Pod sloganom „A vidi lipote“ otvorena nova splitska atrakcija na Marjanu
PROMO

Pod sloganom „A vidi lipote“ otvorena nova splitska atrakcija na Marjanu

Promatračnica, odnosno čelična konstrukcija u obliku krnjeg stošca, visoka je 20 metara, a nalazi se na 150 metara nadmorske visine.

Povratak u školu s EU Youth Cinema: Green Deal
PROMO

Povratak u školu s EU Youth Cinema: Green Deal

Nakon dvije uspješne godine edukacije i podizanja svijesti o pitanjima okoliša i održivosti među mladima u Austriji, Hrvatskoj, Sjevernoj Makedoniji, Rumunjskoj i Sloveniji, EU Youth Cinema: Green Deal ove jeseni započinje svoje drugo izdanje