Obavijesti

Promo sadržaj

ALKALOID - rezultati poslovanja za razdoblje siječanj - rujan 2024

ALKALOID - rezultati poslovanja za razdoblje siječanj - rujan 2024
3

ALKALOID s konsolidiranim rastom prodaje od 14%, u vrijednosti od 231,3 milijuna eura, konsolidiranom neto dobiti od 22,5 milijuna eura te s investicijama od 16,5 milijuna eura u razdoblju siječanj - rujan 2024.

Ukupna konsolidirana prodaja ALKALOID AD Skopje u razdoblju siječanj - rujan 2024. godine dosegla je 231,3 milijuna eura, što je 14% više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Konsolidirana prodaja ostvarena na domaćem tržištu porasla je za 20%, a ukupni konsolidirani izvoz tvrtke porastao je za 12%. Od ukupne konsolidirane prodaje, 32% je ostvareno u S. Makedonija, dok je, s druge strane, 68% ostvareno na stranim tržištima. Gledajući po regijama, 27% ostvareno je u zemljama Jugoistočne Europe, 21% ostvareno je u zemljama Zapadne Europe (EU i EFTA), 19% ostvareno je u zemljama Istočne Europe (ZND, UKR... ), a na ostalim tržištima činili su 1% ukupne konsolidirane prodaje.

Najveći porast na izvoznim tržištima u odnosu na prošlu godinu bilježi prodaja ostvarena na Cipru, koja je porasla 36 puta; zatim u Gruziji gdje su porasli 2,5 puta, Velikoj Britaniji gdje su porasli 2,4 puta, kao i u Litvi gdje je prodaja udvostručena. Slijede one u Ukrajini (rast od 80%), Čile (rast od 78%), Jordan (rast od 27%), Armenija (rast od 19%), Albanija (rast od 18%), Sjedinjene Države (rast od 16%), u Hrvatskoj (14% rasta), Bosni i Hercegovini (11% rasta), Crnoj Gori (10% rasta), Sloveniji (9% rasta) itd.

Promatrano po grupama proizvoda, u strukturi ukupne konsolidirane prodaje najveći udio imaju proizvodi iz segmenta farmacije, točnije 90%, dok segment kemije, kozmetike i ljekovitog bilja sudjeluje s 10%. Od farmaceutskih proizvoda veći udio u ukupnoj prodaji imaju antibiotici s 27%, OTC pripravci s 18%, neurološki pripravci s 12%, kardiološki pripravci s 11% ukupne konsolidirane prodaje itd.

U 2024. godini, u smjeru opredijeljenosti za stalnu modernizaciju i proširenje proizvodnih kapaciteta, obima proizvodnje i asortimana, ALKALOID AD Skopje završio je realizaciju svog najvećeg investicijskog pothvata u posljednja dva desetljeća - novog pogona za proizvodnju čvrstih farmaceutskih oblika, Tabletno odjeljenje 2.0 i pripadajući tehnički prostor. Novi tehničko-tehnološki kapacitet, čiji je cilj više nego udvostručenje obujma i veća fleksibilnost u proizvodnji čvrstih farmaceutskih oblika, prostire se na površini od 6.200 m2 (proizvodno-tehnički prostor), a ALKALOID je uložio ukupno 19,4 milijuna eura za to.

U prvoj polovici ove godine strateško je uloženo i u PC Kozmetiku. Instalirana je nova proizvodna linija za proizvodnju i pakiranje vlažnih maramica vrijedna 1,7 milijuna eura. Nova proizvodna oprema za proizvodnju vlažnih maramica ima kapacitet od 120 kom/minuti, a dopunjena je potpuno automatiziranim linijama za pakiranje. Na ovaj način omogućeno je udvostručenje kapaciteta za proizvodnju vlažnih maramica i proširenje asortimana proizvoda koji se mogu proizvoditi i pakirati.

Ukupna ulaganja u dugotrajnu imovinu u razdoblju siječanj – rujan 2024. godine iznose 16,5 milijuna eura.

ALKALOID AD Skopje kao međunarodna generička farmaceutska kompanija nastoji biti prisutna u svim segmentima ovog poslovanja te ponuditi zdravstvenim sustavima i pacijentima pristup najvećem mogućem portfelju i vrstama lijekova po pristupačnoj cijeni. Osim uobičajenih generičkih lijekova, ALKALOID AD Skopje ima strateški cilj ulazak na tržište s biosličnim lijekovima. Kako bi na vrijeme nastupio u ovom rastućem segmentu poslovanja u farmaceutskoj industriji, ALKALOID AD je kroz dokapitalizaciju svoje novoformirane tvrtke ALKALOID FARMA INTERNATIONAL iz Hrvatske kupnjom manjinskog udjela uložio u južnokorejsku tvrtku za istraživanje i razvoj Rophibio. Ovom investicijom u Južnoj Koreji, vrijednom milijun američkih dolara, ALKALOID AD će, osim vlasničkog udjela u kompaniji, dobiti i pravo prvenstva u licenciranju proizvoda za regije u kojima posluje. Uzimajući u obzir potencijal tržišta, kao i iskustvo tima koji vodi tvrtku Rophibio, ALKALOID AD je donio odluku o ulaganju u ovu istraživačko-razvojnu tvrtku, koja je trenutno u poodmakloj fazi razvoja biosličnih lijekova.

Posljednjih godina ALKALOID je započeo proces redizajna postojećih generičkih farmaceutskih proizvoda za nove indikacije, s ciljem stvaranja lijekova s ​​dodanom vrijednošću koji omogućuju liječenje i zadovoljenje potreba pojedinca ili određenih skupina pacijenata. Strateška ulaganja u modernizaciju proizvodnog portfelja dovela su do uspješnog razvoja prvog patentiranog lijeka s dodanom vrijednošću ALKALOID-а, prvenstveno namijenjenog liječenju refluksnog ezofagitisa i gastroezofagealne refluksne bolesti (GERB). Lijekovi prvog izbora u liječenju refluksnog ezofagitisa i GERB-a su tzv inhibitori protonske pumpe, skupina u koju spada i Omeprazol, koji su obično dostupni u obliku gastrorezistentnih tableta i kapsula, kao i praška za otapanje. ALKALOID je prvi put u povijesti razvio tekući oblik lijeka Omeprazol spreman za upotrebu.

Za preoralnu otopinu Omeprazol ALKALOID je dobio prvi međunarodni patent za lijek s ​​dodanom vrijednošću (Value Added Medicine - VAM), a već su izdana prva odobrenja za stavljanje u promet ovog inovativnog lijeka za makedonsko tržište, kao i za tržišta Ujedinjenog Kraljevstva, Irske, Nizozemske, u Portugalu, Mađarskoj, Rumunjskoj, u Sloveniji, Hrvatskoj, Bugarskoj i na Kosovu. U tijeku su registracijski postupci za ostale zemlje u Europi i za tržišta Europske unije, a očekuju se i odobrenja za stavljanje lijeka u promet te njegovo kasnije lansiranje.

Konsolidirana dobit prije financijskih troškova, poreza i amortizacije (EBITDA) premašila je 38 milijuna eura i zabilježila rast od 5%, dok je konsolidirana neto dobit u iznosu od 22,5 milijuna eura porasla za 7%.

ALKALOID Grupa ima 3.023 zaposlenih, od čega 2.298 u S. Makedonija, a 725 ih je zaposleno u kapitalno povezanim društvima u inozemstvu.

Cijena dionice ALKALOID AD Skopje na službenom tržištu Makedonske burze vrijednosnih papira od vrijednošću u razdoblju siječanj - rujan 2024. kretala se od 295 do 369 eura ili prosječno 337 eura za jednu dionicu. 30. rujna 2024. tržišna kapitalizacija tvrtke iznosila je 519 milijuna eura.

Skupština dioničara ALKALOID AD Skopje je 1. travnja 2024. donijela Odluku o isplati dividende za 2023. godinu u iznosu od 8,78 EUR bruto ili 7,90 EUR neto po dionici, što u odnosu na isplaćenu dividendu po dionici za prethodnu godinu od 7,97 eura bruto, odnosno 7,17 eura neto, što je više za 10,2 posto. Za isplatu dividende i personalnog poreza na dohodak kompanija je izdvojila oko 12,6 milijuna eura.

Menadžment ALKALOID-a očekuje da će tvrtka u 2024. godini nastaviti putem kontinuiranog rasta temeljenog na prilikama iz tekućih ulaganja u nove proizvodne pogone i opremu te iz ulaganja u razvojno-istraživačke projekte, čime će se stvoriti konkurentan portfelj i mogućnosti za širenje tržišta. Kako bismo ostvarili ove ciljeve, nastavit ćemo s novim zapošljavanjem, uz kontinuirano ulaganje u podizanje i unapređenje razine znanja i vještina zaposlenika te izgradnju talenata. Sukladno dosadašnjim rezultatima, uz nepromijenjene uvjete tržišta na kojima ALKALOID posluje, procjenjuje se da će planirana konsolidirana prodaja za 2024. godinu biti premašena te da će po prvi put biti ostvaren iznos veći od 300 milijuna eura.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Posjetite jedini adventski program s kojeg i po danu možete vidjeti zvijezde!
PROMO

Posjetite jedini adventski program s kojeg i po danu možete vidjeti zvijezde!

Advent na trgu zagrebačkog Z Centra donosi spektakularan planetarij, adventske kućice, klizalište i brojna besplatna događanja za sve generacije
Ispitano 50,000 zaposlenika: Najzadovoljniji međuljudskim odnosima
PROMO

Ispitano 50,000 zaposlenika: Najzadovoljniji međuljudskim odnosima

SELECTIO Grupa, vodeća hrvatska grupacija za HR konzalting i potragu za talentima, provela je ispitivanje organizacijske klime i angažiranosti za neke od najvećih poslodavaca u Hrvatskoj kojim je obuhvatila 50,000 zaposlenika. Rezultati pokazuju da tvrtke koje razumiju i adresiraju ključne potrebe svojih zaposlenika ne samo da povećavaju njihovu angažiranost, već bilježe i mjerljiv povrat ulaganja
Brunch s Djedicom u dječjem gradu – božićni event o kojemu svi maštaju!
PROMO

Brunch s Djedicom u dječjem gradu – božićni event o kojemu svi maštaju!

Ostvarite vašim mališanima najčarobnije božićne snove i povedite ih u MiniPolis, na jedinstven događaj s Djed Božićnjakom koji će zauvijek pamtiti!