Obavijesti

Promo sadržaj

ALKALOID - rezultati poslovanja za 2023. godinu

ALKALOID - rezultati poslovanja za 2023. godinu
3

ALKALOID s konsolidiranom prodajom od 268,3 milijuna eura, neto dobiti od 25,6 milijuna eura i s investicijama od 28,3 milijuna eura u 2023. godini

Ukupna konsolidirana prodaja ALKALOID-a AD Skopje za 2023. godinu dosegnula je 268,3 milijuna eura, što je 16% više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Konsolidirana prodaja ostvarena na domaćem tržištu porasla je za 13%, a ukupni konsolidirani izvoz kompanije porastao je za 17%. Od ukupne konsolidirane prodaje 31% je ostvareno u S. Makedoniji, dok je, s druge strane, 69% ostvareno na inozemnim tržištima. Gledano po regijama, 29% ostvareno je u zemljama Jugoistočne Europe, 22% ostvareno je u zemljama Zapadne Europe (EU i EFTA), 17% ostvareno je u zemljama Istočne Europe (CIS, UKR..), a na ostalim tržištima ostvareno je 1% ukupne konsolidirane prodaje.

Najveći porast na većim izvoznim tržištima u odnosu na prošlu godinu bilježi prodaja ostvarena u Kanadi, koja je porasla 62 puta; zatim u Italiji, gdje su porasli 35 puta; u Južnoj Africi 5 puta; u Čileu više od 4 puta, kao i u Češkoj i Velikoj Britaniji, gdje su porasli više od dva puta. Zatim slijede oni u Mongoliji (rast od 87%), u Armeniji (rast od 69%), Rumunjskoj (rast od 66%), Albaniji (rast od 33%), Ukrajini (rast od 26%), u Bugarskoj (rast od 15 %) itd.

Promatrano po grupama proizvoda, u strukturi ukupne konsolidirane prodaje najveći udio imaju proizvodi iz segmenta farmacije, točnije 90%, dok segment kemije, kozmetike i ljekovitog bilja sudjeluje s 10%. Od farmaceutskih proizvoda veći udio u ukupnoj prodaji imaju antibiotici s 27%, OTC pripravci s 19%, neurološki pripravci s 12%, kardiološki pripravci s 12% ukupne konsolidirane prodaje itd.

Ukupna ulaganja u dugotrajnu imovinu u 2023. godini iznose 28,3 milijuna eura I u odnosu na ostvarena u 2022. godini bilježe rast od 18%. Za ovo povećanje ulaganja zaslužan je najveći investicijski projekt ALKALOID-a u posljednjih 20 godina – novo proizvodno odjeljenje za proizvodnju čvrstih oblika 2 – kojim se kapaciteti za proizvodnju čvrstih oblika povećavaju više od dva puta.

Konsolidirana dobit prije financijskih troškova, poreza i amortizacije (EBITDA) dosegla je 44,7 milijuna eura i bilježi rast od 8%, dok je konsolidirana neto dobit u iznosu od 25,6 milijuna eura također porasla za 8%.

ALKALOID Grupa ima 2.843 zaposlenih, od čega 2.155 u S. Makedoniji, a 688 ih je zaposleno u kapitalno povezanim društvima izvan zemlje.

Cijena dionice ALKALOID-a AD Skopje na službenom tržištu Makedonske burze u 2023. godini kretala se u rasponu od 280 do 300 eura, odnosno prosječno 290 eura po dionici. Na dan 31.12.2023. tržišna kapitalizacija društva iznosila je više od 422,5 milijuna eura.

Upravni odbor ALKALOID-a AD Skopje usvojio je Prijedlog odluke kojom se Skupštini dioničara predlaže isplata dividende za 2023. godinu u iznosu od 8,78 EUR bruto ili 7,90 EUR neto po dionici, što u odnosu na isplaćenu dividendu po dionici za prethodne godine sa 7,97 EUR bruto ili 7,17 EUR neto veći je za 10,2 %. Za isplatu dividende i personaliziranog poreza osobnog dohotka kompanija će izdvojiti oko 12,6 milijuna eura.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Ljubitelji piva, znate li da možete osvojiti Renault Captur? Imamo sve detalje nagradne igre
PROMO

Ljubitelji piva, znate li da možete osvojiti Renault Captur? Imamo sve detalje nagradne igre

Kozel i Pilsner Urquell organiziraju genijalnu nagradnu igru
Kako murali na trafostanicama pridonose blagdanskoj atmosferi u Zagrebu?
PROMO

Kako murali na trafostanicama pridonose blagdanskoj atmosferi u Zagrebu?

U dane Adventa, kada ulicama i trgovima Zagreba prolaze deseci tisuća ljudi iz Hrvatske i inozemstva, a grad je osvijetljen i ukrašen najljepše u cijeloj godini, elektroenergetski sustav grada svojim pouzdanim radom omogućuje da se Božić doista doživi kao blagdan svjetla.
Htio je biti modni dizajner pa umjesto toga postao keramičar i klesar
PROMO

Htio je biti modni dizajner pa umjesto toga postao keramičar i klesar

Bio je jedan od prvih građevinara koji je iskoristio potencijal društvenih mreža, a danas govori o tome zašto je prestao biti dio online zajednice.