Od autonomnih asistenata koji nam pomažu organizirati dan do personaliziranih iskustava u online svijetu, AI postaje neizostavni dio naše svakodnevnice.
AI Revolucija - Transformacija i izazovi u svijetu tehnologije i poslovanja
AI je već neko vrijeme tehnologija koja se koristi u razvoju niza proizvoda i usluga. Primjena umjetne inteligencije bitno je promijenila usluge koje svakodnevno konzumiramo, u svim mogućim područjima, poput odgoja i obrazovanja, zdravstvu, javnom prijevozu i slično. Osim za potrebe razvoja naprednih i modernih usluga, AI se koristi i u optimizaciji industrijskih proizvodnih procesa.
No, postoje neki aspekti koje pomalo zabrinjavaju širu javnost.
Prema izvješću investicijske banke Goldman Sachs, umjetna inteligencija (AI) mogla bi zamijeniti ekvivalent od 300 milijuna radnih mjesta s punim radnim vremenom.
Generativna umjetna inteligencija, koja može stvoriti slike, video, audio, tekst i 3D modele, može se koristiti za stvaranje uvjerljivog deepfake sadržaja kojima se, na primjer može manipulirati javnost. To itekako izaziva zabrinutost zbog širenja dezinformacija, lažnih vijesti i smanjenja povjerenja u medije i javni diskurs.
U bližoj budućnosti AI će transformirati način na koji radimo, automatizirajući rutinske zadatke i omogućujući radnicima da se usredotoče na kreativnije i strateške poslove. Alati pokretani umjetnom inteligencijom pomoći će stručnjacima da analiziraju velike količine podataka, identificiraju trendove i donesu bolje odluke. No, jedno je sigurno, za učinkovito korištenje AI u svom radu, bit će potrebno razviti nove vještine i znanja.
Nastavimo s još dobrih primjera umjetne inteligencije…
Jedan od češćih primjera korištenja je svakako u korisničkoj podršci, gdje chatbotovi i virtualni pomoćnici pogonjeni umjetnom inteligencijom mogu obraditi korisničke upite, pružiti podršku i ponuditi personalizirane preporuke, učeći kroz podatke, a u konačnici oslobađajući ljudske agente za rješavanje složenijih zadataka.
AI može optimizirati marketinške kampanje analizirajući ponašanje kupaca, preferencije i prethodne interakcije kako bi isporučio ciljane oglase i personalizirane ponude. Algoritmi umjetne inteligencije također mogu predvidjeti ponašanje kupaca, identificirati prilike za povećanje prodaje i poboljšati stvaranje potencijalnih kupaca.
Poznato je kako su Sjedinjene Države lider u razvoju umjetne inteligencije, s tehnološkim divovima poput Googlea, Facebooka i Microsofta, no i u Hrvatskoj imamo malu, ali jako uspješnu i kreativnu zajednicu AI stručnjaka.
Neke od njih ugostili smo na #MARKETING panelu koji je održan u lipnju u live izdanju i pričali o temi čija aktualnost i relevantnost neprestano i ubrzano raste.
Dženan Lojo, direktor TIS Grupe, Nataša Mitrović, direktorica marketinške agencije Why Not i Ivan Biliškov, direktor softverske tvrtke Codeasy i osnivač startupa Necogi, u iznimno zanimljivom razgovoru istaknuli su sjajne primjere AI primjene.
Otkrili su nam kakve proizvode razvijaju kombinirajući različite znanosti i napredne AI algoritme, kako integriraju umjetnu inteligenciji u projekte svojih klijenata koji žele transformirati svoje poslovanje, ali i koji su izazovi u razvoju ove napredne tehnologije.
Hajdi Ćenan, suosnivačica i CEO AI startupa AIRT i predsjednica CRO STARTUP udruge, dobro je upućena u temu te je sjajno moderirala panel.
Pogledajte video koji uskoro donosimo na kanalima 24sata, saznat ćete kako nas AI mijenja, kako nam pomaže ubrzati procese u poslovanju, što sve može, ali i što ne može!
Ne propustite!
VAR d.o.o. iz Sesveta održao dane otvorenih vrata i Parents Kids day
5 najčešćih online prevara za Black Friday i savjeti za zaštitu
Ivana Bekavac: Kreativna je kuhinja za sve, ne samo za profesionalce!