Obavijesti

Promo sadržaj

7 dana više od 12 sati dnevno poduzetnici testirali granice u sklopu MIT Bootcampa

7 dana više od 12 sati dnevno poduzetnici testirali granice u sklopu MIT Bootcampa
3

MIT Bootcamp održan je početkom lipnja u organizaciji svjetski poznatog sveučilišta MIT i Algebre, a u programu je sudjelovalo šest bivših polaznika Uplift akademije

Početkom lipnja je u Zagrebu, točnije u prostorima Algebre, održan MIT Bootcamp, intenzivni jednotjedni osobni obrazovni program koji je uključivao 12+ satne radionice, predavanja i seminare. MIT je jedna od najprestižnijih i najutjecajnijih institucija za visoko obrazovanje i istraživanje na svijetu poznata svojoj izvrsnosti u području znanosti, tehnologije, inženjerstva, ekonomije i drugim disciplinama, a program Bootcampa je napravljen u suradnji s Algebrom.

U programu je sudjelovao i šestero bivših polaznika Uplift akademije: Dajana Brajčić Jurica, Ivana Mrduljaš, Jelena Bikić, Ivan Rendulić, Ivan Špoljarić i Rino Duboković koji su podijelili svoje dojmove o iskustvu koje se događa samo jednom. Uplift akademija dio je Mastercardovog projekta Uplift koji je namijenjen razvoju i edukaciji mikro, malih i srednjih poduzetnika u Hrvatskoj.

Besane noći i stres donijeli su nove spoznaje o poslovanju

„Kada mi je ponuđeno da sudjelujem bila sam u dilemi pristati ili ne jer radim sezonski posao i već sam imala udaran tempo. Međutim, takva prilika se ne propušta pa sam se ipak prijavila i prošla prijavu. Očekivala sam da će biti zahtjevno, ali ni u najluđim snovima nisam očekivala ovakav tempo. Ne znam je li bilo emocionalno, intelektualno ili fizički izazovnije, ali je svakako bilo zabavno i poučno“, prepričava nam Dajana, menadžerica turističkog objekta Augusta Insula na otoku Lastovu.

„Program je definitivno nadmašio moja očekivanja. Bilo je intenzivno i fizički i psihički, ali model rada, informacije koje su nam prenijeli i primjeri koje smo proučavali doveli su do toga da moram u potpunosti preispitati cjelokupan postojeći način poslovanja, od toga kako sam postavio strategiju do svakodnevnih operativnih aktivnosti i koordinacije aktivnosti cijelog tima“, otkriva Ivan Rendulić, direktor tvrtke RexRea koja se bavi zdravstvenim turizmom.

Ivan Špoljarić, direktor operacija u IAC-u (International Animation Clubu) otkriva kako su izgledali dani u sklopu programa.

„Program je bio izuzetno intenzivan, ali nakon prva dva dana tijelo i um su se prilagodili. Prihvatili smo novi ritam i mogli nastaviti s minimalnim snom. Program je bio savršeno strukturiran tako da nismo ni primijetili kako su prolazili cijeli dani i gotovo noći. Bilo je izuzetno motivirajuće jer smo stalno bili u iščekivanju novih lekcija i povezivanja novih informacija s onima od prethodnog dana. Tjedan je trajao dugo, ali je prošao nevjerojatno brzo“, kaže Ivan. Slaže se s njim i Ivana Mrduljaš, dizajnerica i vlasnica trgovine Art Shop Unique u Primoštenu. Priznaje, u nekom je trenutku pomislila da se netko samo dobro našalio s programom.

Šala ili stvarnost?

„Kad sam prije početka programa vidjela raspored, mislila sam ili da se šale ili da ‘team time’ do jedan ujutro znači druženje s ekipom. Nisam mogla niti zamisliti da ću zadnji dan do tri ujutro s timom raditi na završnom pitchu i da ću spavati niti dva sata. Uglavnom, svaki dan smo bili u prostorima Algebre od 8 ujutro barem do ponoći ili 1 ujutro. Dan nam je započeo doručkom, zatim predavanjima, pa ručkom i radom na timskim projektima“, prepričava Ivana pa nastavlja:

„Ne znam je li mi bilo teže fizički, psihički ili emotivno. Na nas je namjerno stavljen pritisak velikih očekivanja, a to je u kombinaciji s malo vremena, premalo sna i raznim kulturološkim i generacijskim razlikama unutar timova rezultiralo svakakvim konfliktima. Iz tih konflikata smo mogli naučiti svašta o leadershipu i timskom radu općenito. Za vrijeme Bootcampa nam je definitivno bilo stresno, ali sada kad je to prošlo, bogatiji smo za znanje i iskustvo i to je vrlo motivirajuće“, kaže Ivana.

Jelena Bikić iz brenda Silvan ističe da joj je najzabavniji dio bio svakodnevni razgovori s puno fantastičnih i dragih ljudi iz 20 različitih država svijeta.

„Posebno sam zahvalna na tome što smo imali priliku raditi s izvrsnim mentorima—ljudima iznimnog intelekta koji su postigli nevjerojatne stvari, a opet su tako prizemljeni i dragi. Najviše me impresioniralo koliko zaista žele pomoći svakome od nas da raste, i kao poslovni profesionalac i kao čovjek“, kaže Jelena.

Rino Duboković iz Muzeja mamurluka kaže kako su mu najzabavnije bile rasprave i diskusije za odlučiti čija ideja odnosno prijedlog ide dalje jer su pokušavali tražiti drugačija gledišta da približe perspektivu jedni drugima.

Mentori na raspolaganju od jutra do mraka

„Kroz MIT program su nas pokušavali staviti u visoko stresne situacije u kojima ćemo se možda naći jednog dana. Svi smo bili s manjkom sna, a imali smo dva različita smjera zadataka. Najbitnije je bilo da radiš stvari brzo, primjerice do kraja dana moraš napraviti određenu stvar. Mislim da je to u skladu s postulatom "fail fast", jer ako brzo griješ, brzo ćeš i učiti i na taj način doći na pravi smjer“, prepričava Rino.

Dajana nadodaje:

„Po meni je glavni naglasak Bootcampa bio da nas se izazove, propitkuje i navede da radimo pod pritiskom kako bi uspjeli razviti osobine potrebne za uspjeh. Naravno da su nam omogućili jako puno informacija, ali one su sekundarna korist jer svatko tko želi i zna dobro istraživati takve informacije danas ih može pronaći i na internetu. Primarna korist MIT Bootcampsa je ta da su nas učili kako da vodimo sebe i kako da idemo do kraja, a po meni je to najispravniji put. Osoba koja uspješno vodi sebe sigurno posjeduje sve osobine potrebne za poduzetnički napredak“, zaključuje Dajana.

Špoljarić ističe da su poseban dojam na njega ostavili mentori.

„Mentori su bili izuzetni. Unatoč tome što su uspješni profesionalci iz velikih firmi, osjećaj je bio topao i autentičan. Vidjelo se da su istinski tu za nas, s ogromnim strpljenjem i prilagodbom svakome od nas. Radili su s nama od ranog jutra do kasnih sati, uvijek s istom energijom i entuzijazmom“, kaže.

„Da ne ispadne da nam je samo bilo teško, bilo je tu i raznih zabavnih predavanja i team building igara, a naravno za vrijeme obroka smo se družili i upoznavali s bootcamperima iz ostalih timova. Najzabavniji dio bilo mi je druženje s ljudima iz cijelog svijeta jer osjećam da nas je ovo iskustvo zauvijek povezalo. Tko zna, možda ćemo jedni s drugima u budućnosti i surađivati poslovno. U ovom tipu programa, a tu ubrajam i Uplift akademiju na kojoj sam nedavno bila, mislim da je uvijek najkorisniji dio završni pitch, odnosno priprema za njega. Zastrašujuće je pred investitorima ili žirijem izlagati projekt na kojem sam radila i svaki put kad pobijedim taj strah smatram to pobjedom, bez obzira na rezultate. Ovaj put je moj tim osvojio drugo mjesto, pa smo posebno sretni i ponosni“, istaknula je Ivana Mrduljaš.

„Kroz cijelo iskustvo, od početka do kraja, bilo je jasno da je standard jako visok. Od samog okvira programa pa do kvalitete predavača i mentora - cijelo vrijeme imaš osjećaj da svjedočiš nečemu nesvakidašnjem“, zaključila je Jelena Bikić.

Mastercardov projekt Uplift uskoro kreće u četvrtu sezonu, a svi mikro, mali i srednji poduzetnici iz sektora turizma, ugostiteljstva kao i vlasnici OPG-ova za besplatnu edukaciju moći će se prijaviti na stranici uplift.hr.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Bijela tehnika u znaku Alles kvalitete – više od običnih uređaja
PROMO

Bijela tehnika u znaku Alles kvalitete – više od običnih uređaja

Kvaliteta, inovacija i dizajn – Alles bijela tehnika olakšava svakodnevicu, štedi vrijeme i energiju, a od 22. do 24. 11. 2024. možete iskoristiti 10 % popusta na Electrolux i AEG asortiman
Projektni natječaj za izradu rješenja rekonstrukcije tržnice u Samoboru
PROMO

Projektni natječaj za izradu rješenja rekonstrukcije tržnice u Samoboru

GRAD SAMOBOR, raspisuje, a STUDIO A d.o.o., organizira i provodi javni, opći, u jednom stupnju, anonimni, za realizaciju, I. stupnja složenosti ARHITEKTONSKO-URBANISTIČKI NATJEČAJ za izradu idejnog arhitektonsko-urbanističkog rješenja rekonstrukcije tržnice u Samoboru
Advent u Varaždinu – prošlogodišnji hit, ove godine još čarobniji
PROMO

Advent u Varaždinu – prošlogodišnji hit, ove godine još čarobniji

Nakon što je prošlogodišnji Advent u Varaždinu osvojio srca posjetitelja i dobio titulu „Najljepšeg adventa u Hrvatskoj“, omiljeno zimsko događanje u svom novom izdanju od 29. studenog do 6. siječnja ponovno je spremno oduševiti!