E sad kad bi se to koristilo samo u humane svrhe da se sprijeće nasljednje genske bolesti to bi bilo super ali na žalost u svemu ima i zloupotrebe pa tako će biti i tu.Sve što neki dobri izmisle u svrhu dobrog neki zli upotrjebe u zlu svrhu.Bojim se da igra s genima i genetikom može kobno završiti ako dođe u krive ruke. Mi ljudi imamo prokletu narav da sve dobro pretvorimo u zlo.
Te
Teamster
15.3.2015.
Odustani
U pravu si, uvijek je bilo zloupotreba znanstvenih spoznaja , no ipak su one imale prevladavajući pozitivni utjecaj na razvoj ljudske vrste. U protivnom, još b
ismo uvijek živjeli u špiljama.
Prikaži još ↓
S1
Spyke_1
15.3.2015.
Odustani
A faktor ljudske pogreške?
S1
Spyke_1
15.3.2015.
Odustani
Teamster, želiš reći da nas je eugenika dovela "iz špilje do danas"? Treba li nabrojati sve monstrume u povijesti koji su se pozivali upravo na kvazi-argument "
pozitivnog utjecaja na razvoj ljudske vrste"? Osim toga, prava istina je da nas je "napredak" doveo do ruba uništenja planete, pa i do samouništenja. Uništili smo i zagadili sve oko sebe, je li to napredak? Ne bih rekao. Čovjek ne može više otići do najbliže rijeke ili potoka i napiti se vode. Je li to napredak? Ne bih rekao.
Prikaži još ↓
Te
Teamster
15.3.2015.
Odustani
Spyke, morfološka evolucija dovela je ljudsku vrstu do razine na kojoj svi izgledamo otprilike isto, s varijacijama boje kože, očiju, kose, netko viši, netko ni
ži, netko više a netko manje dlakav... Mentalna evolucija na žalost, ne korača tako ravnomjernim koracima, dok jedni upiru pogled u zvijezde i bave se mislima kako poboljšati ljudske kvalitete , drugi se još uvijek valjaju u kaljuži straha i neznanja. Činjenice koje navodiš, mogu se pripisati upravo neravnomjernom mentalnom razvoju ljudske vrste, a to je moguće promijeniti jedino primjenom znanstvenih spoznaja. As simple as that...
Prikaži još ↓
S1
Spyke_1
15.3.2015.
Odustani
A tko to određuje kriterije tko je razvijen ili nije (u bilo kojem kontekstu)? Tko je taj koji si uzima "božje pravo" odlučivati tko je razvijen, što je razvije
nost, tko kako treba izgledati ili biti "mentalno razvijen"? Tko je taj koji ima pravo definirati što su to "ljudske kvalitete"? To pravo su si uvijek uzimali likovi poput Mengelea. Evo malo literature: http://matrixworldhr.com/2012/01/23/znanstvena-diktatura-nova-eugenika-kontrola-stanovnistva-modernim-metodama-dio-2/
Prikaži još ↓
Te
Teamster
15.3.2015.
Odustani
Spyke, ovo vodi u teološke rasprave, no odgovorit ću ti zdravo seljačkom tvrdnjom: ako je Bog stvorio čovjeka "na svoju sliku i priliku", znači da mu je dao spo
sobnost spoznaje i posljedično, primjene spoznaja. Tu dolazimo do majke svih pitanja: postoji li slobodna volja? Mislim da ne postoji, život se razvija po univerzalnim Svemirskim zakonima ( ako to nazivaš Božjim zakonima, nemam ništa protiv). U skladu s tim, Bog ( ako i postoji) nije u stanju ništa mijenjati, i da malo karikiram, nego samo slijediti vlastiti naum. Sigurno je da još uvijek znamo jako malo o Svemiru, no danas znamo daleko više nego smo znali prije samo 30 godina. Primitivni ljudi živjeli su (i još uvijek žive) u strahu od prirodnih pojava, evoluirani čovjek, pokušava ih razumjeti i koristiti u svrhu vlastitog poboljšanja. Ljudska vrsta tek izlazi iz djetinjstva....
Prikaži još ↓
S1
Spyke_1
15.3.2015.
Odustani
Stavio sam "božje" namjerno u navodnike. Nisi mi odgovorio na pitanje, koje je prije svega etičko, ali i filozofsko i teološko, ako želiš. Tko to definira što s
u "ljudske kvalitete", što je napredno ili nije?
Prikaži još ↓
Te
Teamster
15.3.2015.
Odustani
Mislim da pravo pitanje nije "TKO", nego je "ŠTO". Odgovor je jednostavan: veličanstveni Svemirski proces: evolucija. U toj vječnoj mijeni, događa se metamorfoz
a energija - materija, a ljudska vrsta je samo jedna od manifestacija tog procesa. Termini kao što je "napredno" tu ne igraju nikakvu ulogu. "Napredno" bi se moglo vezati samo uz određeni vrijeme-prostor, a ta Svemirska kategorija je u stalnoj mijeni, tako da i nema puno smisla koristiti taj termin.
Prikaži još ↓
S1
Spyke_1
15.3.2015.
Odustani
Ne, pitanje je upravo TKO. Ovdje je riječ o manipulaciji s DNK od strane čovjeka, ne o evoluciji. Govoriš o primjeni znanstvenih spoznaja, ja pitam tko određuje
kriterije? Vidiš, dopustio si sebi klasificirati određeni dio populacije kao "primitivne", čime si ih izravno omalovažio i obezvrijedio. Drugim riječima, za tebe nisu svi ljudi isti i ravnopravni, makar to bilo i nehotice s tvoje strane. Ti si sebi upravo dozvolio vrednovati ljudska bića. Jesi ti "bog"? Nisi. Jesi ti "veliačnstveni svemir"? Nisi. Zamisli kad si takvo što za pravo uzme netko tko posjeduje moć (političku ili bilo koju drugu). Jel razumiješ o čemu govorim?
Prikaži još ↓
Te
Teamster
15.3.2015.
Odustani
Spyke, nisam termin "primitivni" upotrijebio u nekom uvredljivom smislu, nego kao opis mentalnog stanja određenog dijela ljudske populacije i ti sigurno nećeš n
egirati njihovo postojanje. Zabluda je da su svi ljudi isti i da imaju iste mogućnosti, jer su spontane evolucijske mutacije neke na toj lutriji učinile dobitnicima , a neke gubitnicima, no svako ljudsko (i svako živo biće, i priroda općenito) zaslužuju poštovanje. Znanstvene spoznaje su jedini način da se to današnje stanje nepoštovanja promijeni. Jako te dobro razumijem, jer tvoj strah od mogućih negativnih pojava je tipičan za svako razdoblje velikih promjena. Kad je Stephenson napravio parnu lokomotivu, tvrdili su da je to nevjerojatno opasan izum , jer ljudsko tijelo ne može podnijeti brzinu veću od 40 km/h. Nikako ne pretendiram biti arbitrom, nego samo razmišljam. Ovakvi razgovori su sigurno dobro došli i poštujem svačije mišljenje, no ako se ne slažem s njim, pokušavam argumentima obrazložiti svoje stavove, držeći se pri tome one Voltairove: ne slažem se s vašim mišljenjem, ali dao bih život za vaše pravo da ga iznesete. Svako dobro.
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .