Obavijesti

News

Komentari 6

Previše ovisimo o Aziji: Europa mora ulagati u industriju čipova

Previše ovisimo o Aziji: Europa mora ulagati u industriju čipova

To bi se moglo postići, između ostalog, financiranjem programa poput europskog plana potpore domaćoj proizvodnji baterijskih ćelija koju EU financira pod egidom "zajedničkog europskog interesa" (IPCEI)

Europa mora osigurati novac kako bi potaknula vlastitu industriju čipova, poručuje njemački automobilski div Volkswagen, ukazujući na globalnu nestašicu poluvodiča koja je naglasila ovisnost Europe o stranim kompanijama.

„Mi (u Volkswagenu) nećemo proizvoditi čipove, ali naravno da bismo željeli imati jake proizvođače čipova koji bi se u najmanju ruku mogli mjeriti s azijskima i američkima“, rekao član uprave Volkswagena Markus Duesmann.

"Tehnologija je na kraju presudna za uspjeh grupe", naglasio je Duesmann, dodajući da bi Europa trebala imati vodeću ulogu u uvođenju tehnologija budućnosti, poput softvera i čipova. 

To bi se moglo postići, između ostalog, financiranjem programa poput europskog plana potpore domaćoj proizvodnji baterijskih ćelija koju EU financira pod egidom "zajedničkog europskog interesa" (IPCEI).

Velika nestašica čipova usporila sve: Kasne automobili, telefoni
Velika nestašica čipova usporila sve: Kasne automobili, telefoni

Njemačka je u srijedu priopćila da europske zemlje planiraju kroz IPCEI podržati lokalnu proizvodnju hardvera, uključujući procesore i poluvodiče, uz ciljanu pomoć koja bi mogla rezultirati ulaganjima u visini do 50 milijardi eura.

Točan iznos ulaganja i financijeri nisu poznati. Europska komisija objavila je da će program financirati 12 zemalja EU-a, uključujući Hrvatsku, a novac bi, među ostalima, trebali dobiti i Rimac Automobili.

Proizvođače automobila širom svijeta zatekla je nestašica ključnih poluvodiča nakon naglog oporavka automobilskog tržišta od koronakrize, naglasivši potrebu za smanjenjem ovisnosti o azijskim proizvođačima, napominje Reuters.

Volkswagen je u međuvremenu udvostručio proračun za razvoj softvera, ključnog za razvoj autonomne vožnje, rekao je Duesmann, dodavši da su oformili odjel Car.Software.Org s više od 5.000 zaposlenika.

Tvrtka istodobno posjeduje 40 posto udjela u startup-u Argo AI koji se bavi autonomnom vožnjom. Isti udio u Argo AI-ju ima i američki Ford.

Ta se dva modela međusobno ne isključuju, tvrdi čelnik VW-a.

„To su dva različita modela razvoja i mi ćemo ih tako dalje i (razvijati)", ističe.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 6
FOTO Teška nesreća u Šibeniku: 'Auto se zabio u zid i prevrnuo'
NA TERENU I VATROGASCI

FOTO Teška nesreća u Šibeniku: 'Auto se zabio u zid i prevrnuo'

U nesreći je, kako su nam potvrdili iz JVP Šibenik, sudjelovao jedan automobil. Za sada nema službenih informacija o ozlijeđenim ili stradalim osobama
Do kraja života nije znao crtati, poginuo je u svom Mercedesu, a bio je arhitekt ispred vremena
ZAGREBAČKI VIZIONAR

Do kraja života nije znao crtati, poginuo je u svom Mercedesu, a bio je arhitekt ispred vremena

Spisateljica i arhitektica Ena Katarina Haler za Express je pisala feljton povodom 130. godišnjice rođenja arhitekta Drage Iblera, Zagrepčanina koji će uz taj grad ostati vezan tijekom cijelog profesionalnog života
Epidemiolog Kaić o virusu koji se širi u Kini: 'Kola među nama, nije nov, nema mjesta panici'
HMPV NIJE NOVA KORONA

Epidemiolog Kaić o virusu koji se širi u Kini: 'Kola među nama, nije nov, nema mjesta panici'

Kina bilježi porast oboljelih zbog HMPV virusa. Epidemiolozi kažu da on nije nov, dugo je među nama pa onda postoji iimunitet, koji na koronu nismo uopće imali. Cjepiva nema pa je rizik za malu djecu i starije veći