Novi BMW Serije 4 odmah je privukao ogromnu pažnju zbog dizajna prednjeg dijela s predimenzioniranim tradicionalnim BMW-ovim 'bubrezima'. Mišljena oko izgleda su vrlo podijeljena
Novi BMW Serije 4 dizajnirao je Hrvat, a po mnogima je to najkontroverzniji auto godine
Zbog velikog dizajnerskog zaokreta novi BMW Serije 4 podigao je mnogo prašine već pri predstavljanju. Detalj oko kojeg se lome koplja je prednji dio s ogromnim 'bubrezima'. Oni su potpuno drugačije dizajnirani nego na svim dosadašnjim BMW-ovim modelima. Toliko su izduženi da registarska pločica više nije ispod njih nego je njeno mjesto usred njih. I dok su mnogi oduševljeni izgledom nove Serije 4, neki su prilično šokirani velikim dizajnerskim zaokretom.
Pokretanje videa...
Ono što je najzanimljivije za nas, iza dizajna koji je podigao prašinu stoji Hrvat. Domagoj Đukec, šef dizajna BMW-a osmislio je izgled auta za koji već sad mnogi kažu da će biti najkontroverzniji model godine. Đukec je rođen u Frankfurtu 1975. godine. Uvijek je znao da želi dizajnirati automobile, a svoje prve skice automobila još je kao dijete slao za objavu u hrvatske auto magazine koji su ih nekoliko puta i objavili. Kao student i neposredno nakon studiranja Radio je u Volkswagen grupi gdje je, između ostalog, bio jedan od zaslužnih za novi dizajnerski identitet Audija. Od 2001. do 2010. godine bio je dizajner Citroëna, a njegovo djelo je bila i zadnja generacija klasičnog C5. Od 2010. radi u BMW-u gdje se popeo do samog vrha hijerarhije. Kako je Đukec predstavio novu Seriju 4 i što govori o njoj možete vidjeti u videu iznad.
Veliki zaokret u dizajnu može se objasniti i željom BMW-a da distancira novu Seriju 4 od Serije 3 na kojoj je zasnovan. Naime, prethodni modeli Serije 4 (ranije Serija 3 Coupe) bili su vrlo slični 'Trojci', a to se kod novog modela izbjeglo prilično radikalnim prednjim dijelom. I ostatak automobila se razlikuje od Serije 3, no ne tako drastično da bi uznemirio neke ljubitelje BMW-a. Serija 4 je 6 centimetara niža od trojke što joj daje i mnogo agresivniji izgled.
Također nova 'Četvorka' imat će bolje vozne karakteristike pri sportskoj vožnji. Za to su zaslužni niže težište, veći razmak između kotača na istoj osovini, kruća konstrukcija i modificirani ovjes. Također karoserija je 8 mm niža nego kod Serije 3, a nudi se i M sportski ovjes za još bolje vozne karakteristike.
Za pogon će BMW isprva ponuditi tri benzinska i jedan dizelski motor. Četverocilindrični benzinski motori (420i, 430i) razvijaju 184 i 258 KS, a šesterocilindrični benzinac u M440i čak 374 KS. Dizelski motor (420d) ima 190 KS. Na proljeće iduće godine BMW će ponudu proširiti s još dva dizelska modela sa šest cilindara (430d, 440d) koji razvijaju 286 i 340 KS, a poslije toga stiže i M4 koji bi trebao imati 510 KS. Svi šesterocilindrični modeli dolaze u seriji s pogonom na sve kotače, dok četverocilindrični imaju stražnji pogon.
Pokretanje videa...
Za razliku od vanjskog dizajna, u unutrašnjosti se Serija 4 gotovo ne razlikuje od 'Trojke'. Drugačiji su samo detalji i naravno stražnja klupa na kojoj ima osjetno manje mjesta. U prtljažnik stane 440 litara, 30 više nego kod prethodnika.
Na tržište nova Serija 4 Coupe stiže tijekom listopada, a BMW cijene za sada drži u tajnosti. Kao i do sada Coupe neće ostati jedini model Serije 4, ponuda će se uskoro proširiti Cabrio i Gran Coupe verzijama.