Lipi moj drz se ti crkve a politiku pusti drugima! Kao da nemas dovoljno ovaca pa trazis jos koju !???
bo
bolan
10.12.2014.
Odustani
Samo kratka poduka svaki čovjek (građanin) jest političko biće između ostaloga, pa Vas ja pitam možemo li ikome u državi od prosjaka, preko učitelja i liječnika
pa do svećenika ili biskupa zabraniti sudjelovati u političkom životu, ili je sudjelovanje u političkom životu možda nečija privilegija, samo što se tad pitam radi li se o demokraciji ili neotitoizmu!?
Prikaži još ↓
ii
iiii
11.12.2014.
Odustani
fredaster Ako ne vjeruješ u Boga, nemaš pravo pričati o Crkvi, vjernicima i sl. Ni kardinal ni nitko od vjernika tebe ne vrijeđa, pa ne moj ni ti nas. Crkva se
ne smije miješati u politiku, to vidiš iz primjera Ivana Grubišića koji više nije svećenik. Svatko ima pravo iznijeti svoje mišljenje pa i kardinal. Ako te ne zanima njegovo mišljenje ne moj ga čitati, ima onih koje zanima to. A dok si na ovom članku dakle i tebe zanima ili samo želiš oblatiti Crkvu? Ne razumiješ Kristovo prispodobu. Prema njoj i Bozanić je ovca. Isus je izabrao tu prispodobu kako bi rekao da je samo On tj. Isus pastir. Mi smo svi skoro slični jedni drugima ali on nas sve razlikuje (kao pastir ovce) On nas svakog posebno zna, zna naše mane, našu starost i on nas vodi kroz ovaj život, kao i pastir svoje ovce. Prispodoba kaže hoće li pastir ostaviti sve ovce i ići tražiti jednu izgubljenu? Isus je to učinio. Obilazio je pogane, lopove sviju kako bih obratio. Vjernici su ga već upoznali ili barem bi trebalo biti tako a on ide tražiti onu izgubljenu osobu i dovesti je na pravi put. Dakle u toj prispodobi i kardinal, zajedno sa svećenicima je ovca, a samo je Isus pastir
Prikaži još ↓
Sonador
11.12.2014.
Odustani
Bolan, Tito je držao kler gdje mu je mjesto; u Crkvi. Iiii, ako bozanić nije političar nema pravo petljati se u politiku, ako nije žena nema pravo petljati se u
... Ženske stvari, ako nije LGBT nema pravo petljati se u njihove probleme, ako nije branitelj nema pravo govoriti o njima... Kako vam to zvuči? No on se uporno petlja i uporno vrijeđa; na prvom mjestu racionalnost i zdrav razum. Mitologiji/religiji nije mjesto u politici, a čovjeka se može smatrati ovcom samo dok ne shvati da mu nije potreban pastir.
Prikaži još ↓
ii
iiii
11.12.2014.
Odustani
svatko ima pravo iznositi svoje mišljenje, to je sasvim uredu. I sve nas je Bog stvorio različite, ali nitko nema pravo blatit jedne druge. Ni u jednoj rečenici
nisam spomenuo ateiste. Ti možeš komentirati moj auto, dobar je, prljav, razbijen i sl. ali nemaš pravo mene blatit što je auto takav. Isto tako možeš govoriti i o Crkvi i o vjernicima ali nemaš pravo blatit Crkvu, Vjernike i sl. U ovom članku ako si ga pročitao Bozanić se ne miješa u politiku, samo iznosi svoje mišljenje, nije spomenuo ni jednog kandidata. Kao što rekoh mogu iznijeti svoje mišljenje i o ženskim problemima i o LGBT itd ima svatko pravo. A blatit Crkvu može samo onaj koji je čan Crkve. Onaj koji želi da Crkva bude bolja. Znaš li šta je prispodoba? Isus je skoro cijelo vrijeme govorio o prispodobama. Isusove prispodobe slikovit su način pričanja u kojima, Isus slikama iz svakidašnjeg života predstavlja duhovnu stvarnost i Kraljevstvo Božje. Više od trećine Isusovih riječi bile su prispodobe. Priča o ovcama je prispodobama u kojoj na slikovit su način priča.
Prikaži još ↓
ii
iiii
11.12.2014.
Odustani
Isusove prispodobe slikovit su način pričanja u kojima, Isus slikama iz svakidašnjeg života predstavlja duhovnu stvarnost i Kraljevstvo Božje. Više od trećine I
susovih riječi bile su prispodobe.
Prispodobe su karakterstične za Evanđelja. U proročkom naviještanju u Starome zavjetu također se mogu naći slične usporedbe, metafore i alegorija. U Novom zavjetu imao oko 40 Isusovih prispodoba. One su slikoviti govor razumljiv tadašnjem vremenu. Isus govori obično u prezentu o stvarima koje se u prirodi i životu ljudi redovito događaju, imaju svevremensko značenje. Povezuje se slika i stvarnost. Postoje zajedničke veze između svakodnevnice i duhovne stvarnosti i Kraljevstva Božjeg. Kao što se pastir raduje pronađenoj ovci, tako se Bog raduje zbog jednog obraćenog grešnika. Prispodobe nemaju ulogu poučavanja, već uvjeravanja preko suvislosti, općenitosti i nečega što ima univerzalno značenje. [1]
Parabole su podvrsta prispodobe. U njima Isus opisuje pojedinačni događaj, koji se jednom dogodio ili je kao takav zamišljen. Pripovijedanje je često napeto i dramatično. Cilj je ganuti, potaknuti na obraćenje, doprijeti do srca. Takve su parabole npr. o izgubljenom sinu (LK 15,11-32) i bogatašu i Lazaru (Lk 16,19-31).
Poučni primjeri vrsta su prispodoba, koje su izmišljenje priče s poukom. Cilj je potaknuti ljude, da se bolje ponašaju. Primjer je priča o milosrdnom Samaritancu (Lk 10, 29-37).
Prizori u prispodobama su iz svijeta odraslih i djece, iz različitih zanimanja, bogatih i siromašnih slojeva društva. To služi Isusovoj nakani, da se svi spase i da Božje kraljevstvo bude u svim područjima ljudskog života.
Prikaži još ↓
ii
iiii
11.12.2014.
Odustani
Snaga prispodoba je u reagiranju slušatelja. U prispodobama se pojavljuju neočekivani trenuci različiti od ljudske logike npr. u prispodobi o radnicima u vinogr
adu (Mt 20,1-16). Time Isus stavlja pred slušatelja dva svjetonazora: dosadašnji i novi. Mnoge prispodobe završavaju pitanjem i dopuštaju slušatelju, da sam odluči koji će put odabrati. Isus želi, da se slušatelji prepoznaju u pripodobama, da se osjećaju pogođenima, da prepoznaju što ne valja u njihovo dosadašnjem životu i da zauzmu novi, drugačiji stav od dosadašnjeg. [2]
U Evanđelju po Ivanu nema prispodoba, jer apostol Ivan gotovo i ne govori o Kraljevstvu Božjem koje je glavna tema prispodoba. Isusove prispodbe imaju autobiografski karakter s događajima iz Isusova života.
Neke prispodobe pozivaju na budnost, na otvaranje očiju prema drugačijem pogledu na svijet, na traženje Božjeg Kraljevstva. Takva je npr. prispodoba o mudrim i ludim djevicama (Mt 25,1-10).
Neke su prispodobe odgovor na kritiku farizeja i bogatih krugova društva, pripadnika elite. Isus prihvaća i odbačene, niske slojeve društva i krizira krute stavove elite, koju želi pridobiti na promjenu mišljenja. Primjer takve prispodobe je prispodoba o farizeju i cariniku (Lk 18,10-14).
Neke prispodobe izražavaju bol, zbog odbijanja Boga poput pripodobe o sijaču (Mt 13,3-8), kada samo četvrtina sjemena daje urod, a ostalo propada.
Prikaži još ↓
Sonador
11.12.2014.
Odustani
Iiii, itekako imam pravo; ja ih financiram i to protiv svoje volje. Bozanić se ne miješa u politiku? Hahahahaha... O mitologiji i mitološkim bićima mi se stvarn
o ne da. Usput, ništa se može reći i s mnogo manje riječi.
Prikaži još ↓
ii
iiii
12.12.2014.
Odustani
Šta bi trebali 86% Hrvata iseliti iz Hrvatske zbog tebe? Ja financiram i neke udruge npr. nisam vijernik ili LGBT pa ih ne blatim.Opet pričaš o onome što ne zna
š. Ti ih ne financiraš, jedino ako dopuštaš da ti svećenik blagoslovi obitelj. Jer svake godine Crkva mora poslati broj aktivni župi, broj vjernika u pojedinim župama (pri blagoslovu obitelji, pribilježava se koliko je članova) te Crkva mora priložiti projkte za koje traži novac. Neki 10% posto dobiju druge religije. A neki 3,4% dobivaju udruge poput nisam viijernik i sl. Oni najmanje jer je i njih najmanje. Ne znam u koju grupu ti pripadaš. Ali mislim da ne financiraš Crkvu. Za tebe je ništa jer očito ti ne radi centar za čitanje, ne razumiješ misli i prispodobe pa je to za tebe ništa. Vidiš Isus je veliku pažnju davao prispodobama, a napisao sam zašto. Tebi očito treba sve ponavljati
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .