Većina hrvatskih državljana kojima dolazi u obzir i život u drugim državama željela bi živjeti u Njemačkoj, Švicarskoj, Austriji, SAD-u i Kanadi te u Australiji
Samo sedam posto Hrvata želi živjeti u Hrvatskoj!
Prije 13 godina Hrvatska je za skoro 30 tisuća inozemnih građana bila zemlja u kojoj su planirali svoju budućnost, u kojoj su se profesionalno željeli razvijati i živjeti s obiteljima. Prije dvije godine, prema zadnjim podacima Statističkog zavoda, za život u Hrvatskoj odlučilo se samo oko 5 tisuća stranih državljana.
Prema rezultatima GfK Centra za istraživanje tržišta koje je provedeno u listopadu prošle godine, samo sedam posto hrvatskih građana ne želi živjeti nigdje osim u Hrvatskoj, a većina onih kojima dolazi u obzir i život u drugim državama željela bi živjeti u Njemačkoj.
Mladima najzanimljivija Amerika
U Njemačkoj bi živjelo 13 posto građana, među kojima je najviše Slavonaca, dok je ona najmanje zanimljiva Zagrepčanima. Na drugom mjestu našla Švicarska u koju bi otišlo 11 posto hrvatskih državljana. Iza njih slijede Austrija, SAD, Kanada te Australija.
Uz tih šest za život najprivlačnijih zemalja, ispitanici su kao poželjne naveli čak 54 zemlje u kojima bi živjeli. Zanimljivo je kako je Amerika najzanimljivija najmlađoj populaciji između 15 i 19 godina, dok Njemačku preferiraju osobe kojima je život određen prošlošću i tradicijom.
''Avanturisti'' se najradije vide u SAD-u, u Švicarskoj bi najradije živjeli ljudi kojima je važan materijalni status, obitelj, djeca, rad i sport, dok Austriju biraju osobe sklone umjetnosti i otvorene novim idejama. Australiju, vole ambiciozne osobe, kojima je važno učenje i moć.
Segmenti prema životnim stilovima
Segmentacija tržišta je čest pojam u marketinškim komunikacijja kada se govori o skupinama ljudi čiji su članovi međusobni slični, a koji se, s druge strane, razlikuju od drugih skupina prema određenim obilježjima. U okviru projekta GfK Ropers Consumer Styles (2012) postoji osam segmenata koji se razlikuju prema svojim životnim stilovima, interesima. Zanimljivo je vidjeti kako različiti segmenti biraju različite zemlje za svoj život, kako su njihove životne vrijednosti u skladu sa načinom života pojedine zemlje:
- Njemačka je najzanimljivija segmentu ''Settled'' (njih 24 posto preferira Njemačku). To su osobe kojima je život determiniran prošlošću i tradicijom. U životu im je jako važno poštivanje predaka, mir i harmonija, poštuju tradicionalne spolne uloge. Oni su okrenuti vjeri, moralu, ispunjavaju svoje obaveze, važna im je iskrenost.
- U SAD-u sebe najviše vide hrvatski ''Avanturisti'' (15 posto). Njihova životna parola glasi : život je izazov. Kroz život su vođeni uzbuđenjem, užitkom, streme bogatstvu, imaju veliki broj različitih interesa, ali su okrenuti i sebi, važno im je njihovo samoispunjenje, izgled, individualnost.
- U Švicarsku bi najvećim dijelom krenuli tzv. ''Homebodies'' (njih 17 posto). To su ljudi kojiima je život neprestana borba, teže dobrom materijalnom statusu do kojeg dolaze napornim radom. Izvršavaju svoje obaveze prema obitelji i društvu. Njihovi interesi isključivo su vezani uz vrijeme koje provode s obitelji/partnerom, uz odgajanje djece, rad i sport.
- Segment ''Organičara'' najviše je zainteresiran za život u Austriji (njih 14 posto). Priroda je veoma važan dio njihovih života, ne teže materijalonom. Oni vole umjetnost, internacionalni su, važno im je znanje, otvoreni su ka novim idejama, teže jednostavnosti. Socijalno su odgovorni, tolerantni, volontiraju; a vole i kuhati.
- ''Racionalni realisti'' (njih 11posto). Možda bi u Australiji ostvarili sebe i svoje ambcije (ambiciozni su). Važno im je znanje, učenje, ali i moć, radoznali su. Oni žive su skladu s prirodom, pridonose dobrobiti društva, obitelj im je važna, kao i umjetnost, vrtlartsvo, održavaju dobru formu.