Čitateljica je dobila stick za mobilni internet koji nije podržavao 4G mrežu. Vratila ga je i odmah raskinula ugovor. Za šest mjeseci zatražili su je čak 700 kuna...
Raskinula ugovor, no operater joj ipak nastavlja slati račune
Nije meni 700 kuna problem, ali zašto bih plaćala nešto što nisam potrošila, požalila nam se čitateljica.
U veljači 2013. godine u T-comu je navodno uzela stick za mobilni
internet. Nakon što je otkrila da ne podržava 4G mrežu zamijenila ga je
drugim stickom. Kaže kako ni taj nije funkcionirao pa je s T-comom
raskinula ugovor. Nakon šest mjeseci počeli su problemi.
- Zvali su me i rekli da sam im dužna 700 kuna. Napisala sam prigovor, a
oni su mi odgovorili da nisam dužna platiti ništa jer sam trajno
isključena iz njihove mreže - priča čitateljica.
Još jednom je mislila da je raščistila s njima, a zatim su je prije
nekoliko dana nazvali i rekli da im je dužna 816 kuna.
- Više ne znam što da radim. Imam crno na bijelo da nisam njihov korisnik.
Rekli su mi da ništa ne moram platiti - žali se dalje. U T-comu su nam
rekli da nemaju dovoljno podataka za komentiranje slučaja. Pozvali su
korisnicu da im se javi kako bi riješili problem.
- Korisnici koji žele napraviti raskid ugovorne obveze za određenu uslugu
trebaju podnijeti pisani zahtjev za raskidom, a je li ugovor raskinut mogu
provjeriti preko korisničke podrške ili na prodajnome mjestu. Ako u
određenoj situaciji isključenje, odnosno raskid nije realiziran, korisnik
bi nam se trebao obratiti i, uz svoj dopis, dostaviti presliku zahtjeva za
isključenje, odgovorili su nam u T-comu.
Ta čitateljica nije jedina koja se žali na probleme s operaterima. U potrošačkim udrugama tvrde da im se građani obraćaju upravo zbog problema s operaterima, a i nama se često javljaju iz istih razloga.
Ovakvi slučajevi nisu rijetkost
Gospođa iz
Koprivnice na pretplatu je uzela mobitel. Tvrdi da je na ugovoru pisalo da
ga je moguće raskinuti za tri dana što je i učinila u njihovoj poslovnici.
Uslijedilo je nekoliko mjeseci natezanja sa službom za korisnike, a slučaj
je završio na Povjerenstvu za reklamacije. Stoga HAKOM redovito savjetuje
potrošače na njihova prava tijekom raskida ugovora. Podsjećaju da ako
ugovor sklapate izvan poslovnih prostorija ili na daljinu, svaki operater
mora vas pismeno obavijestiti o pravu na raskid ugovora u roku od 14 dana
od zaprimanja obavijesti.
- Ako niste primili obavijest, imate pravo na raskid 12 mjeseci nakon što istekne 14 dana od potpisivanja zahtjeva - kažu u HAKOMU i dodaju da potrošač uvijek može raskinuti ugovor, naročito ako operater ne može isporučiti uslugu te ako ste predali zahtjev za preseljenje usluge na novu lokaciju, a operater je tamo ne može isporučiti.
Budite upoznati s vlastitim pravima
U svakom trenu potrošač ima pravo ugovor s operaterom raskinuti u svakom
trenutku, bez objašnjenja.
NAČIN RASKIDA Potrošač s operaterom treba provjeriti način podnošenja zahtjeva za raskid ugovora.
PRETPLATA Naknadu plaćate ako raskidate pretplatu. birate hoće li to biti preostale rate ili ostvareni popusti.
IZMJENE UGOVORA Kad operater izmijeni opće uvjete poslovanja ili cijene, imate pravo na raskid bez naknade.
PAZITE NA ROK Kad operater promijeni uvjete ili cijenu, ugovor raskidate u
roku 30 dana od objave tih izmjena.